Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Risgrynsgrot

Hämtade ut mitt paket från Childrenshouse. Lite väl tunnt omslagspapper (mer som presentpapper) men lådan var hel och ren, inga märken alls, inte heller något kladd från tejp då lappen satt fasttejpad på insidan av omslagspappret. 5 av 5 solar!  :)

Mizar

Hämtade min 42009 från childrenshouse på posten och den var inslagen på samma sett med vanligt inslagspapper. Kartongen var lite skadad så jag kontaktade dem och sa som det var, samt skickade över ett par bilder. Jag fick en rabattkod på 70kr som kompensation. De var tacksamma och de skulle se över sina rutiner. :)

oskbl

Med risk att det blir tjatigt; jag har också hämtat min kran nu, samma som era, dock klarade sig asken bra, lite slitage i ett hörn, men inget jag kommer klaga på. Lite dumt var att kolli-id inte skickades automatiskt, fick maila och fråga, fick dock svar inom 10 min. Är lite lättad då jag blev lite orolig för om jag bara skulle få en faktura och ingen paket alls, pga den knäppa lagersaldon och avsaknad av information om kolli-id.

Kommer nog köpa hos dem igen, om de har nåt prisvärt.

Dark_Link

Babyproffsen i Jönköping har nedsatt pris på en hel del av förra årets och tidigare set. Helt okey priser.
Även  för 19 kronor.

MartinAberg

Citat från: Dark_Link skrivet 22 januari 2014 kl. 18:32
Babyproffsen i Jönköping har nedsatt pris på en hel del av förra årets och tidigare set. Helt okey priser.
Även  för 19 kronor.
20:- hos Klossbutiken

Pekblom

Citat från: J. Israelsson skrivet 21 januari 2014 kl. 18:40
Hämtade ut min mobilkran. Blev dock väldigt besviken på paketeringen. Tunt omslagspapper som hade rivits sönder på ett flertal ställen. Fasttejpat i kartongen och fasttejpat A4-papper med hälsning. Ok, det var väldigt billigt men jag skulle nog önska att de behandlade varorna lite mer försiktigt. Kommer att tveka innan jag lägger någon fler beställning. Hur ser era paket ut? Någon som fått en riktigt kartong som omslag?

Mvh

Johan I
Jag passade på att köpa lite andra lådor samtidigt så allt låg i en kartong. Den var egentligen var alldeles för klen. Alla LEGO-förpaktningar i försändelsen bar spår av en för mjuk kartong. Att de klarat sig hyfsat var nog mest tur.
MEN. En av kartongerna hade man tejpat på (2cmx20cm). Rivit av tejpen med trycket och satt tillbaka tejpen för att det skulle se så bra ut som möjligt. Detta gör mig inget efter som det var en som skall ges bort till ett barn som kommer riva upp lådan och kasta den. Varför man tejpat vet jag inte men kanske har man tejpat fast någon lapp och sedan ångrat sig, jag vet inte.
Bra pris men inget för de som gillar MISB. Jag kommer inte klaga, bara inte handla där igen.

mssm

Citat från: Pekblom skrivet 22 januari 2014 kl. 20:51
Citat från: J. Israelsson skrivet 21 januari 2014 kl. 18:40
Hämtade ut min mobilkran. Blev dock väldigt besviken på paketeringen. Tunt omslagspapper som hade rivits sönder på ett flertal ställen. Fasttejpat i kartongen och fasttejpat A4-papper med hälsning. Ok, det var väldigt billigt men jag skulle nog önska att de behandlade varorna lite mer försiktigt. Kommer att tveka innan jag lägger någon fler beställning. Hur ser era paket ut? Någon som fått en riktigt kartong som omslag?

Mvh

Johan I
Jag passade på att köpa lite andra lådor samtidigt så allt låg i en kartong. Den var egentligen var alldeles för klen. Alla LEGO-förpaktningar i försändelsen bar spår av en för mjuk kartong. Att de klarat sig hyfsat var nog mest tur.
MEN. En av kartongerna hade man tejpat på (2cmx20cm). Rivit av tejpen med trycket och satt tillbaka tejpen för att det skulle se så bra ut som möjligt. Detta gör mig inget efter som det var en som skall ges bort till ett barn som kommer riva upp lådan och kasta den. Varför man tejpat vet jag inte men kanske har man tejpat fast någon lapp och sedan ångrat sig, jag vet inte.
Bra pris men inget för de som gillar MISB. Jag kommer inte klaga, bara inte handla där igen.

Jag har haft en dialog med företaget sedan jag lade min order. Utan att vara allt för kritisk så blir företaget inte särskilt långlivat med e-handel. Lagersaldo uppdateras manuellt, de skickar alltid grejor med omslagspapper och ingen har klagat. Det är första gången jag får en vara från en seriös e-handelsbutik utan ytterkartong. Redan när man hämtar ut paketet får man ett amatörmässigt intryck men nu hade min klarat sig förvånansvärt väl ändå måste jag säga.
Det spelar ingen roll att man handlar på rea, det är ändå något för en hel del pengar.

Men jag måste ge dem en eloge för det snabba handlandet av just mobilkranen. Den hade översålts och man hämtade från andra butiker så att alla som beställt skulle få ett exemplar. Därav spår av prislappar och hyll-slitage på kartongen. Man har en del att jobba om man ska slå sin i den här branschen, hoppas den här 50%-omgången blev lärorik

b0D3N

Barnens land Piteå (före detta Barnens Hus) rear ut bla 4 stora Lego-set:
Star Wars Republic Gunship 750:-
Technic Mobile Crane Mk II 1100:-
Chima The Lion Chi Temple 650:-
Jabba's sail barge 700:-

Så typiskt att de alltid har dessa reor när jag har ont om pengar... Skulle ha köpt mig en kran i så fall, nu måste jag prioritera bulken.

/Jonas

humlan

Citat från: b0D3N skrivet 24 januari 2014 kl. 08:37
Barnens land Piteå (före detta Barnens Hus) rear ut bla 4 stora Lego-set:
Star Wars Republic Gunship 750:-
Technic Mobile Crane Mk II 1100:-
Chima The Lion Chi Temple 650:-
Jabba's sail barge 700:-

Så typiskt att de alltid har dessa reor när jag har ont om pengar... Skulle ha köpt mig en kran i så fall, nu måste jag prioritera bulken.

/Jonas

Synd att det var Pite och inte Lule.. Och i lugbulk tider :P
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

AndersI

Citat från: humlan skrivet 24 januari 2014 kl. 10:43
Synd att det var Pite och inte Lule..

För en Norrlandsboende är väl Piteå och Luleå vägg-i-vägg? Det är ju mindre än sex mil emellan!  ;)

humlan

Joo, men det tar nästan två timmar ändå att åka tor... Med soppakostnad på runt 120:-

Men det är lönedag idag, så jag tror jag ska utföra ett studiebesök på mitt lokala Barnens Hus Land på väg hem från jobbet...
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

humlan

Kan meddela att Barnens Hus Land i Luleå har samma set för halva priset också.

Sen hade de för 999:-

Hade det inte varit Lugbulk nu så hade jag nog åkt hem med en .... (Och för att fruns födelsedagspresent kostar nästan som fyra sådana.......)

Edit: Att jag inte lär mig.......
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

oskbl

#2412
Coop Forum i Linköping har för 199:-, ingen skyltning, en liten röd prislapp på varje paket.

"Månadens lego" hade de inte hört talas om, inte heller stod det något i senast Med Mera-tidningen, tror de glömt det. Januari är ju snart slut.

Edit: Eller så är 60013 månadens lego..?

ByggareDan

På Åhlens (Uppsala city iallafall, förhoppningsvis alla Åhlens) har dom nya Chima Legend Beast med jippot  Ta 3 betala för 2 dvs 3st för 198:-   så då blir ju styckpriset  66kr. Gällde en bit in i Feb. (kan kolla noggrannare om någon undrar.)


/ByggareDan

Anders67

En hel del billigt lego i jönköping, på barnvangskompaniet/brio
T.ex
  538.30kr
. 587.30kr
Monster fighterståget 538.30kr
Monster fighters blå bil 314.30kr
. 538.30kr
. 258.30kr
.  377.30kr
.  419.30kr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.