Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

mssm

Citat från: Pekblom skrivet 19 januari 2014 kl. 10:31
Jag har Ordernummer : 101240 och Orderdatum : 2014-01-18.
skall bli spännande att se vad som händer.

242 här  :P

Men i annat fall har jag varit lite safe och kollat med Gävle-butiken om att ev. hämta några ex åt oss  :P

Men lagersaldot har ändrats på någon av butikerna i alla fall, nu är det två städer som står som "Tillfälligt slut".

Eigenbrötler

Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Risgrynsgrot

Var på mitt lokala Citygross igår.. De reade ut ett gäng med set, alla 50 % rabatt.. Det var bland annat:






o0ger

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 20 januari 2014 kl. 08:01
Var på mitt lokala Citygross igår.. De reade ut ett gäng med set, alla 50 % rabatt.. Det var bland annat:






Ok, vet du några priser?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Risgrynsgrot

#2389
Citat från: o0ger skrivet 20 januari 2014 kl. 09:58
Citat från: Risgrynsgrot skrivet 20 januari 2014 kl. 08:01
Var på mitt lokala Citygross igår.. De reade ut ett gäng med set, alla 50 % rabatt.. Det var bland annat:






Ok, vet du några priser?
Ja.. Alla priser efter rabatten (ca):

41008-1 240~ kr
230~ kr
160~ kr
180~ kr


EDIT: Fick förresten mail om att de skickar LEGOt från Childrenshouse idag.  ;D

mssm

Citat från: Risgrynsgrot skrivet 20 januari 2014 kl. 10:40
Citat från: o0ger skrivet 20 januari 2014 kl. 09:58
Citat från: Risgrynsgrot skrivet 20 januari 2014 kl. 08:01
Var på mitt lokala Citygross igår.. De reade ut ett gäng med set, alla 50 % rabatt.. Det var bland annat:






Ok, vet du några priser?
Ja.. Alla priser efter rabatten (ca):

41008-1 240~ kr
230~ kr
160~ kr
180~ kr


EDIT: Fick förresten mail om att de skickar LEGOt från Childrenshouse idag.  ;D

Samma här på 42009. Alla kan nog vara lugna. Jag var bland de senare och beställa och ändå fått leveransbekräftelse idag. Nöjd!

Mizar

Då fick man besked att en 42009 skickas idag. Hoppas nu att detta stämmer.  :) ser fram emot leverans!

76 Hz

Även jag har fått besked om att en 42009 skickas från Childrens House idag. Beställde i fredagskväll och fick ordernummer 101237. Tack för tipset!

o0ger

Ingen rea på LEGO på City Gross i Västerås.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

marpe


malmen

Idag fick jag sms om att min mobilkran från Childrenshouse fanns att hämta på Posten  :)

J. Israelsson

Hämtade ut min mobilkran. Blev dock väldigt besviken på paketeringen. Tunt omslagspapper som hade rivits sönder på ett flertal ställen. Fasttejpat i kartongen och fasttejpat A4-papper med hälsning. Ok, det var väldigt billigt men jag skulle nog önska att de behandlade varorna lite mer försiktigt. Kommer att tveka innan jag lägger någon fler beställning. Hur ser era paket ut? Någon som fått en riktigt kartong som omslag?

Mvh

Johan I
LEGO Ideas: My Neighbour Totoro

malmen

Citat från: J. Israelsson skrivet 21 januari 2014 kl. 18:40
Hämtade ut min mobilkran. Blev dock väldigt besviken på paketeringen. Tunt omslagspapper som hade rivits sönder på ett flertal ställen. Fasttejpat i kartongen och fasttejpat A4-papper med hälsning. Ok, det var väldigt billigt men jag skulle nog önska att de behandlade varorna lite mer försiktigt. Kommer att tveka innan jag lägger någon fler beställning. Hur ser era paket ut? Någon som fått en riktigt kartong som omslag?

Mvh

Johan I
Det var samma för mig, såg direkt när jag ställde mig i kön till Posten vilket paket som var mitt. Det var en stor reva i det så man kunde se innehållet, hade blivit ett märke på kartongen också. Dock var mitt A4-papper inte fasttejpat på kartongen utan på insidan av omslagspappret (som det verkade i alla fall, inga märken från det på kartongen iag).

Nu spelar det inte så stor roll för mig om kartongen är skadad, den kommer mest troligt att kastas senare när bygget är klart i alla fall, men det kändes väl så där seriöst får jag säga.

Risgrynsgrot

LEGO Shop@home har 50 % rea på några set.. Lite blandat, några Chima-set och Galaxy Squad-set..

http://shop.lego.com/en-SE/Sales-And-Deals

mssm

Citat från: malmen skrivet 21 januari 2014 kl. 21:55
Citat från: J. Israelsson skrivet 21 januari 2014 kl. 18:40
Hämtade ut min mobilkran. Blev dock väldigt besviken på paketeringen. Tunt omslagspapper som hade rivits sönder på ett flertal ställen. Fasttejpat i kartongen och fasttejpat A4-papper med hälsning. Ok, det var väldigt billigt men jag skulle nog önska att de behandlade varorna lite mer försiktigt. Kommer att tveka innan jag lägger någon fler beställning. Hur ser era paket ut? Någon som fått en riktigt kartong som omslag?

Mvh

Johan I
Det var samma för mig, såg direkt när jag ställde mig i kön till Posten vilket paket som var mitt. Det var en stor reva i det så man kunde se innehållet, hade blivit ett märke på kartongen också. Dock var mitt A4-papper inte fasttejpat på kartongen utan på insidan av omslagspappret (som det verkade i alla fall, inga märken från det på kartongen iag).

Nu spelar det inte så stor roll för mig om kartongen är skadad, den kommer mest troligt att kastas senare när bygget är klart i alla fall, men det kändes väl så där seriöst får jag säga.

Haha vilket skämt. Väntar fortfarande på min. Ser på måtten på godssökningen att min är likadant packad. Hoppas att den är fin i skicket. Jag tänker klaga om den är förstörd. Spelar ingen roll att den var billig. Jag beställer en vara och vill få den levererad välförpackad och hel...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.