Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] [WIP] Maskeraden

Startat av Joyride, 04 december 2023 kl. 08:42

Föregående ämne - Nästa ämne

Joyride

Citat från: BrickMe skrivet 09 april 2024 kl. 18:23Nu är ju jag ingen byggingenjör... tänker bara på hur en sådan byggnad skulle behöva vara förstärkt... Svarta teknik axlar kanske kan användas som går i "kryss". De är rätt tunna... och kanske inte skymmer så mycket. bara en tanke...

Sedan kommer du inte vara den första som kommer visa upp ett bygge som blir väldigt ömtåligt att ta med sig på utställningar ;)

Haha, nä det lär jag inte vara, ska testa att trycka ihop med structure-stolparna som går mellan rälsbitarna för att se om det håller sig uppe. "Problemet" är att de mittre rälssektionerna inte har stöd i övre punkten. Hade jag tänkt på det hade jag integrerat en stolpe där.

Sen sviktar det å sidan inte sjukt mycket. 
Instagram: joyride_bricks

Joyride

I den övre loungen står den här svala snubben och serverar sköna beats.

Instagram: joyride_bricks

Joyride

Svårt att hitta BL-butiker som har två av någon "toa-tile" men till slut gick det!
I helgen åker dom upp.

Instagram: joyride_bricks

Joyride

Jag hade andra planer för byggets center piece - bottenvåningens bar. Fick lägga det mesta åt sidan och gå på en mer renare stil. 

Instagram: joyride_bricks

Joyride

Toaskylten uppe och arkadhörnan på gång!
Instagram: joyride_bricks

Joyride

Vet inte hur många ni är som hänger i och läser det här men det får väl fylla något terapeutiskt syfte annars 😄

Entrén har gäckat mig ett tag men igår kväll gav jag mig på den. Kanske inte 100% nöjd men 97 kanske. 

Nu behöver jag komma på ett namn på lokalen (alltså inte på bygget).
Instagram: joyride_bricks

andreaseldh

Ingen i publiken kommer väl att fatta om vi kallar lokalen "UOK"?

Magnus den store

Citat från: andreaseldh skrivet 22 april 2024 kl. 22:58Ingen i publiken kommer väl att fatta om vi kallar lokalen "UOK"?

Ulricehamns Orienteringsklubb?
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Joyride

Citat från: Magnus den store skrivet 22 april 2024 kl. 23:06Ulricehamns Orienteringsklubb?

Precis! 
Nädå, @andreaseldh myntade begreppet Underbart Onödigt Komplicerat tidigare i tråden 😂
Instagram: joyride_bricks

Joyride

Nu tror jag att jag satte namnet
12 1/2 PLATE CLUB
Instagram: joyride_bricks

andreaseldh

Citat från: Joyride skrivet 24 april 2024 kl. 19:27Nu tror jag att jag satte namnet
12 1/2 PLATE CLUB

Vilket motsvarar 5 studs SNOT. Missar jag någon referens här?

Joyride

Om jag räknar rätt så är det hö
Citat från: andreaseldh skrivet 24 april 2024 kl. 22:59Vilket motsvarar 5 studs SNOT. Missar jag någon referens här?

Det kan mycket väl vara jag som räknar fel (vilket vore pinsamt) men jag tänker att det är höjden av en minifig 😬
Instagram: joyride_bricks

Joyride

Gjorde om klätterväxten i inlägg 86 till dovare färger utan att ta i med Dark green.
Behöver fästa in löven på baksidan bättre, så de följer rundningen, men annars blev det rätt bra!
Instagram: joyride_bricks

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.