Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Ekebyholms Slott / Mina hus

Startat av cyberwilma, 25 januari 2024 kl. 20:19

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Citat från: cyberwilma skrivet 25 januari 2024 kl. 20:19Någon annan presenterade en moc med ett liknande tema, vilket gjorde att jag (förmodligen fullkomligt irrationellt och ogrundat) blev orolig att någon skulle ta mitt motiv och göra ett (bättre) bygge av det först.
Var det jag? Jag har ju byggt Mina hem för några år sedan :D Har dock aldrig bott på Ekebyholm, så där kan du vara lugn ;) MEN jag har släkt ett stenkast därifrån, så jag känner igen slottet väl efter att åkt förbi det otaliga gånger! 

cyberwilma

Citat från: byStfn skrivet 06 februari 2024 kl. 10:05Var det jag? Jag har ju byggt Mina hem för några år sedan :D Har dock aldrig bott på Ekebyholm, så där kan du vara lugn ;) MEN jag har släkt ett stenkast därifrån, så jag känner igen slottet väl efter att åkt förbi det otaliga gånger!
Nej, det var CopMike som byggde ett godtyckligt(?) valt slott som ligger i närheten av hans (då) kommande utställning! 😄

Jag får fråga dig om ev. gemensamma bekanta vid tillfälle.  ;)
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

byStfn

Citat från: cyberwilma skrivet 06 februari 2024 kl. 14:25Nej, det var CopMike som byggde ett godtyckligt(?) valt slott som ligger i närheten av hans (då) kommande utställning! 😄

Jag får fråga dig om ev. gemensamma bekanta vid tillfälle.  ;)
Ah, såklart! Jag tänkte att era slott hade ett liknande (och klassisk) upplägg! Men tolkar jag dig rätt att du alltså bott på slottet?

cyberwilma

Citat från: byStfn skrivet 06 februari 2024 kl. 17:12Ah, såklart! Jag tänkte att era slott hade ett liknande (och klassisk) upplägg! Men tolkar jag dig rätt att du alltså bott på slottet?
Ja det var därför jag plötsligt blev orolig att nån skulle få feeling för just det här slottet :-) Så även om jag på sätt och vis blev inspirerad av hans bygge så är det inte en efterapning per se...

Ja jag bodde där 1997-2000 under gymnasiet. Två år på slottet och ett i parkflygeln.
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

CopMike

Så fint :D! Då får vi bilda en egen liten LUG - ska vi kalla den Random Castle LUG ;D? Du har verkligen fått till bygget bra, ser i mina ögon (lite gammal gubbsyn) precis lagom detaljerat ut!

Och Godtfred kommer inte kunna ha åsikter om saker som saknas på taknockarna ::) ;)!   

Mitt slott kommer med till Sundsvall, hoppas ditt kan det också så får vi slottsägare mingla med övriga bönder & tjänstefolk på eventet 8)!

cyberwilma

Citat från: CopMike skrivet 10 februari 2024 kl. 07:33Så fint :D! Då får vi bilda en egen liten LUG - ska vi kalla den Random Castle LUG ;D? Du har verkligen fått till bygget bra, ser i mina ögon (lite gammal gubbsyn) precis lagom detaljerat ut!

Och Godtfred kommer inte kunna ha åsikter om saker som saknas på taknockarna ::) ;)

Mitt slott kommer med till Sundsvall, hoppas ditt kan det också så får vi slottsägare mingla med övriga bönder & tjänstefolk på eventet 8)!
Tack  :D   :-[

Ja det låter som en bra LUG! Jag har redan vaga planer på att bygga mitt närmsta slott också...
Planen är absolut att få med det här till Sundsvall så det låter trevligt att ha en slottsägarträff ;-)

Det hänger lite på en PaB(standard)-beställning om det kommer hinna bli helt komplett, men vissa detaljer på taknockarna hade jag ju förstått var mycket viktiga så de var jag noga med att få på plats!
Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

cyberwilma

Så blev bygget äntligen klart, i god tid till Sundsvall till och med.

Och Random Castle LUG har därmed haft sitt första möte  :D


20240303_162947.jpg20240310_104551.jpg 

Insnöad på modulhus, i färd med att bygga om alla set till hela byggnader.

CopMike

Så fint slumpmässigt slott du byggt cyberwilma ❤️! Nu ser vi fram emot att välkomna fler i RCL ;D!

Jesper_Lundgren

Den var riktigt snyggt, bra klossat roligt att få se den i verkligheten. 
Vi ses på klossfestivalen Uppsala 

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.