Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Star Wars 32x32 tävling!

Startat av lingonfil, 04 augusti 2017 kl. 21:40

Föregående ämne - Nästa ämne

Kvarnbacka

Citat från: Kvarnbacka skrivet 02 april 2018 kl. 11:49
Inte det mest transportvänliga bygget någonsin, men förhoppningsvis är det värt det!  :)

Tyvärr har den övre av de två flaggorna där bak ramlat av under byggprocessen och gömt sig någonstans, så jag ersatte den med en svart medan jag letar.





Wolcker

Nu har vi ifrån alla filmerna va?

Känns som många fyllt på med mycket de senaste dagarna =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

Clarmo

Bra där både Kvarnbacka och CopMike. Jag har även en sista scen under uppbyggnad. Förhoppningsvis kommer en WIP-bild under kvällen.

eon

Citat från: Clarmo skrivet 22 mars 2018 kl. 10:20
Citat från: Lordflintstone skrivet 21 mars 2018 kl. 23:16
En sneek peek på secretplans.

Plus en ide till Husqvarna:
Skulle det inte vara nice med star wars musik lite i bakrunden vid SW bordet?
Mina små högtalare är upptagna till Aetheria. Ör det någon annan som har eller en bandare?

Jag har en Marshallhögtalare som kopplas till blåtand, den behöver el också. Jag kan ta med mig den i sådanafall så får den/de som bemannar koppla upp sig.


Host host, är det en Marshal-stack? Kanske att blåsa iväg klåfingriga barn med....  ;D

Lordflintstone

Satte i gång med en tredje och sista bidrag.
Degoba med jodas hydda.

sergio.jaensson

Skulle vara tacksam om ni kunde låna ut 501st troops  ;D

Skulle det vara intressant om jag tog med mig min tavla jag gjorde idag som vi kan ha vid sidan om?  :)
Står lutandes mot en ställning (gjord av lego 8) )

Clarmo

Citat från: eon skrivet 02 april 2018 kl. 18:19
Citat från: Clarmo skrivet 22 mars 2018 kl. 10:20
Citat från: Lordflintstone skrivet 21 mars 2018 kl. 23:16
En sneek peek på secretplans.

Plus en ide till Husqvarna:
Skulle det inte vara nice med star wars musik lite i bakrunden vid SW bordet?
Mina små högtalare är upptagna till Aetheria. Ör det någon annan som har eller en bandare?

Jag har en Marshallhögtalare som kopplas till blåtand, den behöver el också. Jag kan ta med mig den i sådanafall så får den/de som bemannar koppla upp sig.


Host host, är det en Marshal-stack? Kanske att blåsa iväg klåfingriga barn med....  ;D

I wish.  :)

Clarmo

Här kommer en WIP-BILD på Old Bens house på Tatooine.  Jag utgår från boken "complete locations". Jag hoppas jag hinner klart under veckan.

CopMike

WIP-bild på Brodo Asogi delegationen i Galaktiska Senaten. Repulsorpodden har kommit en bit, och jag har börjat på dockningsstationen på väggen.


Brodo Asogi delegation in the Galactic Senate
by Mikael Sjöstedt

Jämförelsematerial:

Clarmo


Mitt sista bidrag till Star Wars CB:t. Old Bens hus på Tatooine, byggt med inspiration av bilden på hans hus i boken "Star Wars Complete Locations" Lukes landspeeder fick inte plats så jag skrotade den istället. Jag har byggt in två (plus ett halvt väldigt långsökt) easter eggs med.



lingonfil

#100
Citat från: sergio.jaensson skrivet 02 april 2018 kl. 23:01
Skulle vara tacksam om ni kunde låna ut 501st troops  ;D

Skulle det vara intressant om jag tog med mig min tavla jag gjorde idag som vi kan ha vid sidan om?  :)
Står lutandes mot en ställning (gjord av lego 8) )

Definitivt! Ta med, ta med, ta med.

Citat från: Clarmo skrivet 22 mars 2018 kl. 10:20
Jag har en Marshallhögtalare som kopplas till blåtand, den behöver el också. Jag kan ta med mig den i sådanafall så får den/de som bemannar koppla upp sig.

Skitbra idé! Fixar du kabel också? För jag tror man var tvungen att fixa strömförsörjningen själv.

Grymt kul att se slutspurtandet!
=)
Jag är lite putt att jag har plockat undan allt mitt lego i ett förråd inför stundande flytt, annars hade jag nog slängt ihop någon modul till!

Clarmo

Jag skriver upp elkabel på min kom i håg lista. Ska även försöka köpa ny minitele kabel så kan man koppla in telefon via den istället för blåtand.

sergio.jaensson

Utökade star wars logan lite. Är 3 st 32x32 plattor.
Kan stå i bakgrunden för våra byggen  ;D

Lordflintstone

Citat från: sergio.jaensson skrivet 07 april 2018 kl. 23:21
Utökade star wars logan lite. Är 3 st 32x32 plattor.
Kan stå i bakgrunden för våra byggen  ;D
Fan vad nice.

Clarmo

Ingen som har en spelare/Ipod/gammal telefon som vi kan antingen rulla Spotify ifrån eller kanske ladda med SW-musik? Så slipper vi använda våra telefoner.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.