Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO-bitar vi vill ha men som inte finns

Startat av eiffelben, 14 februari 2012 kl. 20:31

Föregående ämne - Nästa ämne

eiffelben

Ibland kommer jag på bitar som jag skulle vilja ha, men som inte finns.

Just nu kommer jag på dessa men det finns fler:
* Cheese Slope 54200 - inverterad (som 3665)
* Brick, Modified 1 x 2 Log 30136 - som plate

Vilka är dina önskebitar?
Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

Etzel

*1x1 brick med 2 studs på sidorna, fast inte på motsatta sidor. Så att man kan använda den i hörn t.ex.
*halv valvbåge som de i Prince of Persia, fast i gotisk stil.

Barbaroux

Jag skulle gärna se en bit som i princip endast består av två studs stud som sitter ihop på höjden, dvs. en stud åt varje håll. Den skulle kunna användas till att sätta ihop undersidorna på två bricks eller plates utan att det blir något mellanrum. Man skulle således kunna ändra riktning på studsen och snotbyggen skulle kunna bli mer symmetriska. Även en brick med "undersida" åt båda hållen skulle fungera på liknande sätt. Hoppas ni förstår vad jag menar.

RedGiant

Citat från: Barbaroux skrivet 14 februari 2012 kl. 21:18
Hoppas ni förstår vad jag menar.
Jag förstår precis vad du menar, har önskat mig den biten bit länge nu!
Uppkomsten av en "Plate, Modified 1x1 with Studs on Both Sides" skulle revolutionera byggandet i sådan grad att det nästan vore jobbigt...  ::) ???

Annars önskar jag mig en bit som i.o.f.s. redan finns, men som är praktiskt taget omöjlig att införskaffa p.g.a. fantasipriser;
3741 i brun nyans! Gjut fler! :) :(

Jesperallen

Citat från: Barbaroux skrivet 14 februari 2012 kl. 21:18
Även en brick med "undersida" åt båda hållen skulle fungera på liknande sätt. Hoppas ni förstår vad jag menar.

Har en sådan bit från ett annat märke, undersida både upp och ner, sparade den som en kul grej då jag skulle vilja ha en i LEGO.

studbringer

Finns iof men jag vill ha 92946 i Svart, är iof nog bara en tidsfråga innan den kommer men vänta är drygt... ??? *gäääääsp* :)

Myko

Själv tycker jag en plate med studs på båda sidor skulle liksom förstöra hela sporten, så jag vill inte se den.

RedGiant

Citat från: Myko skrivet 14 februari 2012 kl. 22:31
Själv tycker jag en plate med studs på båda sidor skulle liksom förstöra hela sporten, så jag vill inte se den.
Jo... du har nog rätt. ::)
Men visst har man väl önskat sig en sån bit i sina mest hopplösa stunder? :D

insurrection

Japp "Cheese Slope - inverted" och "Plate, Modified 1x1 with Studs on Both Sides" kommer högt även på min lista.

Allra högst kommer dock en lite mer nischad önskan: jag skulle vilja ha en minifig-pilbåge utan pil i så att bågskyttar kan se normala ut.

Jesperallen

Citat från: insurrection skrivet 15 februari 2012 kl. 00:57
Allra högst kommer dock en lite mer nischad önskan: jag skulle vilja ha en minifig-pilbåge utan pil i så att bågskyttar kan se normala ut.

Det hade varit mycket tevligt med ett sådant tillskott.

Tobbe Arnesson

Citat från: Etzel skrivet 14 februari 2012 kl. 20:41
*1x1 brick med 2 studs på sidorna, fast inte på motsatta sidor. Så att man kan använda den i hörn t.ex.

Använd en brick med studs på fem sidor i hörnet och sätt technic brick 1 x 1 intill den. Visst, du får en stud-rad utan stud utåt intill var hörn men det tror jag du klarar att bygga dig runt.  ;)
Blogg: Robotkampen

Etzel

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 15 februari 2012 kl. 05:59
Citat från: Etzel skrivet 14 februari 2012 kl. 20:41
*1x1 brick med 2 studs på sidorna, fast inte på motsatta sidor. Så att man kan använda den i hörn t.ex.

Använd en brick med studs på fem sidor i hörnet och sätt technic brick 1 x 1 intill den. Visst, du får en stud-rad utan stud utåt intill var hörn men det tror jag du klarar att bygga dig runt.  ;)
Ja, det är visserligen en illegal build, men jag brukar ju inte vara så petig med det. Tycker dock att det syns extra tydligt i just det fallet att technic- och system-bitar inte passar perfekt.

Jesperallen

Citat från: Etzel skrivet 15 februari 2012 kl. 11:17
Ja, det är visserligen en illegal build, men jag brukar ju inte vara så petig med det. Tycker dock att det syns extra tydligt i just det fallet att technic- och system-bitar inte passar perfekt.

Jag är inte heller noga med om det är "legal" eller "illegal", bygger med LEGO för att det är kul och inget annat.

Myko

Det är mindre kul om ens bitar går sönder för att man byggt dumt. Det får man ju utvärdera för respektive teknik.

Skafte

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 15 februari 2012 kl. 05:59

Använd en brick med studs på fem sidor i hörnet och sätt technic brick 1 x 1 intill den. Visst, du får en stud-rad utan stud utåt intill var hörn men det tror jag du klarar att bygga dig runt.  ;)

Funkar inte om man har det trångt, t ex om det behövs "2x2 med 2 studs åt varje håll", vilket man kan göra med Etzels bit.

En hörn-cheeseslope vill jag ha.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.