Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Visa upp din/dina LEGO arméer

Startat av Gordonblixt, 27 augusti 2011 kl. 16:58

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

anledningen till att jag inte har kvinnor är för att de nog inte var jättevanliga förr i armeér som jag förstår det! :) dock har jag massa kvinnor i mina stadsbyggnationer.

2000gxl

Citat från: swestar skrivet 28 augusti 2011 kl. 20:55
Wow vilka arméer ni samlat ihop.

+1 på de, man ser verkligen skaparlust i uppbyggandet!

Jag har inte heller samlat gubbar för att bygga arméer, men har en bild från ett gammalt projekt.
Min karolinerarmé á lá 1718 föreställande Armfeldt i spetsen med infanteri från Jämtland och kavalleri från Viborg. (men jag hade tyvärr inte gubbar till mer än 1/10-dels kompani.)

Svartkrut

Verkligen många imponerande samlingar!  :o
Det är klart, kvinnor var inte så vanliga i arméer förr även om det fanns en och annan; Jeanne Dárc tex.

Jag har alltid älskat lego även om jag precis nyligen återupptagit byggandet efter sådär ca 20 års uppehåll och är det något jag reagerat på när det gäller lego på 2000-talet jämfört med lego på 1980-talet, så är det att det blivit så könsuppdelat och att det nästan bara är smågrabbar som bygger. När jag var barn byggde alla tillsammans och vi hade hur kul som helst. De flesta grabbarna i vår omgivning leker bara med lego star wars eller hero factory och tjejerna lyser med sin frånvaro. Min dotter har rosa "tjejlego" som grabbarna uttrycker det, fast oftast är hon med brorsan och leker i hans legostad.  ;D

Min armé lär jag dock inte visa upp här haha. Inte bland de här superfina samlingarna. Min armé består av 7 riddare och en smed anno 1985... får väl ta och utveckla den samlingen en aning  :P

de Gothia

snygga armeér insurrection!! gillar dina vargfolk!! :)

kul med lite historiska armeér som är korrekta i historien 2000gxl!! :)

mordatre


Byggde ihop de flesta av mina Imperiefigurer (saknas ett 30-tal figurer som ligger i diverse lådor) för att få en överblick av vad jag behövde fler av. Blev lite besviken att jag inte kunde täcka en 32x32 ens.




Jag samlar egentligen bara på Imperiets styrkor, men jag kan ju inte låta bli att köpa alla de andra med för tänk om man kommer på att man vill samla på dem om 2-3 år?, skulle ju bli ruinerad på BL.  8)

Några kloner, även här saknas ett tiotal, inkl. Fox och Cody. Ingen som har en Captain Rex över?




Förresten, hur får man sådana där små bilder man kan klicka upp?
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Illuwatar

Citat från: mordatre skrivet 29 augusti 2011 kl. 12:42
Förresten, hur får man sådana där små bilder man kan klicka upp?

Använd forumets inbyggda bildlagring.

OT: Kul att se alla dessa arméer, har dock inte mycket att komma med själv...
Inget är omöjligt - det omöjliga tar bara mer tid...
http://www.illuwatar.se

Gordonblixt

Riktigt snygga arméer allihop. Min känns lite patetisk nu. :P

Riddararméerna är riktigt snygga. Nästa gång det blir nån utställning får
det förhoppningsvis vara med riddartema. Vad kan vara roligare än en stor
diorama med flera riddare som strider med slott i bakgrunden. ;D

Mordrate, du får samla på dig lite mer Stormtroopers och bygga scenen
då kejsaren landar på Dödsstjärnan. :)

mordatre

Citat från: Gordonblixt skrivet 29 augusti 2011 kl. 19:22

Mordrate, du får samla på dig lite mer Stormtroopers och bygga scenen
då kejsaren landar på Dödsstjärnan. :)

Stormtroopern kommer ju till jul i ett nytt Battlepack så då blir det några fler, men en UCS Imperial shuttle vet jag inte om jag kommer få råd med tyvärr  :-\.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skrytsson

@Mordatre: Men varför bär Darth Vader studentens cape:D

mordatre

Citat från: Skrytsson skrivet 29 augusti 2011 kl. 22:19
@Mordatre: Men varför bär Darth Vader studentens cape:D

Ville testa hur det såg ut. Tänkte det skulle likna Vaders främre delar av kappan. Var inte riktigt nöjd med det men har inte hunnit byta tillbaka. http://2.bp.blogspot.com/_XCrciLm4FhU/TEUYyRolaFI/AAAAAAAAABY/zBWVIXP3qVA/s1600/starwars-darth-vader-wallpaper-05.jpg
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Skafte

Citat från: Gordonblixt skrivet 29 augusti 2011 kl. 19:22
Mordrate, du får samla på dig lite mer Stormtroopers och bygga scenen
då kejsaren landar på Dödsstjärnan. :)

Imperial Troopern är bara så dyr, och den behövs några av också. Jag har ett gäng Stormies och Imperial Officers till en sån uppställning, men det är så många som redan gjort det... Men nån gång så!

mordatre

#26
Ok, jag nämnde i annan tråd att mina Fågelriddare käkar skogsfolk till frukost. Bildbevis i form av min lilla Fågelriddararmé som fångat en smutsig laglös.



Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

mechamike

Han ser väldigt glad ut över att bli frukost!?
?

Silence101

Citat från: mechamike skrivet 30 augusti 2011 kl. 09:43
Han ser väldigt glad ut över att bli frukost!?

Han är nog glad för han slipper vara ute i skogen och få fästingar och andra småkryp på sig. Han avskyr det.

Jag är djupt imponerad av era arméer. Önskar man hade fler av en sort :(
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

de Gothia

Citat från: mordatre skrivet 30 augusti 2011 kl. 09:36
Ok, jag nämnde i annan tråd att mina Fågelriddare käkar skogsfolk till frukost. Bildbevis i form av min lilla Fågelriddararmé som fångat en smutsig laglös.





härlig armé! väldigt klassisk och nostalgisk känsla över dem! :)

dock tror jag nog min laglösa arme skulle ta dina fågelbensriddare! ;)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.