Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Ny undersökning från TLG, 20110703.

Startat av micke, 02 juli 2011 kl. 23:28

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Nedan återfinner ni en ny undersökning från TLG

http://www.surveymonkey.com/s/AFOLJune2011
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke


Stigge72

Som tidigare efterlyser jag ett datum i trådrubriken (år och månad räcker med tanke på den takt med vilken TLG skickar ut sina enkäter).

I en tidigare enkät var det många saker som skulle bedömas enligt en skala, och då fick man inte sätta samma värde på flera frågor, och den här gången gick det utmärkt att sätta flera alternativ på den enda frågan. Ok, jag provade aldrig att skicka iväg det, men jag valde ett alternativ, och tänkte till, ändrade mig, och det första fanns kvar.

Och, för att citera Swe_mckvack:
Done

micke

Citat från: stigge72 skrivet 03 juli 2011 kl. 14:04
Som tidigare efterlyser jag ett datum i trådrubriken (år och månad räcker med tanke på den takt med vilken TLG skickar ut sina enkäter).

I en tidigare enkät var det många saker som skulle bedömas enligt en skala, och då fick man inte sätta samma värde på flera frågor, och den här gången gick det utmärkt att sätta flera alternativ på den enda frågan. Ok, jag provade aldrig att skicka iväg det, men jag valde ett alternativ, och tänkte till, ändrade mig, och det första fanns kvar.

Och, för att citera Swe_mckvack:
Done

Sorry, missade detta men åtgärdat nu
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

eiffelben

Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

Pekblom


Superkalle

Klart.

Men lite konstiga frågor tycker jag  ???

1) De frågar vilken LUG man tillhör - är inte säker på vad det har förbetydelse i sammanhanget?
2) Hur ofta kommunicerar du med LEGO? Vad menas med detta? Ringer till kundsupport, köper LEGO i butik?
3) "Do you feel certain fans get special treatment" - Vad betyder det?

Tobbe Arnesson

Citat från: Superkalle skrivet 04 juli 2011 kl. 10:221) De frågar vilken LUG man tillhör - är inte säker på vad det har förbetydelse i sammanhanget?
2) Hur ofta kommunicerar du med LEGO? Vad menas med detta? Ringer till kundsupport, köper LEGO i butik?
3) "Do you feel certain fans get special treatment" - Vad betyder det?

1: De får veta hur många som svarar från varje LUG, säkert intressant.

2: Att handla är inte kommunikation. Att ringa/maila/faxa/brevduva är kommunikation.

3: Av de andra frågorna på samma sida framgår det tydligt att de undrar om du anser att vissa fans särbehandlas (typ de organiserade som uppfyller minimikraven får handla BULK).
Blogg: Robotkampen

Superkalle

#8
Här kommer returen (är du med:)  :)

1: Jepp, så mycket fattar jag också, trots att jag är Göteborgare  ;) Men varför undrade jag.
2: Men vad menas med "LEGO". Är det när man är i butiker, är det när man ringer kundsupport, är det när man handlar från Shop@Home (brevduva?), är det när man pratat med vår kära Ambassadör? Jag menar det är nog extremt få fans som har direktkontakt med LEGO i Billund. Eller hur tolkade du det?
3: Jo, men det fanns ju inga exempel (du nämner ett iofs - LUGbulk-access), men jag undrar om det är något annat som ligger bakom frågan.

Asså, jag undrade nog egentlig bara lite hur ni andra tolkat frågorna.

Tobbe Arnesson

1) Det visar hur svarsbenägna medlemmarna i LUGen är. Så mycket annat lär man inte kunna få ut av det, om man inte kopplar ihop det med fråga 3. De har säkert koll på vilka som får special treatment.

2) Med LEGO menas sannolikt företaget och dess anställda. Att handla från s@h är inte kommunikation.

3) Ingen aning.


Undersökningar är ofta helt vansinnigt ställda, TLGs är knappast något undantag. De borde verkligen skärpa till sig och bättre förmedla syftet med sina frågor, det är rätt ofta man sitter och gissar vad de menar så man kan ge ett meningsfullt svar.
Blogg: Robotkampen

mechamike

Instämmer Tobbe. Lego borde skärpa sig och alla som skriver marknadsundersökningar eller undersökningar över lag borde hålla sig borta från att röka hampa och lära sig formulera frågor som är begripliga. 

?

Pekblom

Instämmer:
Jag tyckte frågeställningarna var korkade och bäddar för misstolkning och missvisande statistik (vilket man kanske vill ha ibland för att berättiga obegåvade beslut).
Men främst tyckte jag någonstans i slutet att jag var rätt korkad som la ner tid på att svara på vad jag tyckte var konstiga frågor. ;)

Ras 74

Jag skall ta upp era "klagomål" till TLG!
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

Tobbe Arnesson

Citat från: Pekblom skrivet 04 juli 2011 kl. 23:56Men främst tyckte jag någonstans i slutet att jag var rätt korkad som la ner tid på att svara på vad jag tyckte var konstiga frågor. ;)

Hehe. Jag övervägde att skita i det hela fast jag redan svarat en bit, men tänkte att det nog är bra att visa LEGO att SweBrick svarar fast frågorna är puckade.  ;)
Blogg: Robotkampen

Ras 74

Exakt min tanke med Tobbe. Ju fler vi är som svarar ju bättre... kanske.

På de frågorna som Johan listade svarade jag:
Nej
Nej
Ja

Utan några kommentarer.
We meet again, at last. The circle is now complete. When I left you, I was but the learner. Now I am the master.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.