Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya bitar 2013

Startat av mechamike, 19 oktober 2012 kl. 08:26

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Den svarta biten precis framför glaset är väl ny också. En längre variant av 43712.

Wineyard

Citat från: Myko skrivet 11 februari 2013 kl. 12:11
Den svarta biten precis framför glaset är väl ny också. En längre variant av 43712.
Är inte det en 45301?

o0ger

Citat från: Wineyard skrivet 11 februari 2013 kl. 12:01
Citat från: stigge72 skrivet 11 februari 2013 kl. 11:46
Citat från: o0ger skrivet 11 februari 2013 kl. 10:04
En Slope, Curved 2 x 1 Double No Studs?
Om du menar den främsta av de tre bredvid cockpiten, så tror jag att det är reflexer som gör att den ser annorlunda ut.
Förmodligen syftar o0ger på slope:n i dbg på taket vid kanonen - ny och användbar bit, kommer även i den stora friendsbåten.

Precis, den var det jag tänkte på. Har länkat bilden till källan nu.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: Wineyard skrivet 11 februari 2013 kl. 12:16
Citat från: Myko skrivet 11 februari 2013 kl. 12:11
Den svarta biten precis framför glaset är väl ny också. En längre variant av 43712.
Är inte det en 45301?

Det stämmer, syns tydligare på den här bilden: http://www.flickr.com/photos/fbtbnet/8462102921
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gray

Lone Ranger-diligensen verkar ha en 1 bit (4 plattor) hög version av 6087. Syns bäst i dessa två bilder (kolla nere vid framhjulen).

Superkalle

Vad är detta för bit? Ny?


o0ger

Citat från: Superkalle skrivet 11 februari 2013 kl. 18:17
Vad är detta för bit? Ny?

Känner inte igen den. Är det nån svart grej som sitter fast i den på insidan? En slags technic-bit kanske?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gray

Citat från: Superkalle skrivet 11 februari 2013 kl. 18:17
Vad är detta för bit? Ny?

I full storlek ser man att det är två bitar. Gissar på att det är en 3700 plus en 2444.

Magnus den store

#128
Det verkar som om pippin är lös!


79111 Constitution Train Chase 16 by fbtb, on Flickr


Det är den!


79107 Comanche Camp 16 by fbtb, on Flickr
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

mordatre

Lös pippi gör den figuren plötsligt mycket populär. Corpsepaintansikte och korp = blackmetal!
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Anders67

#130
Den bruna biten som håller fast hjulen verkar vara en bit som kanske fjädrar. Bakaxeln verkar vara fast mitt bak, men de bruna skulle kunna fungera som bladfjädrar.
Är det samma bit fast svart på den nya F1 technics bilen?

Gray

Citat från: Anders67 skrivet 11 februari 2013 kl. 20:19
Den bruna biten som håller fast hjulen verkar vara en bit som kanske fjädrar. Bakaxeln verkar vara fast mitt bak, men de bruna skulle kunna fungera som bladfjädrar.
Är det samma bit fast svart på den nya F1 technics bilen?

Den har funnits med ett tag (x136) men du har rätt att det är en fjädrande bit. Bakhjulen på diligensen kommer definitivt att kunna gunga lite.

Nextuz

Visslar lite nöjt  *vissel* ;)

Citat från: Magnus den store skrivet 11 februari 2013 kl. 19:39
Det verkar som om pippin är lös!


79111 Constitution Train Chase 16 by fbtb, on Flickr


Det är den!


79107 Comanche Camp 16 by fbtb, on Flickr

marpe

Härligt med fågeln.  :) Kommer att korpa korpen av Hr Ranger. För att han inte ska känna sig ensam sätter jag en fjäril i hans hår istället.

Magnus den store

Uppgradering av hästmunderingen.


70402 The Gatehouse Raid by fbtb, on Flickr

Visst är hornen nya?


79110 Silver Mine Shootout 1 by fbtb, on Flickr
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.