Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Legebarn

Citat från: micke skrivet 19 mars 2012 kl. 23:14
Fick svar nu att det var sålt!
Någon härinne kanske?

Pratade med säljaren idag och han sa att det var ca 100 kg lego (lite megablocks också) och det var mest SW (de flesta set sa han) och sedan blandat lego från ca 1998-2010. 380 beskrivingar. Vad kan en sådan omgång vara värd?!?

micke

värdet ingen aning men 100 kg Lego, det är mkt det. Så priset på 3000 var nog ganska bra beroende på kvalitet osv
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

insurrection

Var sålt redan i eftermiddags, jag fick svar då.

Men alltså om det är de flesta SW set som släppts, inklusive minifigs, så måste det ju vara värt mycket mer.
Har dock väldigt svårt att tro att man, om man ägde en sådan samling, skulle sälja den på blocket för 3K.
Saker som verkar vara för bra för att vara sant osv...

micke

Citat från: insurrection skrivet 20 mars 2012 kl. 00:18
Var sålt redan i eftermiddags, jag fick svar då.

Men alltså om det är de flesta SW set som släppts, inklusive minifigs, så måste det ju vara värt mycket mer.
Har dock väldigt svårt att tro att man, om man ägde en sådan samling, skulle sälja den på blocket för 3K.
Saker som verkar vara för bra för att vara sant osv...
Instämmer helt i det du skriver, därav mailade jag frågor
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke


micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

Huvudfoting

Vilken kan betyda att seten är långt ifrån kompletta, om det är en sammlare som köpt och plockat ut det göttaste. Oavsett vad skulle nog jag vilja besikta LEGot först innan köp när det rör sig om dessa kvantiteter, om inte priset blir väldigt lågt dvs. Köpa på magkännslan har man ju gjort förr - med mycket varierande resultat

/W

NIN777

Citat från: Kwagge skrivet 02 mars 2012 kl. 21:18
Star Wars Lego TIE Interceptor 

http://www.blocket.se/angelholm/Star_Wars_Lego_TIE_Interceptor_38909085.htm?ca=23_11&w=1


samma säljare har 7191 X-wing Fighter - UCS också..


samma pris 1000kr eller högstbjudande

Jag mailade säljaren och lämnade ett bud på 1 000kr. Han sa att han hade fått ett bud på 2 000kr och vägrade sälja under
2 000kr. Som någon skrev.....vill man ha budgivning ska man lägga ut den på Tradera!!

marpe

Hehe. Säljaren säger sig ha fått ett bud på 2000...
Säger du 2100 kr så säger säljaren att han ska "ringa" den andre och kolla.
Sen får du nästa ev falska bud 2200 kr osv. När du till slut hoppat av ringer han tillbaka till dig efteråt och säger att den andre också hoppat av/var oseriös/snyftis. Du får därför erbjudandet att köpa skeppet för ditt förra bud. Vill han vara säker på att du hugger direkt så ger han dig 50 kr rabatt på ditt bud. Hyggligt.

Hoho. Roligt, helfestligt.

Parallellt med din falska budgivningsprocess kan det pågå flera andra falska. Säljaren kan när som helst avsluta affären genom att ge ett par mycket höga falska bud, som får spekulanter att backa. Skulle hela strategin misslyckas så har säljaren bara annonskostnaden. Processen kan återupprepas en månad senare.

:)

Kwagge

70/80-tals tåg....

70/80 tals lego,, man ser blanda beskrivning på en gul borg...

finns i Stockholm

http://www.blocket.se/stockholm/Massor_av_Lego_39523521.htm?ca=23_11&w=3

Kwagge

Citat från annons:

OM INTRESSERAD: jag har mycket annat castle, kingdoms, ninjago och vikings lego till ett bra pris.

Annonsen är på Castle dvärg gruvan..

http://www.blocket.se/landskrona/Lego_dvargarnas_gruva_39549459.htm?ca=23_11&w=3


Kwagge


Huvudfoting

Mmmm - var lite sugen på den. Men han skriver ju högstbjudande - och sådana saker brukar ju bli ganska segdragna med olilka bud till höger och vänster (se även diskussion ovan). Fast ringa är ju gratis ;) Dock hoppar jag denna även om utgångsbudet är billigt

/W


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.