Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Hjälp mig identifiera min bit (Samlingstråd)

Startat av tellblom, 01 januari 2010 kl. 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Peter S

Citat från: Larry Lars skrivet 23 september 2021 kl. 18:42
Citat från: Peter S skrivet 22 september 2021 kl. 10:50
Nu har jag letat lite för länge efter dessa minifigben som följde med BaM-figuren från MoS. Någon som har en idé?

970c00pb0284

Möjligen En Imperial officer  i detta set t.ex.


Satt just och beklagade mig idag att vissa licens-mf-bitar inte är BESKRIVNA, utan bara talar om vem det är som äger dem. Om jag söker på fickor, bälte, knäskydd så bör den dyka upp. Att den tillhör någon SW-gubbe kan jag lätt konstatera när jag hittat den. Snacka om baklängeslogik.

Supertack för hjälpen iallafall!

ColA

Citat från: Peter S skrivet 23 september 2021 kl. 23:02
Citat från: Larry Lars skrivet 23 september 2021 kl. 18:42
Citat från: Peter S skrivet 22 september 2021 kl. 10:50
Nu har jag letat lite för länge efter dessa minifigben som följde med BaM-figuren från MoS. Någon som har en idé?

970c00pb0284

Möjligen En Imperial officer  i detta set t.ex.


Satt just och beklagade mig idag att vissa licens-mf-bitar inte är BESKRIVNA, utan bara talar om vem det är som äger dem. Om jag söker på fickor, bälte, knäskydd så bör den dyka upp. Att den tillhör någon SW-gubbe kan jag lätt konstatera när jag hittat den. Snacka om baklängeslogik.

Supertack för hjälpen iallafall!

Den där lilla dutten på höger benet gör att jag skulle säga att det inte är dom men dutten kanske är en synvilla på din bild Peter eller så har jag druckit för många drinkar  :P

Peter S

Citat från: ColA skrivet 24 september 2021 kl. 06:21
Citat från: Peter S skrivet 23 september 2021 kl. 23:02
Citat från: Larry Lars skrivet 23 september 2021 kl. 18:42
Citat från: Peter S skrivet 22 september 2021 kl. 10:50
Nu har jag letat lite för länge efter dessa minifigben som följde med BaM-figuren från MoS. Någon som har en idé?

970c00pb0284

Möjligen En Imperial officer  i detta set t.ex.


Satt just och beklagade mig idag att vissa licens-mf-bitar inte är BESKRIVNA, utan bara talar om vem det är som äger dem. Om jag söker på fickor, bälte, knäskydd så bör den dyka upp. Att den tillhör någon SW-gubbe kan jag lätt konstatera när jag hittat den. Snacka om baklängeslogik.

Supertack för hjälpen iallafall!

Den där lilla dutten på höger benet gör att jag skulle säga att det inte är dom men dutten kanske är en synvilla på din bild Peter eller så har jag druckit för många drinkar  :P
Du har druckit! Det är ingen synvilla utan ett dammkorn. Men fortsätt drick du, vad annat kan man göra i Danmark?

RetroBricker

Jag håller så smått på att försöka identifiera alla set och bitar från mitt & brorsans gamla Lego. Det mesta har jag lyckats med, men det är en minifig-torso som gäckar mig. Troligen ett senare loppisfynd för jag känner inte alls igen den:



Jag skulle gissa vilt på Western-temat, men...
nån som vet vad denna torso har för nummer på t.ex BrickLink?
Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov

Larry Lars

#1474
Citat från: RetroBricker skrivet 26 september 2021 kl. 10:59
Jag håller så smått på att försöka identifiera alla set och bitar från mitt & brorsans gamla Lego. Det mesta har jag lyckats med, men det är en minifig-torso som gäckar mig. Troligen ett senare loppisfynd för jag känner inte alls igen den:



Jag skulle gissa vilt på Western-temat, men...
nån som vet vad denna torso har för nummer på t.ex BrickLink?

Tidigt riddar-LEGO. Detta torso-pattern i grått finns bl.a. i , Smuggler's Hayride


973p46
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

RetroBricker

Citat från: Larry Lars skrivet 26 september 2021 kl. 11:16
Tidigt riddar-LEGO



973p46
Tackar! Då vet jag än lite bättre.  :)
Och det är inget set vi hade, så det är en udda bit (för mig) som kommer nån annanstans ifrån.
Av var och en efter förmåga, åt var och en efter behov

Skafte

#1476
Kan någon förklara varför jag har en 30153, Rock 1 x 1 Jewel 24 Facet i Trans-Black?

Finns inte på BL. Den är identisk med de andra jag har (nyare versioner har (c)LEGO och en gjutformskod på en av de större fasetterna, men de flesta är helt omärkta).

Jag har aldrig köpt löst blandlego begagnat eller nåt sånt. Den bara ligger i min påse som ett litet unikum.

På bilden ser den snarast Flat eller Pearl Silver eller nåt sånt ut, men den är klart Trans-Black, med en liten luftbubbla i.

Ozp

Citat från: Skafte skrivet 04 oktober 2021 kl. 12:40
Kan någon förklara varför jag har en 30153, Rock 1 x 1 Jewel 24 Facet i Trans-Black?

Brickbox?

Skafte

Citat från: Ozp skrivet 04 oktober 2021 kl. 13:19
Brickbox?

Jag är ganska säker på att jag haft den längre än jag började köpa såna. Dessutom borde väl NÅGON annan ha fått en och lagt upp på BL, om inte till salu så i databasen?

Godtfred


Larry Lars

Citat från: Skafte skrivet 04 oktober 2021 kl. 13:40
Citat från: Ozp skrivet 04 oktober 2021 kl. 13:19
Brickbox?

Jag är ganska säker på att jag haft den längre än jag började köpa såna. Dessutom borde väl NÅGON annan ha fått en och lagt upp på BL, om inte till salu så i databasen?

En ensam genomskinlig bit i ovanlig färg kan ha kommit med Bionicle eller liknande ihop med en lysande lamp-bit. Kanske i någon färg där en av de naturliga variationerna "upplevs" som svart.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

Skafte

Citat från: Larry Lars skrivet 04 oktober 2021 kl. 15:59
En ensam genomskinlig bit i ovanlig färg kan ha kommit med Bionicle eller liknande ihop med en lysande lamp-bit. Kanske i någon färg där en av de naturliga variationerna "upplevs" som svart.

Jag förstår inte riktigt hur du menar. Den här är Trans-Black, inte bara till upplevelsen.  ;)

GustavF

Citat från: Skafte skrivet 04 oktober 2021 kl. 18:19
Citat från: Larry Lars skrivet 04 oktober 2021 kl. 15:59
En ensam genomskinlig bit i ovanlig färg kan ha kommit med Bionicle eller liknande ihop med en lysande lamp-bit. Kanske i någon färg där en av de naturliga variationerna "upplevs" som svart.

Jag förstår inte riktigt hur du menar. Den här är Trans-Black, inte bara till upplevelsen.  ;)

Lepin?  ;D

Magnus den store

Citat från: Skafte skrivet 04 oktober 2021 kl. 12:40
Kan någon förklara varför jag har en 30153, Rock 1 x 1 Jewel 24 Facet i Trans-Black?

Finns inte på BL.

Det finns åtminstone en bild på trans-black juvel.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

Skafte

Ha! Då är jag inte galen i alla fall! Eller... på det där sättet i alla fall.

Nu när jag fått tänka lite så minns jag att jag kollade för länge sen (8-10 år?) och då hade en sålts senaste halvåret för typ 800 spänn. Kan ju försöka byta till mig en 3001:a i samma färg kanske...  ::)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.