Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Melmac

Citat från: Skrytsson skrivet 30 maj 2010 kl. 20:01
Någon som följde den galna Batman-hysterin på Tradera nu ikväll? Batman, Robin och alla möjliga skurkar gick för belopp som skulle få BrickLink att framstå som rena REA-priserna. Den gråa Batman-varianten såldes för skyhöga 350 kr, Poison Ivy 330, Scarecrow 430 men pricken över i var ändå Mr Freeze som gick för inte mindre än 510 kr! Hade tänkt buda på Bane i hopp om att få den för mindre än vad den kostar på BL, men förstod några minuter innan auktionens slut att det inte skulle gå vägen.

Hur kan människor buda så högt utan att undersöka vilka olika alternativ som finns? Antagligen är det mycket psykologi bakom - går man in i en budgivning vill man gärna inte förlora och det hela trappas upp till sjuka nivåer. Kan också tänka mig att detta med att alla figurerna såldes i samma veva bidrar till att skapa en "Batman-feber".

Är det inte lite Batmanlego-hysteri överlag i Sverige, finns ju en svensk webbshop som säljer Batmanlego till helt sinnessjuka priser.

Mirandir

Måste vara en liten klick som är beredda att betala hur mycket som helst. För jag vill minnas att LEGO Sverige inte tog hem de sista setten p.g.a. att de sålde för dåligt.
Legobloggen: http://legobloggen.com

Skrytsson

Synd att man hade en "dark age" under Batman-tiden. Vad var det som föranledde att det plötsligt blev så efterfrågat? Var det legospelet?

Och om nu Batmanlegot är så otroligt efterfrågat i princip världen över idag, borde inte lego göra allt i sin makt för att få till ett nytt avtal med DC och släppa nya set? Kanske göra Man-Bat, Ra's Al Ghul och de andra figurerna som bara släpptes i virtuell form.

sruo

Skulle vara riktigt schysst med nytt batman lego.

Mirandir

Citat från: Skrytsson skrivet 31 maj 2010 kl. 14:56
Synd att man hade en "dark age" under Batman-tiden. Vad var det som föranledde att det plötsligt blev så efterfrågat? Var det legospelet?

Och om nu Batmanlegot är så otroligt efterfrågat i princip världen över idag, borde inte lego göra allt i sin makt för att få till ett nytt avtal med DC och släppa nya set? Kanske göra Man-Bat, Ra's Al Ghul och de andra figurerna som bara släpptes i virtuell form.

LEGO har fortfarande kvar sin Batman-licens annars tror jag det skulle vara svårt för dem att ge ut LEGO Batman spelet.

Som sagt  så är orsaken, så vitt jag vet, till att man slutade ge ut Batman set att de sålde riktigt dåligt. Men man får väl hålla tummarna för att det kommer en två och att spelen lyckas blåsa nytt liv i licensen på samma sätt som med Harry Potter...
Legobloggen: http://legobloggen.com

Skrytsson

Att inte detta diskuteras mer på legoforum?

Vad gäller licensen så var jag nästan på att jag läst att den har "gått ut/sagts upp" då lego och DC hamnade i konflikt, eller..?


Dreadcore

Dagens favorit på tradera:

Klipp av tentaklerna från Kit Fisto's huvud, sätt det på Yoda's kropp och så blir det en Kit Yoda och är värd hela 80 kr!

Jösses...

Skrytsson

Citat från: Dreadcore skrivet 03 juni 2010 kl. 21:07
Dagens favorit på tradera:

Klipp av tentaklerna från Kit Fisto's huvud, sätt det på Yoda's kropp och så blir det en Kit Yoda och är värd hela 80 kr!

Jösses...

Usch, det smärtar i mig att se Kit Fistos fram-tentakler avklippta. Då Kit Fisto brukar ge rätt mycket i sig själv känns ju detta bara galet både "legomässigt" och ekonomiskt. :S

Dreadcore

Citat från: Skrytsson skrivet 03 juni 2010 kl. 22:43
Citat från: Dreadcore skrivet 03 juni 2010 kl. 21:07
Dagens favorit på tradera:

Klipp av tentaklerna från Kit Fisto's huvud, sätt det på Yoda's kropp och så blir det en Kit Yoda och är värd hela 80 kr!

Jösses...

Usch, det smärtar i mig att se Kit Fistos fram-tentakler avklippta. Då Kit Fisto brukar ge rätt mycket i sig själv känns ju detta bara galet både "legomässigt" och ekonomiskt. :S

Mjo, huvudet i sig har ett snittpris på 73 kr, och hela figuren snittar på 143 kr. Så en ren förlustaffär skulle jag säga :P

Det dyker upp rätt många "Specialare" på tradera nu för tiden. Ibland har de bara bytt huvudet på två figurer och säljer de sedan som "samlarobjekt".

Skrytsson

All right. Är det BL-statistik du refererar till?  :)

Dreadcore

Citat från: Skrytsson skrivet 03 juni 2010 kl. 23:22
All right. Är det BL-statistik du refererar till?  :)

Alldeles riktigt! Snittpriset för nyvara för att vara ännu mer exakt :)


de Gothia

missade de två cypresserna på tradera idag!! >:( och till vilket pris de gick för!! 5 kr ifrån...  :'(

http://www.tradera.com/LEGO-granar-och-trad-fran-70-talet-auktion_180401_114389320

bjorn a

Haha, jag missa också cypresserna hade 200kr som maxbud, gick för 210..

Men värst av allt är att jag redan köpt 5st av dessa från en kille i Tyskland (Bricklink), med aldrig fått dem då sändningen
verkar ha försvunnit i frakten, skeppad d. 11:e Mars & fortfarande inte dykt upp..  >:(, en order för över 1000kr dessutom, surt!!
/bjorn a

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.