Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Softilog

Citat från: Carl T skrivet 28 januari 2012 kl. 08:41
Jag funderade på de men råkade ut för  ;)samma sak. Jag fattar inte varför man inte får email när saker på minneslistan närmar sig sluttiden. :-P

Kör man med Traderas app så tutar den när det är 15 och 3 minuter kvar av auktionerna i din minneslista.  ;)

Magnus

Jag blev uppriktigt förvånad över att det blev så pass billigt som det blev. Hade känts bättre om priset trissats upp ordentligt! -Verkar som att alla som skulle handla missade auktionen ;D

Carl T

Citat från: Softilog skrivet 28 januari 2012 kl. 09:23
Kör man med Traderas app så tutar den när det är 15 och 3 minuter kvar av auktionerna i din minneslista.  ;)

App? Då måste man ju ha en sån däringa AndoiPhone eller hur det heter. ;)
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Merkurius

Hittade en auktion på Tradera med en massa 12v-räls, trafo och grejer.. högste budgivare just nu: TobbeArnesson..

Hur högt tycker ni jag ska gå?
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Carl T

Citat från: Merkurius skrivet 02 februari 2012 kl. 17:52
Hittade en auktion på Tradera med en massa 12v-räls, trafo och grejer.. högste budgivare just nu: TobbeArnesson..

Hur högt tycker ni jag ska gå?

Tills han gråter! ;D

Eller om ni vill vara förnuftiga och litar på varandra så kan ni ju PM:a och komma fram till vem som kommer att bjuda högst, så kan den andre lägga sig. I bästa fall sänker det priset för den av er som ändå skulle ha fått sakerna. Vad Tradera och köparen tycker om att man gör så kan vi nog strunta i.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

andreas E

Och vi andra 70 tals nördar då?
Hade väl varit bra att ha med i Malmö?
Fast det får nog vara Tradera budgeten börjar bli lite ansträngd.

Carl T

Citat från: andreas E skrivet 02 februari 2012 kl. 21:42
Och vi andra 70 tals nördar då?
Hade väl varit bra att ha med i Malmö?

Aah, bra argument. Åt fanders med den där norrlänningen Tobbe. ;)

Som Marge Simpson sade: Shop till you droop.
En vuxen man som bygger med LEGO? Jaha, ja.

Tobbe Arnesson

Citat från: Merkurius skrivet 02 februari 2012 kl. 17:52
Hittade en auktion på Tradera med en massa 12v-räls, trafo och grejer.. högste budgivare just nu: TobbeArnesson..

Hur högt tycker ni jag ska gå?

Jag lägger bara skambud på Tradera så buda på du. :)
Blogg: Robotkampen

Merkurius

Budget för tåg är slut för nån månad framåt.. så du kunde ha tagit den :-)
Panem et solanum habemus. Quid nobis male evenire potest?

Gray

Har någon handlat av "luxeryclass" på Tradera?

Han/hon säljer nya Star Wars setten till priser som man blir lite suspekt över (440:- för nya X-Wingen, t.ex.). Han har bra betyg på Tradera, men någonstans bak i huvudet undrar man hur han kan sätta så låga priser om det inte var fuffens involverat.. Vill ju inte köpa stöldgods eller nåt sånt.

marpe

Citat från: Gray skrivet 05 februari 2012 kl. 00:13
Vill ju inte köpa stöldgods eller nåt sånt.
Jag är inte insatt, men den klassiska frasen lyder ju: Låter det för bra för att vara sant, så är det säkert det också.

Skafte

Jag köpte 9494 och 9495 från Luxeryclass. Trevlig säljare som skickade snabbt och med OK emballage. En annan swebrickare har dock fått sina set därifrån krossade. Huruvida något är skumt eller inte vågar jag mig inte på någon fundering på, men det rör sig ju om rätt normala "Hiko-priser", ca 30% under normalpris.

Art Vandelay

Citat från: Skafte skrivet 05 februari 2012 kl. 14:09
En annan swebrickare har dock fått sina set därifrån krossade.
Det stämmer. Samma set inslagna i endast papper. Håller på att bråka med säljaren om ersättning.  >:(

oberoff

En annan säljare med väl tunn embalering (två lager brunt papper) är andreonthetable. Jag köpte en av honom och pappret var rivet i ett hörn och lådan hade blivit lätt (men tydligt) ihoptryck på några ställen. Hade hoppats på avhämtning då det fanns angivet i annonsen men han var stört omöjlig att få tag på. Gav dok omgående livstecken ifrån sig när jag hade betalat för transport. Skyllde på hårddiskkrash och problem med telefon/Internet. Kändes lite väl passande... :-)

Pekblom

Citat från: Gray skrivet 05 februari 2012 kl. 00:13
Har någon handlat av "luxeryclass" på Tradera?
...undrar man hur han kan sätta så låga priser om det inte var fuffens involverat.. Vill ju inte köpa stöldgods eller nåt sånt.
Bästa sätter att få svar på många olika frågor kan vara att fråga säljaren.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.