Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Byggbeskrivningar - Frågor och önskemål

Startat av Anders67, 12 november 2013 kl. 18:46

Föregående ämne - Nästa ämne

Vibora

För gemensamma byggen finns det ett par olika community builds som skulle kunna fungera för generella landskap. CB Medeltida landskap eller CB Skogen är nog de som är närmast, men även CB Stad kanske kan gå med lite anpassning. Du kan hitta mer om vilka standarder som gäller i CB-delen av forumet : http://www.swebrick.se/index.php?board=56.0

TeamHansson

Taco Truck / Food Truck

Är det någon som har byggt en Taco truck eller Food truck som skulle våga dela med sig av beskrivingen till den.

Behöver bygga en till en stop-motionvideo jag ska göra om ett tag.
Man får ju då ett stort tack i eftertexten och så kan jag döpa Tacomatkedjan efter dig om du vill :)

Magnusengstrom

Citat från: john_soderberg skrivet 03 februari 2016 kl. 15:01
har swebrick några byggbeskrivningar/ instruktioner/ mått som gäller för landskap förutom moduverse basplattan?  Om jag t.ex. har ett stort fint berg som jag vill sätta ihop med andra swebrickares landskap på event etc. eller är det något som bestäms från event till event, byggare mellan?

Jag såg att det fanns instruktioner/ rutiner för landskapsbygge på ett annat forum men tyvärr hittar jag det inte nu. Som jag kommer ihåg det hade fanns det 2 olika storlekar på basplattorna och 3 höjd nivåer (1 typ gräsmatta/ flod, 2 typ lågt berg/ kulle och 3 berg)

Oftast är det bestämt innan men också till vart event.

Ett berg skulle fungera i CB stad antingen över spåren eller i en kurva.

Skafte

Ursäkta nekro-bumpen, men jag har letat mig blodig efter en instruktion som jag är tämligen säker på att en Swebrickare gjort: Minifigur i jätteskala. Alltså en vanlig gubbe fast typ 30 cm hög.

Hjälp?

Magnus den store

Citat från: Skafte skrivet 20 oktober 2021 kl. 19:35
Ursäkta nekro-bumpen, men jag har letat mig blodig efter en instruktion som jag är tämligen säker på att en Swebrickare gjort: Minifigur i jätteskala. Alltså en vanlig gubbe fast typ 30 cm hög.

Hjälp?

Aukbricks?

https://www.aukbricks.com/moc/brick-built-minifigure
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!


Skafte

Ni som gör egna beskrivningar till t ex eventset: finns det en mall för det som är utanpå lådan - ni vet 18+, antal bitar, disclaimer etc?

Godtfred

Jag har gjort en egen i Photoshop. Kan mejla om du önskar.

Skafte


Godtfred

Mejlar senare under kvällen. Är iofs enbart ovansidan för de etiketter jag brukar printa. Inte de andra sidorna om man trycker på kartongen. Alltså inget disclaimer eller så.

Anders67

#40
Även jag har ju "min" mall i photoshop med lager
+
ett dokument från örebroeventet (illustrator) med den filen är 12MB och kan inte laddas upp här så den kan jag skicka på mail

Anders67

Citat från: Skafte skrivet 06 oktober 2023 kl. 15:35Ni som gör egna beskrivningar till t ex eventset: finns det en mall för det som är utanpå lådan - ni vet 18+, antal bitar, disclaimer etc?

denna post finns också
https://swebrick.se/index.php?topic=7865.0

Godtfred

Min Photoshop-mall för etiketter ca 13x8cm.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.