Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Rykten om 2018 set...

Startat av Kwagge, 03 augusti 2017 kl. 16:59

Föregående ämne - Nästa ämne

Peter S

Citat från: o0ger skrivet 22 april 2018 kl. 14:14
Unikitty. Officiella bilder:


LEGO Unikitty Unikingdom Creative Brick Box (41455) by Allen Tran, on Flickr


LEGO Unikitty Dr. Fox Laboratory (41454) by Allen Tran, on Flickr


LEGO Unikitty Party Time (41453) by Allen Tran, on Flickr


LEGO Unikitty Prince Puppycorn Trike (41452) by Allen Tran, on Flickr


LEGO Unikitty Unikitty Cloud Car (41451) by Allen Tran, on Flickr

Och, den nya CMF-serien. Svårast hittills att klämma fram alla? ;)


LEGO Unikitty Collectible Figures (41175) by Allen Tran, on Flickr
Ser några nya bitar där, bla två öronbitar. Tile med nerhängande öron (synd att öronen är bredare än 1stud). Takås-slope 1x1 på ugglan!

Bakgrund

#196
Fler bilder på berg- och dalbanan : http://brickem.com.my/blogs/blog/10261-lego-creator-roller-coaster. Den kommer tillhöra Creator Expert-serien och innehålla 4124 delar.

Lordflintstone

Citat från: o0ger skrivet 22 april 2018 kl. 14:16
Här är en officiell bild på Ninjago City Docks:


The LEGO Ninjago Movie Ninjago City Docks (70657) by Allen Tran, on Flickr
Jaha och jag som tänkt moca en liknande modul till min city. Får moca ett bostads hus dårå.
Undra om det kommer mer, likt modulhusen

Nybohov Creation Ltd.

Kommer Unikitty att sälja? Som vanligt när Lego lanserar nya set fattar jag ingenting, särskilt inte när det gäller CMF-serien.
Bara ett simpelt radhusmods i en miljonprogramslägenhet. Verkligen ingen keramiker.

insurrection

Noterar att de verkar byta färgschema på hovarna och horn från aqua/cool yellow till turquoise/Bright Light Orange, eller?
Inte lika snyggt tycker jag...

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 22 april 2018 kl. 18:56
Kommer Unikitty att sälja? Som vanligt när Lego lanserar nya set fattar jag ingenting, särskilt inte när det gäller CMF-serien.
Det beror väl säkert mycket på ifall tv-serien är poppis bland barn?

Myko


insurrection

Citat från: Myko skrivet 22 april 2018 kl. 19:24
Tassar menar du?  :D
Om du har en officiell källa som stödjer det, menar jag det!

Myko

Fan-art communityt på internet verkar föredra att framfötterna är tassar och de bakre är hovar. Works for me.

skitkid

Vet inte hur serien gått i Sverige. Har inte koll på den själv men är riktigt sugen på att utöka min samling med kittys. Hade föredragit om ansiktena matchade de gamla.
/skitkid

Record

Jag känner iallafall en som kommer gilla dessa Unikitty´s  :) (inte mig själv jag tänker på).
Friskt satsat, hälften vunnet..

BeardedNerd

Lite väl stökiga designer. Jag samlade på mig alla butiksutgivna Unikitty, men där var det generellt liknande design och oftast bara olika ansiktsuttryck. Här är det lite Cartoon Network-spretigt. Men kan nog fungera. Någon Puppycorn lär jag skaffa för sakens skull och det finns onekligen massvis av nya bitar. Nedräkning tills Jamie gör någon bisarr husdetalj av allt det här.


andli

Citat från: Nybohov Creation Ltd. skrivet 22 april 2018 kl. 18:56
Kommer Unikitty att sälja? Som vanligt när Lego lanserar nya set fattar jag ingenting, särskilt inte när det gäller CMF-serien.
Oja, jag vill redan ha hela serien (av set...)
Varför vet jag inte riktigt...
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

andreaseldh

Citat från: Bakgrund skrivet 22 april 2018 kl. 18:28
Fler bilder på berg- och dalbanan : http://brickem.com.my/blogs/blog/10261-lego-creator-roller-coaster. Den kommer tillhöra Creator Expert-serien och innehålla 4124 delar.

Jag lyckades undvika att köpa Friends dito utan nöjde mig med bara rälsen, men här blir det nog svårare att låta bli. Eller så räcker det att studera denna video?


Godtfred

#208
Men hörni - vad är det för bit i Unikittys hals? Såg nu att det diskuterades i bittråden redan.

V.L.flower

#209
I KNEW IT!!! Want `em all :D MF-serien framför allt, men ja, svår att klämma fram ;). Extra roligt då.
I Love Studs
https://konstnarviolalindell.se
insta: konstviolalindell

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.