Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Rykten om 2018 set...

Startat av Kwagge, 03 augusti 2017 kl. 16:59

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger







Träskpolisen återvänder också:









Bikupan passar ovanpå ett minifig-huvud:



Källa: https://www.brothers-brick.com/2017/11/20/lego-city-2018-sets-revealed-news/
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Gideon

Lejonet är nytt tror jag...?

Odidoma

Jag gillar "trädbiten", den kommer nog användas flitigt.

Magnus den store

Citat från: Gideon skrivet 20 november 2017 kl. 17:49
Lejonet är nytt tror jag...?

Ny färg/tryck men gjutformen är väl samma som pantern, leoparden och tigern?

Citat från: Odidoma skrivet 20 november 2017 kl. 17:57
Jag gillar "trädbiten", den kommer nog användas flitigt.

Den där stubben lär användas för trädbyggnad.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

skitkid

Det nya rälssytemet i lbg. Kanske lite mer användbart än lila?
/skitkid

dacchus

Kanske gammalt rykte. Men såg på sista 2 bilderna på 10182 - Cafe Corner på Brickset att tjejen har annorlunda hår? Ursprungliga håret verkar enligt bricklink ej funnits i ngt set sen 2011.
https://brickset.com/sets/10182-1/Cafe-Corner

Re-release av 10182?

o0ger

Citat från: dacchus skrivet 20 november 2017 kl. 21:56
Kanske gammalt rykte. Men såg på sista 2 bilderna på 10182 - Cafe Corner på Brickset att tjejen har annorlunda hår? Ursprungliga håret verkar enligt bricklink ej funnits i ngt set sen 2011.
https://brickset.com/sets/10182-1/Cafe-Corner

Re-release av 10182?
Nu hänger jag inte med
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

dacchus

Citat från: o0ger skrivet 20 november 2017 kl. 22:13
Citat från: dacchus skrivet 20 november 2017 kl. 21:56
Kanske gammalt rykte. Men såg på sista 2 bilderna på 10182 - Cafe Corner på Brickset att tjejen har annorlunda hår? Ursprungliga håret verkar enligt bricklink ej funnits i ngt set sen 2011.
https://brickset.com/sets/10182-1/Cafe-Corner

Re-release av 10182?
Nu hänger jag inte med

Sorry. Om man tittar på de bilderna på 10182 Cafe Corner på Brickset ("More images" fliken med 26 bilder). Så ser man på de sista två bilderna, att minifig tjejen med röda byxor plötsligt har ett annat hår.


Kwagge


Teabox

Intressant att de släpper set med de klassiska ansiktena men inte i det ryktade Diner modulhuset. (Förutsätter att den cirkulerande bilden är 100% legit)


LEGO Building Bigger Thinking World Fun (10403) by Allen Tran, on Flickr

Record

Jag gillar den nya Mack lastbilen . Jag har funderat lite över just Technic vad för pjäs som skall komma, detta var positivt, lite tråkigt släp på den bara, men funktionen på det får man nog se som det primära, spontant känns det också som hjulen skulle varit en aning större.
Friskt satsat, hälften vunnet..

Nextuz

Citat från: Record skrivet 22 november 2017 kl. 11:11
Jag gillar den nya Mack lastbilen . Jag har funderat lite över just Technic vad för pjäs som skall komma, detta var positivt, lite tråkigt släp på den bara, men funktionen på det får man nog se som det primära, spontant känns det också som hjulen skulle varit en aning större.

Allt mindre än Unimoghjulen är ju mesigt.
Iofs så kanske vi inte vill betala Falconmilleniumpriser på Technicset :P

Record

Citat från: Nextuz skrivet 22 november 2017 kl. 15:50
Citat från: Record skrivet 22 november 2017 kl. 11:11
Jag gillar den nya Mack lastbilen . Jag har funderat lite över just Technic vad för pjäs som skall komma, detta var positivt, lite tråkigt släp på den bara, men funktionen på det får man nog se som det primära, spontant känns det också som hjulen skulle varit en aning större.

Allt mindre än Unimoghjulen är ju mesigt.
Iofs så kanske vi inte vill betala Falconmilleniumpriser på Technicset :P

Den lär nog bli dyr nog ändå med Macklicens , så man får hålla till godo med det som bjuds ;)
Friskt satsat, hälften vunnet..

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.