Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

MEnga



Helgejohan3

Jeg bygger bilen på bildet:



Her bygger jeg motorrommet. Dette blir da under dekslet med en V8 i midten.


Jeg får masse deler i morgen, inkludert 3 motorer.

andli

Man  kan kalla det en konceptstudie....
Det löser mer problem än det skapar än så länge..
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

swestar

Klossa ihop ett litet bygge till "SBC mars". :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

insurrection

Jag lekte lite med en idé om ett brädspel där man samlar moduler till olika rymdskepp som man sedan strider med.
Classic-space-temat låg ju nära till hands så jag satte mig för att pröva lite i LDD (och nu har jag varit uppe 4H över läggdags).

Ingen avancerad byggkonst direkt, men kul att man kan ganska snabbt bygga en väldans massa varianter med ett ganska begränsat antal moduler (längtst upp i bild).
Blacktron-varianterna är ju modulära till sitt orginalutförande så där imiterade jag mest, men var lite mer avslappnad med moduler och kombinationer i classic-space färgtemat.


swestar

Klossat ihop ett bygge till "SBC april"  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Odidoma


Wineyard

Försöker få ihop ett modulhus till Örebro som inte innehåller grått (ett annat bygge har visst slukat de bitarna) och som utnyttjar den, för mig, lite svåra färgen medium nougat/medium dark flesh.


jalex

Jag programmerar ett pixelgrafiskt webbspel som utspelar sig i Classic Space-världen. Återkommer längre fram när det börjar bli klart. Om det är någon som skulle vilja vara testare av spelet sedan får ni gärna messa mig :) Det kan nog behövas.
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

peakboy21

Här kommer fler bilder från mitt Ullevi bygge. Byggde ihop den vid köksbordet idag. Annars står den nedmonterad i källaren :)

https://www.instagram.com/p/BS68KoflINW/

Länken är till bilderna :)
Instagram: Legobyrep

Ranarn

Ett Minifig Display Stand med lite blandat tema, översta raden är väl det självklara vad som ska stå där kanske  ;)

Nyllet

Påbörjade ett bilbygge i helgen där jag hade en idé om att ordna styrningen mha. "bandvagnsstyrning" (det finns säkert ett bra svenskt ord för det ... heter iaf. skid-steering på engelska) dvs. man svänger genom att driva hjulparen på samma sida åt ett håll. Kör man samtidigt de två andra bakåt kan man svänga på en femöring.  :)
Jag ville prova det i praktiken mha. Lego såklart. :)

Axelavståndet fick inte bli för långt eftersom det ökar sträckan som hjulen måste "glida" vid svängning.



Efter att bilden togs satte jag dit en IR-mottagare och testkörde (med hjul på  ;) ) och konstaterade att det faktiskt fungerade. Har tyvärr ingen video att dela. Dock slet det ganska hårt på konstruktionen, och de kugghjul som inte var fixerade ordentligt gled ur position efter någon minuts körning ... T.ex. 6589 nere till höger i bild.

Om jag får en stund över någon kväll ska jag försöka rätta till det och kanske även försöka få det att likna en bil mha. lite lull-lull ... bygga på en kaross t.ex.  ;D

Wineyard


andli

#3434
Mest för att undersöka bitåtgången...

Men det måste ju till ett lager eller två ovanför dörren, och fönsterna ska följa med upp!

Tanken är att det ska bli et suterräng källare till med...

edit: de vertikala skarvarna syns förhoppningsvis mer IRL
edit2: det vore ju lämpligt och ha kollat om alla bitar fanns IRL i Dark Orange... (2x2 jumper plate saknas...)
 
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.