Mitt eget lilla Lego Citys Frivilliga Brandväsen,Brandvärn eller Räddningsvärn.

Startat av Jesperrydhog, 02 december 2015 kl. 23:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperrydhog

Nu har jag försökt att göra om lite med den gamla Laholm 255-8010 som nu heter 255-8210 i Knäred. Med egna hjul som är svart och vita fälgar.

Storm_666

Verkligen hög "igenkänningsfaktor" på den där. Minns när man var liten och hängde på stationen med pappa som var brandman och såg dom där albin-sprutorna.
Nu är det jag som är brandman och skruvar i dom och här på stationen i Piteå har vi bara en kvar som museeföremål.

Bra klossat Jesper. Kul att se :)

ColA


Jesperrydhog

Citat från: Storm_666 skrivet 23 juli 2022 kl. 18:13
Verkligen hög "igenkänningsfaktor" på den där. Minns när man var liten och hängde på stationen med pappa som var brandman och såg dom där albin-sprutorna.
Nu är det jag som är brandman och skruvar i dom och här på stationen i Piteå har vi bara en kvar som museeföremål.

Bra klossat Jesper. Kul att se :)
Man tackar så väldigt mycket för det här kommentarena.

Jesperrydhog


Jesperrydhog

Lego Basic brandbilen. ;) :) ;)

Jesperrydhog


Jesperrydhog

#397
Bara lite test. Det känns lite konstigt och Annorlunda.

Jesperrydhog

Hos Minivärlden I Ljungby. 2022 med Mölle brandstation.

Jesperrydhog

Kanske lite bättre nu med den här Volvovalpen.

Jesperrydhog

Citat från: Record skrivet 22 juli 2022 kl. 21:49Snygg spruta, du har fått ihop färgerna bra och det ser snyggt ut.

Har förövrigt krånglat en del med gamla Albinsprutor på jobbet, de är ju inte toppmoderna längre  :)
Tack så mycket Record att du Gillar min motorspruta vagn.

Jesperrydhog

Lite naturligtvis bilder med min Land Rover terrängbil

Jesperrydhog

Min egen version av så kallade Industribrandkår kanske ifrån Ringhals eller andra Industribrandkårer i Sverige.

Jesperrydhog

Hej Hej.  Nu har jag försökt att bygga upp Varbergs gamla Volvo valp terrängbrandbil SDN 422 som den kallas för. Nu har man gjort en modell av den i Lego. Då var det med de gamla Röd vita färgerna och som vanligt med svart och vita fälgarna kommer då lite bilder på den
PS. Den är inte helt färdig än.

Jesperrydhog

Nu har man försökt göra en viss förbättring på den här Volvo valp terrängbrandbilen.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.