Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Kvartalstävling 2023:4: Tidsåldrar krockar

Startat av krakfot, 05 december 2023 kl. 14:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Memmla

Schysst, kände att det blev kort när det är en massa julfirande och sånt 👍 kanske fler hinner bygga något

janho

De stora leksaksföretagen ville höja deras vinster och kom på att exportera julfirande (och julklappar!) till andra tidsåldrar, med början i romarriket. Den första affären har öppnat i Neapel någon tid under Augustus härskande och tomten försöker locka de första kunderna...



Svartkrut

#17
Åh vilken kul tävling och finfina byggen. Toppen för mig med förlängd tid. Ska försöka få ihop något. Lyckades vara sjuk hela ledigheten över jul och nyår så fanns ingen energi för byggande då. Men nu är det nytt år och nya möjligheter.

Peter.Rohr

Här kommer mitt bidrag (inte bästa ljussättningen på bilderna men må så vara) - hade väldigt skoj med detta bygge;D

"Man vet att det är bra program på tv när inte ens en tidsmaskin kan fånga ens uppmärksamhet"
Instagram: rohr_bricks

Svartkrut

Influencern Indra bad sin assistent fixa en drömmig semester med lite spänning. Hon ser fram emot att skapa content som ger många följare. Frågan är om hon fattar att hon hamnat mitt i en medeltida avrättning i lejonriddarnas borg? Lejonriddarna undrar nog vad det är för knepiga inkräktare som dykt upp. Kanske är det så att jakten på likes fört influencern till vägs ände.
DSC_4134~2.JPGDSC_4140~2.JPGDSC_4153~2.JPG

Wineyard


Sirre

#21
Strunt i detta inlägg :)

Sirre

#22
Hur tusan får man bilden direkt i inlägget? ???

EDIT: Tror inte jag gjorde på rätt sätt, men lyckade snitsa till det i nästa inlägg iaf...

Sirre

Den sista tidsresan

Jesus och hans 12 tidsapostlar hade återigen samlats från de olika tidsåldrarna för en gemensam måltid, för att berätta om deras respektive upplevelser av mänskligheten från de olika epokerna. Tanken var att ta fram det bästa från varje tid för att tillsammans utforma det perfekta samhället för människan.

Plötsligt utbrister Jesus att någon av apostlarna har för avsikt att förråda honom, genom att överge planen och stanna permanent i sin egen tidsålder!

"Inte är det jag! Vi har pesten som härjar!" utropar knekten Matteus från 1300-talet.
"Det är absolut inte jag, vi har vilt skenande AI som tar över världen", säger Filippos i sin rymddräkt från 2100-talet.
"Och inte är det heller jag", fyller Judas i. "Här på istiden har de mammutar och sabeltandade tigrar, de är jättehäft.. jag menar, jättefarliga!"

Den hätska debatten fortsätter. Vem är det egentligen som skulle kunna förråda Jesus?


krakfot

#24
Swebrick, nu har ni alla väntat länge, Men med så många fina bidrag och så många olika tolkningar av temat så kan det ta lite tid, men nu är er långa väntan slut och juryn har fattat sitt beslut.

Och prispallen är....

1) MrLind


2) Peter.Rohr


3) Hemben


Vi har som tradition att även lotta ut ett pris bland övriga deltagare och denna gång föll lotten på Kvarnbacka!

Bra jobbat alla byggare!

Godtfred


Jesper_Lundgren

Stort Grattis till @mrlind och även till er alla andra många snygga byggen.

Svartkrut


Wolcker

stort grattis till alla vinnarna! Det var mycket snygga byggen allihoppa, även de som inte kom på stapeln =)
Flickr Wolcker
Hemsida Wolcker.com
Instagram  Wolcker

mrlind

Jättekul att domarna gillade vikingafesten. Och kan bara instämma med vad andra redan har skrivit att det var många bra och kreativa byggen.
Have a great build day!
Instagram Flickr

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.