Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] BrickHeadz: Arex från Star Trek The Animated Series

Startat av andreaseldh, 30 april 2024 kl. 20:01

Föregående ämne - Nästa ämne

narwo

Citat från: Godtfred skrivet 01 maj 2024 kl. 18:49Tycker händerna är bra, bättre än förut. Och väldigt nöjd att han blev orange! (vet inte var du hittat några av dina referensbilder, i min värld har han alltid varit orange. (och badgen är väl knappast tecknad i guld, snarare gul? Så har jag gjort den jag håller på med...)

Har aldrigt sett nån star-trek, så lyssna inte på mig om färgen ;)

narwo

Citat från: andreaseldh skrivet 01 maj 2024 kl. 19:04The badge, Madge! Ja det kan diskuteras. Kanske ska pröva Chimagul tröja och Cool Yellow märke?

Här prövar jag andra händer och armar av 3005.

Arex_WIP_6.jpg

JA! jag tänkt på ett tile med clip också...2 fingrar funkar...den tredje är bakom, så man ses inte.

testa någonting nu...behover bara att ta bort gap mellan arm och 'shoulder'.
Screenshot 2024-05-01 at 19.19.56.png



narwo

Gillar detta, men ingen bra plats för "Madge?"...


Screenshot 2024-05-01 at 19.25.47.png

Nu ska jag sluta...Brickheadz är ett drog till mig...

Godtfred

Färgerna i bilderna du har som referens stämmer inte med tv-serien...

narwo

Citat från: Godtfred skrivet 01 maj 2024 kl. 19:29Färgerna i bilderna du har som referens stämmer inte med tv-serien...

Ja, kanske Orange är bättre!



Nytt förslag...
Screenshot 2024-05-01 at 19.44.00.png
Giller att man kan vrida(?) armen lite...

andreaseldh

Många bra förslag, tack narwo!

Igår kväll prövade jag att enbart ändra The Badge, Madge (ingen verkar ha gissat den referensen) till Bright Light Yellow men behålla Yellow på uniformen. Det verkar bli tillräckligt bra kontrast. Justerade även vinkeln.

Arex_WIP_07.jpg

narwo

Älskar så mycket SNOT-verk i kroppen.

Färg är konstigt, men rätt, om de fattar vad jag mener ;)

andreaseldh

Jag testade ditt förslag på armar och kom fram till att en smalare version av standard kanske är tillräckligt bra. Men då blir det tyvärr mindre SNOT i kroppen ;)

Arex_WIP_08.jpg

narwo

WOW! Jag älskar den dynamisk effect nar dem är lite snär(?, inte rakt). Undrar vad andra tänker...Lego har inte gjort den på ett Brickheadz...men...det är samma med min M:Tron huvud, så mycket bättre med "poseability".

andreaseldh

#24
Citat från: narwo skrivet 02 maj 2024 kl. 12:14WOW! Jag älskar den dynamisk effect nar dem är lite snär(?, inte rakt). Undrar vad andra tänker...Lego har inte gjort den på ett Brickheadz...men...det är samma med min M:Tron huvud, så mycket bättre med "poseability".

Tack för alla trevliga ord! Och intressant hur du gör ett nytt teleskopord av sned och tvär ;)

Med detta sagt, har vi kommit fram till den slutgiltiga versionen! Samma som i posten ovan, men nu länkad från flickr om man vill se den i högre upplösning. Och som vanligt, ja det är en rendering men alla bitar finns i dessa färger.


Arex from Star Trek TAS by Andreas Eldh, on Flickr

Och "The badge, Madge" är från Dame Edna Show.

Joyride

Citat från: andreaseldh skrivet 01 maj 2024 kl. 13:51Nej jag känner att mittenbenet försvinner om jag flyttar det bakåt. Nu är han en tydligt trebent BrickHead. Hellre det än en klossig actionfigur.

snyggt från början till slut @andreaseldh !
Fina förbättringar längs vägen, håller med om att det trots allt är en brickhead och att vi smygpuritaner inte ska ta ut svängarna för mycket 😄
Instagram: joyride_bricks

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.