Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

andreaseldh

#3210
Citat från: Svensture skrivet 05 juni 2016 kl. 21:27
Min äldsta dotter har haft lite mardrömmar den senaste tiden, jag omvandlade mardrömmar till legovärlden och en liten pojke med sitt allt för överdrivna rymdintresse. Håll med om att legogubbar utan ansikten kan vara rätt läskiga?





Men det visar också att de gamla hjälmarna är mycket snyggare!

swestar

Citat från: swestar skrivet 04 juni 2016 kl. 15:18
WIP
Bip!...Bip!...  :)
Bara i stort sätt ATVn kvar att bygga. Inväntar en BL order för det ändamålet. :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Svensture

Håller med dig andreaseldh att de gamla hjälmarna snyggare och dessa första rymdminifgs är enkla och stilrena helt klart :)

o0ger

En mech-fot
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!


ByggareDan

Byggde en till våning till höghuset, blev Tanfärgad.
Men måste ju beställa fönster och tiles i massor det är ju det som är utbytt/fattas just nu.

/ByggareDan

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Odidoma


swestar

Citat från: Odidoma skrivet 13 juni 2016 kl. 20:41
Spännande. Är hjulen helt byggda?
Japp, slänger upp en bild hur de är gjorde efter jag fotat hela bygget.
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

drdoddo

En ost med en del av de bitar jag fick på kista-träffen. Sen kom jag på att det behövdes en osthyvel också ;) (betydligt pyssligare än jag trodde att få till den någorlunda).


andreaseldh

Mycket snyggt, men (hoppas du inte tar illa upp) fotot är uselt. Min gamla dum-phone med 3 megapixel och fix anti-focus är visserligen inget att skryta med, men jag har i alla fall lärt mig att det blir mycket bättre om man har bra ljus. Därför fotar jag det mesta under lysröret på diskbänken.

drdoddo

Citat från: andreaseldh skrivet 18 juni 2016 kl. 23:52
Mycket snyggt, men (hoppas du inte tar illa upp) fotot är uselt. Min gamla dum-phone med 3 megapixel och fix anti-focus är visserligen inget att skryta med, men jag har i alla fall lärt mig att det blir mycket bättre om man har bra ljus. Därför fotar jag det mesta under lysröret på diskbänken.
Haha! Jag är väl medveten (och tar inte illa upp) om att fotot är horribelt. Tänkte att det var lite mer ok med risiga WIP-bilder i den här tråden :) Men nu ligger vettiga bilder uppe på MOC-sidan samt på Flickr.

Magnus den store

En minifigur eller rättare sagt den heliga graalen av monokroma minifigurer - en medium blue miniquin. Jag har haft benen, torson och huvudet i flera år, men jag har alltid saknat händerna. De har bara funnits hos en enda minifigur, i ett enda set. Watto från 2001 års set Watto's Junkyard. Det dröjde till 2016 då Lego än en gång har medium blue händer i sitt utbud, nämligen Genie och Stitch från Collectible Minifigures, Disney Series. Idag fick jag en oerhört efterlängtad Genie och min miniquin är därmed komplett.


Medium blue miniquin
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

jalex

Bygger på en av de största modellerna jag byggt, en känd karaktär på nästan 30 cm. Antagligen ska jag slänga upp den på Ideas också så det återstår en del arbete...
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

Odidoma

Spännande, vill du avslöja vilken karaktär det är?

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.