Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

o0ger

Sitter och pillar med en PF-motor. Har byggt in hela åbäket i skeppet nu.

Här är en video: https://www.flickr.com/photos/o0ger/15697978494/
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

AndersI

Jag får bara en inloggningsbild för flickr på den länken...

o0ger

#2658
Det var ju tråkigt. Eftersom jag gärna vill ha feedback. Filmen är tillgänglig för allmänheten. Borde väl funka. Kan du se mina bilder?

Edit: Slängde upp filmen på Youtube också:

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

AndersI

Vet inte varför, men nu fungerade det. Det ser ut som om det blir något 'ganska' stort...

andreaseldh

Jag kan se filmerna men förstår inte vad det föreställer

swestar

Grunden för ett litet större bygge är påbörjad... :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

minus

Citat från: o0ger skrivet 19 januari 2015 kl. 22:35
Det var ju tråkigt. Eftersom jag gärna vill ha feedback. Filmen är tillgänglig för allmänheten. Borde väl funka. Kan du se mina bilder?

Edit: Slängde upp filmen på Youtube också:



Om det är mycket vikt som ska röra sig kan det vara värt att byta till en 'wormgear' i stället eftersom den är låsande. Just nu ser det ut som att du litar på friktion.

o0ger

Citat från: minus skrivet 20 januari 2015 kl. 07:17
Om det är mycket vikt som ska röra sig kan det vara värt att byta till en 'wormgear' i stället eftersom den är låsande. Just nu ser det ut som att du litar på friktion.
Okej, bra feedback. Just nu är det själva PF-motorn som bromsar. Det kanske inte är så bra? Eller? Tanken är nog att det inte kommer vara något som lyfts sen utan mer något som roterar runt sin axel. Motorerna ska vara hyfsat i jämvikt på turntablen.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Kwagge

Kom hem en liten bl order med bitar så jag kunde bygga klart den fjärde modulen tåg kurva med dubbelspår..

Även första av polar Expressens tre vagnar är klar nu..

Ashman

Citat från: o0ger skrivet 20 januari 2015 kl. 16:34
Citat från: minus skrivet 20 januari 2015 kl. 07:17
Om det är mycket vikt som ska röra sig kan det vara värt att byta till en 'wormgear' i stället eftersom den är låsande. Just nu ser det ut som att du litar på friktion.
Okej, bra feedback. Just nu är det själva PF-motorn som bromsar. Det kanske inte är så bra? Eller? Tanken är nog att det inte kommer vara något som lyfts sen utan mer något som roterar runt sin axel. Motorerna ska vara hyfsat i jämvikt på turntablen.
Jag håller med, men samtidigt är det väl viss risk att det kommer rotera för långsamt med worm gear. Skulle du bara ersätta det nuvarande kugghjulet med en worm gear så får du en väldig nedväxling så då får du nog bygga om lite. Tycker jag det ser ut som iallafall :)

Är det nån risk för motorn om det är den som får ligga och bromsa, nån som vet?

edit: Coolt bygge förresten :)

torso

Jag ser inte varför motorn skulle ta skada av det. Snäckväxeln kanske är en god ide ändå, för nedväxling behövs ju. Kanske går att bygga kompaktare då, ifall det spelar någon roll.

o0ger

Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!


erik1107

Jag hade tänkt bygga skog bakom huset jag bygger, men grenar är mycket dyrare på bricklink än jag förväntade mig så det blir nog bara något enstaka träd till att börja med.

Jag testade i alla fall att bygga ihop ett litet provträd av 4 av de 10 jag köpte idag (var alla rådjur och svampar ska få rum är oklart  ;D ).


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.