Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Myko

Nä, skjutbara brickbyggda. Med mekanism som öppnar dem när hissen kommer. Har gett upp det nu.

Sollan

Citat från: Myko skrivet 29 november 2014 kl. 20:48
Nä, skjutbara brickbyggda. Med mekanism som öppnar dem när hissen kommer. Har gett upp det nu.

Synd, lät spännande!

Sockerbit

Kul att du försöker bygga hiss, ge dig inte!  :)

torso

Kul med hissprojekt. Har funderat på det flera gånger. Ska bli intressant att se när det blir klart, för det blir det väl? ;)

Själv har jag jobbat på en annan sorts hiss idag. Kompaktaste lösningen hittills. Och så kom ju lite bulkbitar till användning, även om det inte behövdes jättemånga i slutändan. Återstår att se hur pålitlig den är (om jag inte hittar något ännu kompaktare istället).

ByggareDan

Har byggt en grön våning till miljonprogrammet, har nu 6våningar och två baser.
Saknar lite småbitar till våningarna och till moduverseplattorna som ska byggas till.

/ByggareDan

andreaseldh

Citat från: torso skrivet 29 november 2014 kl. 23:40
Själv har jag jobbat på en annan sorts hiss idag. Kompaktaste lösningen hittills. Och så kom ju lite bulkbitar till användning, även om det inte behövdes jättemånga i slutändan. Återstår att se hur pålitlig den är (om jag inte hittar något ännu kompaktare istället).

Fiffigt!

Man kanske skulle kunna flytta den högra väggen aningen närmare, men det var väl inte det du menade med "ännu kompaktare"...

torso

Citat från: andreaseldh skrivet 01 december 2014 kl. 19:53
Citat från: torso skrivet 29 november 2014 kl. 23:40
Själv har jag jobbat på en annan sorts hiss idag. Kompaktaste lösningen hittills. Och så kom ju lite bulkbitar till användning, även om det inte behövdes jättemånga i slutändan. Återstår att se hur pålitlig den är (om jag inte hittar något ännu kompaktare istället).

Fiffigt!

Man kanske skulle kunna flytta den högra väggen aningen närmare, men det var väl inte det du menade med "ännu kompaktare"...

Det skulle nog kunna gå. Går att bygga tunnare väggar också, men det får vänta tills jag byggt det som ska sitta bredvid. Väntar på några 2744 som kanske fungerar bättre i botten.

Manne

Tidig i morse blev det en moduverse gat bit med parkeringsdel på ena sidan..

Blev nöjd med lösningen , samtidigt som bitarna tog slut på ett ungefär..

Med vänlig hälsning, Manne

Nybörjare igen som gärna bygger med plast..
Mannesalt, on Flickr

Stigge72

Sambon (född i Finland) kom på att det är ju Självständighetsdagen idag.

Så klart hjälper man som AFOL sin älskling med att fira Finlands 97:e födelsedag genom att bygga en finsk flagga som kan stå på t ex ett bord.

andreaseldh

Snyggt med SNOT-ad stång! Är det bara två 87087 som håller flaggan uppe?

robban

Blev klar med ett litet SW diorama...tatooine eller hur det stavas.. :P
Varning för starka scener och känsliga läsare varnars för allmänt språk

ByggareDan

Tjusigt "litet" SW diorama
Är det byggt för att ställas ut någonstans eller bara för en egen hemmautställning.


/ByggareDan

Sockerbit

Mycket snyggt, lägg gärna ut fler bilder, framför allt på byggnaden till vänster.

Anders67

Citat från: robban skrivet 07 december 2014 kl. 08:09
Blev klar med ett litet SW diorama...tatooine eller hur det stavas.. :P
So nice, en crawler står och väntar till jul helgens ledighet, hoppas jag får till något liknande med AP platta i botten.
Posta gärna fler bilder!

Odidoma

Snyggt! Jag vill också se fler bilder. Är det Tatooine som var skådeplats för gamarna? Tyckte jag såg landspeedern i ena hörnet.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.