Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

swestar

Citat från: swestar skrivet 25 augusti 2014 kl. 18:43
Trångt på arbetsplatsen  :). Börjat på en tredje modul till http://www.swebrick.se/index.php?topic=6371.0 Space diorama.
Har byggt vidare på den tredje modulen. Väntar nu bara på en P&B order för att färdigställa den(ett gäng Light Bluish Gray Brick 2 x 2 3003).
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

swestar

Mina Egna Byggen flickr
Instagram

ByggareDan

Tjusiga småbyggen Swestar!

Själv har jag byggt en våning till årets höghus CB, väntar på fönster och lite fler bricks från LUG:en, men bygger flerfärgat för att lätt kunna byta ut när LUG:en kommer.

Började fundera om det hemliga LEFT CB:t kommer att hinna bli klart till Uppsala nu när LUG:en blir senare än beräknat.

/ByggareDan

mechamike

Citat från: ByggareDan skrivet 03 september 2014 kl. 20:09
Började fundera om det hemliga LEFT CB:t kommer att hinna bli klart till Uppsala nu när LUG:en blir senare än beräknat.
Kan  tyvärr meddela att det inte kommer hinna bli klart för att ställas ut till Uppsala :-\
?

Stigge72

Citat från: mechamike skrivet 04 september 2014 kl. 00:37
Citat från: ByggareDan skrivet 03 september 2014 kl. 20:09
Började fundera om det hemliga LEFT CB:t kommer att hinna bli klart till Uppsala nu när LUG:en blir senare än beräknat.
Kan  tyvärr meddela att det inte kommer hinna bli klart för att ställas ut till Uppsala :-\
Ni får göra rainbow-warrior-varianten - RIGHT. ;)

Odidoma

Citat från: stigge72 skrivet 04 september 2014 kl. 11:29
Citat från: mechamike skrivet 04 september 2014 kl. 00:37
Citat från: ByggareDan skrivet 03 september 2014 kl. 20:09
Började fundera om det hemliga LEFT CB:t kommer att hinna bli klart till Uppsala nu när LUG:en blir senare än beräknat.
Kan  tyvärr meddela att det inte kommer hinna bli klart för att ställas ut till Uppsala :-\
Ni får göra rainbow-warrior-varianten - RIGHT. ;)
jag håller fullständigt med, vi har ju alla gått nyfiket och väntat på left-bygget!

o0ger

Vad betyder LEFT?  (förutom vänster, och lämnat)
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

mechamike

Listar du ut det så vet du nästan vad vi bygger... ;)
?

o0ger

Ok, dåså. Kände mig lite dum för det kändes som nåt jag har missat.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

ByggareDan

Citat från: mechamike skrivet 04 september 2014 kl. 21:07
Listar du ut det så vet du nästan vad vi bygger... ;)

Det enda left jag kommer att tänka på är ju frasen: Elvis has left the building. Alltså är det Graceland som ni ska bygga  :D det vill iallafall jag se.
Själv har jag fipplat med lite mikropolis byggnader, tycker att det är svårt att få till något bra i så liten skala. Men hoppas allafall kunna få ihop en eller två moduler till Uppsalaeventet.

/ByggareDan

andreaseldh

Idag byggde jag (med elektroniskt Lego) en ledtråd till Vinjettstafetten som jag aldrig fick visa, eftersom Record svarade rätt inom 24 timmar.

mechamike

Det blev en liten 10 minuters table scrap bygge idag...



För er som inte sett Star Wars Robot Chicken... gör det..
?

SvanteOlof

Byggde på jobbet nyss medan jag jobbade kväll. Det är samma princip som telefonklotter för jag jobbar med teknisk support över dator och telefon. Blir ganska annorlunda när man bara bygger utan baktanke än när man planerar.

Obs: pandan har döskalle under pälsen istället för svettig glad kille.
ordvits: studsmatta = 4186

minus

En traktor!
Mycket nöjd med styrningen, men framhjulen borde vara smalare

SvanteOlof

ordvits: studsmatta = 4186

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.