Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Mitt museum

Startat av Jenny242, 06 april 2024 kl. 20:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Jenny242

Det här är egentligen en gammal MOC, men jag har inte visat bilderna här på forumet förut. Vissa har kanske sett dem på FB eller Instagram dock. Detta museum byggde jag innan jag var medlem i Swebrick, och innan jag byggde för att kunna ställa ut och visa upp. Det gör att det är ganska svårt att se mina olika utställningar och övriga interiörer i museet. 
Så nu är det dags att riva detta bygge, och bygga om för att kunna ställa ut framöver!




Museets exteriör





Entrén och museishoppen



Konstavdelningen där museets pedagog visar tavlor av bland annat Andy Warhol, Mondrian och Edvard Munch. Under trappan gömmer sig museets geologiska samling.



Naturhistoriska avdelningen, där bland annat paleontolog Ross Geller visar en T-Tex.



Trappan upp till den egyptiska avdelningen där arkeolog Dr. Jones tar emot.



Här visas bland annat Tutankhamons mask, en skarabé och flera olika mumier i sarkofager. 



Museets viktigaste rum, och rummet som jag byggde först ;) . Eftersom jag själv jobbar som museifotograf var detta ett av de roligaste rummen att bygga. Märk den röda Cola Zero burken, en sån står ständigt på mitt skrivbord ;)
Jenny242

Godtfred

Jättefint Jenny! Det var ett komplett museum.

Jemanuelson

Verkligen ett supersnyggt och trevligt bygge! Måste göra lite ont att riva!

lingonmirakel

Wow, vilket fantastiskt bygge! Vill även berömma dig för bilder som verkligen tar en in i byggnaden på ett härligt sätt. Sista paragrafen ger kanske en ledtråd till vartifrån den talangen kommer ifrån :-)

Jenny242

Citat från: Godtfred skrivet 06 april 2024 kl. 21:09Jättefint Jenny! Det var ett komplett museum.
Tack! Ja det var roligt att bygga alla utställningar. :) Ska utöka nästa version med mer!
Jenny242

Jenny242

Citat från: Jemanuelson skrivet 06 april 2024 kl. 21:39Verkligen ett supersnyggt och trevligt bygge! Måste göra lite ont att riva!
Tack Johan! Ja jag trodde nog inte jag skulle kunna riva detta, men nu har jag rivit en del, och det känns ok. ;)  Det ska ju byggas om till ett större museum, med en öppen sida så man kan se alla detaljer. Nu är det ju egentligen bara jag som ser dem :)
Jenny242

Jenny242

Citat från: lingonmirakel skrivet 06 april 2024 kl. 21:43Wow, vilket fantastiskt bygge! Vill även berömma dig för bilder som verkligen tar en in i byggnaden på ett härligt sätt. Sista paragrafen ger kanske en ledtråd till vartifrån den talangen kommer ifrån :-)
Tack snälla! :) Hehe  ja att fota sina byggen är halva nöjet :) 
Jenny242

AndersI

Suveränt! Jag hörde besökarnas sorl och klappret mot stengolvet (och en guideröst i bakgrunden) när jag tittade på bilderna. Man får verkligen upplevelsen av ett fungerande hus och inte bara våningsplan utan förbindelse som det så lätt blir i ett LEGO-hus.

Jenny242

Citat från: AndersI skrivet 06 april 2024 kl. 23:30Suveränt! Jag hörde besökarnas sorl och klappret mot stengolvet (och en guideröst i bakgrunden) när jag tittade på bilderna. Man får verkligen upplevelsen av ett fungerande hus och inte bara våningsplan utan förbindelse som det så lätt blir i ett LEGO-hus.
Tack! Vad roligt att höra! Hoppas jag får till samma känsla i mitt nya museum :) 
Jenny242

danielbrrssn

Vad roligt bygge! Det var många fina detaljer, fnissade till när jag såg Ross. 

Du bygger väldigt bra. Blir spännande att se hur det uppdateras. 

Jenny242

Citat från: danielbrrssn skrivet 07 april 2024 kl. 07:17Vad roligt bygge! Det var många fina detaljer, fnissade till när jag såg Ross.

Du bygger väldigt bra. Blir spännande att se hur det uppdateras.
Tack! Vad roligt att höra! :)  hehe ja ross hade ju en given plats på den avdelningen 😂
Jenny242

mrlind

Som på alla museum är det den egyptiska avdelningen som fascinerar mig mest. Många fina detaljer. Och att få gå på rundvandring bakom kulisserna och se allt arbete är de roligaste besöken.

Have a great build day!
Instagram Flickr

Jenny242

Citat från: mrlind skrivet 07 april 2024 kl. 08:08Som på alla museum är det den egyptiska avdelningen som fascinerar mig mest. Många fina detaljer. Och att få gå på rundvandring bakom kulisserna och se allt arbete är de roligaste besöken.


Tack! Ja egyptisk historia har alltid fascinerat mig oxå. Har varit många gånger i Egypten och ett besök på Kairos Nationalmuseum var en av resornas höjdpunkt 😀
Jenny242

Joyride

Jag tycker det är ett jättefint bygge Jenny! Mycket fina detaljer och framförallt  genomtänkta museiutställningar. Trots det så ser jag att du kommit långt sedan dess (när var detta i tid?) och det ska bli riktigt spännande att se vilka förändringar du gör och hur det nya museet framträder!
Instagram: joyride_bricks

Jenny242

Citat från: Joyride skrivet 07 april 2024 kl. 08:42Jag tycker det är ett jättefint bygge Jenny! Mycket fina detaljer och framförallt  genomtänkta museiutställningar. Trots det så ser jag att du kommit långt sedan dess (när var detta i tid?) och det ska bli riktigt spännande att se vilka förändringar du gör och hur det nya museet framträder!
Tack! Ja utställningarna var extra roliga att bygga, det var de som fick mest krut. Har jobbat på museum i över 25 år 😂

Detta var min första stora moc, för drygt 3 år sen, innan dess hade jag bara byggt set och mindre mocs. 
Jenny242

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.