Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Toy Story 2010

Startat av KimT, 17 november 2009 kl. 12:34

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd

Något billigare på Barnens hus.
7594 Woodys roundup, 599 istället för 699
7593 Buzz's Star Command Spaceship, 449 istället för 499
7592 Construct-a-Buzz, 279 istället för 299

7595 Army men, 149 ingen skillnad
7590 Woody and Buzz to the Rescue, minns inte, ordinariepris ev en tia billigare

Etzel

Jag kan rekommendera 7594, massa härliga bitar i snygga färger. Jag skaffade en utan minifigs från BL billigt men 599:- är bra det med.  :)

Ferdik

#17
Hela Toy Story serien är mycket bra tycker jag!

Själv äger jag:
Army men: Riktigt snygg jeep och coola soldater. Redan en klassiker.

Buzz's Star Command Spaceship: Låt dig inte luras av det toyiga utseendet. Det är en underbar modell med snygg snotlösning fram och öppningsbar ramp bak för fordonet som ryms inuti. Jetmotorer finns det både bak och med en snygg designlösning undertill.

Buzz ryms i både cockpit och lastutrymme trots sin skrymmande vinge. Bra att de tänkt på det.

Tobbe Arnesson

Citat från: shiftaltcmd skrivet 21 februari 2010 kl. 11:41
Något billigare på Barnens hus.

Än vadå? Inte än Hiko/Hikmet i varje fall. Priset står uppe till höger ovanför "köp", rekommenderat pris nere till vänster - om du kollat på fel prisuppgift: http://www.hikmet.se/Group.aspx?Group=2876&History=1615
Blogg: Robotkampen

shiftaltcmd

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 22 februari 2010 kl. 09:32
Citat från: shiftaltcmd skrivet 21 februari 2010 kl. 11:41
Något billigare på Barnens hus.

Än vadå? Inte än Hiko/Hikmet i varje fall. Priset står uppe till höger ovanför "köp", rekommenderat pris nere till vänster - om du kollat på fel prisuppgift: http://www.hikmet.se/Group.aspx?Group=2876&History=1615

Jämfört med Rekommenderat pris.
Inte alla som vill beställa över nätet. Och om man ska köpa nåt av de mindre seten så blir det billigare om man ska räkna in frakt på Hikmet.
Jag tänker inte räkna på bensin eller busskostnad för att ta sig till Barnens hus.

Tobbe Arnesson

Ah, tänkte om du läste fel pris på Hikmet. Har själv gjort den tabben. :D Självklart har det sina fördelar att handla i fysiska butiker.
Blogg: Robotkampen

Igelpiga

Kanske bara är jag men minifigurerna (Buzz & Woddy) som medföljer i setet med RC kändes lite skumma i kvaliten.. Nu höll jag bara i dom snabbt iofs och kunde inte granska noga, men jag blev besviken och överväger att inte köpa seten som jag tänkt..  ???
Hur upplever ni saken? Någon annan som vet med säkerhet och kan uttala sig om saken..
Igelpiga

Anders Nolberger

Woody verkar vara gjord i Kina liksom vingarna, hjälmen och huvudet på Buzz. Buzz kropp ser mer ut som "vanligt".

Men jag tycker inte att det är någon problem med kvaliten på figurerna. Delarna till Buzz misstänker jag bara för att de var paketerade annorlunda och Woddy har inte fläcken på halsen som andra minifigs har.

Dessutom kanske den gula färgen på Woody inte riktigt överensstämmer med Legos vanliga gula. Men å andra sidan kanske det är mer som Woody ska ha, vad vet jag.

Stigge72

Jag kan iofs bara uttala mig och di gröna, men de verkar vara av normal kvalitet iaf.

shiftaltcmd

Har inte skaffat Woody än.
Zurg och soldaterna helt OK.
Buzz också helt OK förutom hjälmen som sitter lite löst. Antar att alternativet var att inte ha en borttagbar hjälm. Hade i och för sig varit kul med heltäckande hjälm också.

SuperMario


Ferdik

Citat från: SuperMario skrivet 09 april 2010 kl. 00:02
Vad tycks om denna?



Snygg! Men lite för stor, då jag blivit en citynörd.

KimT

Superfed alien fly  ;D
Må have en hær af dem...
How can this possibly go wrong?
- Famous last words

tellblom

Köpte Construct-A-Buzz (7592) och måste att jag är häpen av hur fruktansvärt dåligt den sitter ihop.
Det var min dotter som ville ha den och tänke att hon kan väl ha skoj med den.

Det räcker man tar i den så börjar den falla sönder. Den är gjort för att stå på en hylla, inte att leka med.

Personligen funderar jag skarp på att göra det mest förbjudna med denna modell, limma ihop den!

För er som inte köpt den tänk på att den kommer gå i spillror om något barn vill leka med den.....

Som shiftaltcmd säger "hjälmen sitter löst"   man kan blåsa på den och den lossar!!

Kort sagt:
Modellen är fräck på hyllan men värdelös att leka med

/Martin


Mirandir

Känns som att kvaliteten på bitarnas greppstyrka blivit sämre sedan de började få ordning på färgerna. Har precis färdigställt en recension av 8079 Shadow snapper och den har också en oförmåga att hålla ihop ordentligt.
Legobloggen: http://legobloggen.com

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.