Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Om honom berättas att han slukades av en valfisk men lyckades ta sig ut levande, efter ... Bibelns Jonatan var son till kung Saul och god vän med kung David.
?


mechamike

Ok då "fuskar" jag med en LDD som dessutom är större än 8x8..

?

Silence101

#2118
Jag tänker direkt på den där filmen där truckers protesterar.
Jag tror Chuck Norris är med.
men vad filmen heter......... jag får fundera.

Edit: Rubber Duck???
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

mechamike

?

Silence101

It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

shutter


mechamike

Nej det är inte Konvoj med Kris Kristofferson    som  'Rubber Duck'.. Men ni är nte så långt ifrån. Filmen jag söker har vissa likheter och jag har själv blandat ihop titlarna på dom..


?

Silence101

Citat från: mechamike skrivet 17 augusti 2011 kl. 22:25
Nej det är inte Konvoj med Kris Kristofferson    som  'Rubber Duck'.. Men ni är nte så långt ifrån. Filmen jag söker har vissa likheter och jag har själv blandat ihop titlarna på dom..




Det var DEN jag tänkte på. Det var inte Chuck Norris.....  ::)

Det finns alltså fler filmer i denna kategorin?  :D 
Hmmmm...
It all seems so stupid, it makes me want to give up.
But why should I give up when it all seems so stupid?

shutter


mechamike

Ja du får rätt för det även om scenen är från tvåan..(om jag inte missminner mig).. det är ändå säkert över 20 år sen jag såg den..

Smokey and the bandit..
?

shutter

Typ Nu blåser vi snuten igen...

Ny vigg kommer i morgon. Kul att vi har lite tempo i tråden igen. Jag har gått igenom alla inlägg och det var trevlig läsning och gissning. Såg bl.a. att Kill Bill varit med, med samma scen två gånger.

Jag hade en idé om ny vigg som jag precis glömt bort. får se om jag kommer på den eller hittar på en ny...

shutter


Anders Nolberger

Riktigt snyggt med stor igenkänningsfaktor! Men ingen vig från mig så ingen gissning  :)

Stigge72

Här händer det saker när man vänder ryggen till... kul och lite trist på samma gång (men jag får väl skylla mig själv lite också ;)).

Den gamle och havet hade jag nog gissat på, Nu blåser vi snuten såg jag nästan på en gång (The Bandit i den lilla svarta längst fram, va? Eller var det tvärt om...).
Den nya känner jag igen att jag sett affischen/annonsen, men inte filmen, och minns inte alls vad den heter...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.