Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter


Myko

Jag är supersugen på att svara ju(no), men har inget LEGO med på semestern. Så utvecklingen är tämligen hämmad.

andreaseldh

Ny gissning på ytterligare en film jag inte sett, men jag fuskar lite med Wikipedia å sånt. Percy Jackson och Kampen om åskviggen.

Tickledeath

Inget rätt, tyvärr.

Är inte så säker på om jag vet vad Ju(no) är, men däremot är jag bekant med filmen Juno - och lustigt nog så är en av skådespelarna från den filmen även med i filmen vars titel jag söker.
Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.

shiftaltcmd


Myko

Citat från: Tickledeath skrivet 26 juli 2013 kl. 22:05
Inget rätt, tyvärr.

Är inte så säker på om jag vet vad Ju(no) är, men däremot är jag bekant med filmen Juno - och lustigt nog så är en av skådespelarna från den filmen även med i filmen vars titel jag söker.

Lustigt va? ;) Kanske är han med i Supersugen och Arrested Development (Hämmad utveckling) också...

Tickledeath

Citat från: Myko skrivet 26 juli 2013 kl. 22:23
Citat från: Tickledeath skrivet 26 juli 2013 kl. 22:05
Inget rätt, tyvärr.

Är inte så säker på om jag vet vad Ju(no) är, men däremot är jag bekant med filmen Juno - och lustigt nog så är en av skådespelarna från den filmen även med i filmen vars titel jag söker.

Lustigt va? ;) Kanske är han med i Supersugen och Arrested Development (Hämmad utveckling) också...

Det kanske han är, ja.. Fast bara kanske!
Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.

shutter


Tickledeath

Citat från: shiftaltcmd skrivet 26 juli 2013 kl. 22:12
Scott Pilgrim vs. the World?

Hade helt missat ditt inlägg! Det är rätt! Din tur!
(För övrigt en sjukt sevärd film!)
Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.

shutter


AndersI

Scott Pilgrim går även bra att läsa i sex stycken serieböcker. Börjar lovande, men sen tycker jag att serien blev lite väl luddig mot slutet (kanske har med min ålder att göra?).

shiftaltcmd

Missade att det var min tur.

AndersI


shiftaltcmd

Citat från: AndersI skrivet 29 juli 2013 kl. 16:09
Draktränaren?

Nej men jag misstänker att du läst böckerna. Jag har bara sett filmen.

ByggareDan

Den enda jag kommer på är Jackie Chans film Miracles från 1989 som hette Black Dragon i bland annat USA.

/ByggareDan

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.