Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Roger Brickjet

Kanske dags för en ledtråd? Det är en TV-serie.

Tickledeath

Man slutar inte leka för att man blir gammal, man blir gammal för att man slutar leka.

Roger Brickjet

Citat från: Tickledeath skrivet 02 april 2013 kl. 14:22
Sopranos?
Nej.

Måste kanske tillägga att scenen vi ser inte är representativ för hela serien utan mer en stark vändpunkt.



Roger Brickjet

Rummet de befinner sig i är mycket större än vad som syns här...men ganska tomt.

Roger Brickjet

Det här var kanske svårare än jag trodde...eller så är jag ensam om att gilla serien :)
Serien hade stort fokus på scifi-nörderi och gästskådespelare.


Roger Brickjet

Citat från: Kimmen skrivet 03 april 2013 kl. 19:08
Warehouse 13?
Hrm, såg av en slump, vad jag tror var en julspecial av warehouse 13. Om det var ett representativt avsnitt så är serien jag söker mer "på riktigt" än magi :)


Roger Brickjet

Citat från: Kimmen skrivet 03 april 2013 kl. 20:17
Fringe?
Älskar Fringe! Den största likheten mellan serien jag söker och Fringe måste nog vara hängivna fans. De hotade med att sluta äta på en viss franchise-kedja när tv-kanalen inte längre kände sig säker på en fortsättning. Sen är den mycket mer inriktad på humor än Fringe.


Kimmen


Roger Brickjet

Citat från: bileam skrivet 03 april 2013 kl. 21:53
Chuck?
Japp! Underbart nördig serie, massor med skådisar och referenser från 80- & 90-talet. Kanske lite onödigt mycket hud ibland men de försökte i alla fall balansera könsfördelningen lite med "Awesome" :)


Citat från: Kimmen skrivet 03 april 2013 kl. 22:19
Japp, det var väl subway de gjorde det på..
Ja, jag tyckte de lyckades väva in produktplaceringen bra :)


Din tur, bileam!

bileam

Fastnade i den serien i höstas när jag var pappaledig. Tyvärr slutade de sända på den tiden sedan, så jag fick aldrig se säsong 5. Scenen du hade byggt kände jag dock igen, när väl de andra ledtrådarna hade fallit på plats...
Ny vig kommer forhoppningsvis i morgon kväll.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.