Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd


marpe


Kvarnbacka

Inget rätt svar än, jag tror bestämt att det är dags för en ledtråd.

Det är en svensk film, baserad på en bok.


Joge

Vad synd att man inte läser böcker, men har ju sett en del film som tur är. Vågar mig dock inte på någon gissning eftersom jag inte har någon kamera (ifall det mot all förmodan skulle vara rätt) :p

AndersI

Citat från: Joge skrivet 04 januari 2013 kl. 22:47Vågar mig dock inte på någon gissning eftersom jag inte har någon kamera (ifall det mot all förmodan skulle vara rätt) :p

Du kan bygga med LDD...

Kvarnbacka


Joge

Citat från: AndersI skrivet 05 januari 2013 kl. 00:41
Citat från: Joge skrivet 04 januari 2013 kl. 22:47Vågar mig dock inte på någon gissning eftersom jag inte har någon kamera (ifall det mot all förmodan skulle vara rätt) :p

Du kan bygga med LDD...

Det har du naturligtvis rätt i. Jag får väl se om LDD är något som man kan lära sig att hantera... :)

marpe


ogel


Kvarnbacka

Citat från: ogel skrivet 05 januari 2013 kl. 12:00
Då gissar jag på Flickan som lekte med elden

Helt riktigt!

I min film utgör den här scenen ett metainslag som en biofilm med namnet Män som hatar flickan som lekte med luftslottet som sprängdes. Lisbet Salamander har tagit Per-Åke Sandslott till fånga i hans eget hus. Utdrag ur dialogen:

(P-Å S) - Vem är du? Vad gör du i mitt hus?
(LS) - Jag kommer att ställa några frågor till dig. Om du ljuger eller undviker att svara, kommer jag att noppa dina ögonbryn med den här epilatorn.
- Jag vill inte dö!
- Tyst! Om du fick ta med dig tre saker till en öde ö, vad skulle du välja?
- Badbyxor, korv och en båt.


Varsågod och bygg, ogel.



ogel

Va in o kikade på ditt youtubekonto igår och såg den referensen men jag kom av mig sen. Och nu när marpe sa den andra klickade det igen. Ska med glädje bygga en så snart som möjligt. Förra gången jag tog en hade jag ingen inspiration att göra en men nu lovar jag bot och bättring:)

ogel

Ok. En grymt lätt o säkert en som varit med förut men en jag ville pröva. Håll till godo


shiftaltcmd


ogel

#4844
Yes  shiftaltcmd Det är korrekt:)


edit. en referensbild om det är nån som inte visste




Störande att jag böt plats på de två bakom till vänster men det gick ju bra ändå

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.