Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

shutter

Citat från: Roger Brickjet skrivet 20 juni 2012 kl. 17:11
Citat från: shutter skrivet 20 juni 2012 kl. 16:09
Flying Dragon Crunching Tiger?

med res för felstavning.
Nej, men bra film. Och rolig felstavning ;)
Ja Crunchy är väl krispig?
orkar inte bry mig...

Är vi inne på rätt spår?

Roger Brickjet

Citat från: shutter skrivet 20 juni 2012 kl. 21:03
Är vi inne på rätt spår?
Ja, genren är helt rätt. Men det nog är en ganska "smal" film ;)

marpe



shutter

Heroe?

anses väl som en storfilm i gengren iofs men det är den jag kommer att tänka på.

shutter


Roger Brickjet

Ingen av de ovanstående men oj, här har jag missat något verkar det som. Kom genast att tänka på Blind Fury med Rutger Hauer och den var tydligen en remake på den 17:e Zatôichi-filmen :)

Med "smal" menar jag framför allt filmformatet den är inspelad på (har dock ej något bevis, har bara för mig att jag hört att den skulle varit inspelad på 16mm) :)

Roger Brickjet

En ledtråd: Det skulle inte förvåna mig om någon/några här på forumet har en väldigt speciell relation till den här filmen ;)

marpe


shutter

Citat från: Roger Brickjet skrivet 21 juni 2012 kl. 14:08
En ledtråd: Det skulle inte förvåna mig om någon/några här på forumet har en väldigt speciell relation till den här filmen ;)
De fem ringarnas bok (väg)?

Roger Brickjet

#3940
Oj, tyvärr är dessa svar inte heller det jag tänkt mig men jag lär mig massor! Den "speciella relationen" är kanske lite mer fysisk. Tänker mest på de som bor i väst...

marpe

Kan du bekräfta att det är film i en ostasiatisk kontext?

Roger Brickjet

Citat från: marpe skrivet 22 juni 2012 kl. 12:14
Kan du bekräfta att det är film i en ostasiatisk kontext?
Jo på sätt och vis, men det mesta utspelar sig i ryssland faktiskt men de östasiatiska inslagen genomsyrar historien.

Jesperallen


Roger Brickjet

Nej, jag tror vi hamnat alltför långt från våra rötter nu :) Det är f.ö. en b-rulle vi snackar om.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.