Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

marpe


sandpeople


marpe


Roger Brickjet

Förmodar att jag missat den här. Eftersom han duschar med kläderna på borde det vara någon sorts vändpunkt..."...en av filmhistoriens viktigaste scener..."...men samtidigt, i en rosa dusch... :)
Nä! Har ingen aning men gissar på A Clockwork Orange bara för att kläderna är vita. (Hur viktig den filmen är kan diskuteras men intressant på många sätt, minns dock inte någon duschscen :) )

marpe

Citat från: Roger Brickjet skrivet 13 juni 2012 kl. 11:33
...A Clockwork Orange...
Nej. Inte A clockwork orange. Viktig bok dock.

Personen är naken, inte vitklädd.

Roger Brickjet

Citat från: marpe skrivet 13 juni 2012 kl. 11:44
Nej. Inte A clockwork orange. Viktig bok dock.
Hehe, sant! Glömmer ofta bort de skriva förlagorna.

marpe

#3862
Citat från: Roger Brickjet skrivet 13 juni 2012 kl. 11:56
Hehe, sant! Glömmer ofta bort de skriva förlagorna.
Det är förenat med vissa risker att se en filmatisering av en bra bok. Har därför inte sett filmen än. Men Stanley Kubrik borde kunna ses som kvalitetsgarant och filmen har ju verkligen gjort avtryck så... Jag bör nog se den.

Gissa på!

jalex

Det var svårt... Men färgerna i duschen är samma som i filmen eller?
Mina MOCs på Flickr, Instagram, Twitter

marpe

Jag ska svara försiktigt utan att ge ledtrådar. (24 timmars regeln)

Bakgrunden är Bright pink. (Köpte dessa speciellt för viggen) Bården kunde varit lite tjockare. Vänster vägg och golv ser man knappt.

marpe

Äsch. Bli inte skrämda av att jag tycker att det är en oerhört viktig scen. Kanske den största sen ljudfilmen? Kanske älskad av miljoner? Kanske hatad? Kanske är det bara Nakenjanne?  ;)

Skynda er att gissa nu. Ska hämta ungarna strax.

Tobbe Arnesson

Jag kan bara konstatera att man inte ska bildgoogla "movie scene pink shower" på jobbet när man stängt av Google SafeSearch.  ::)

Hade inte gissat om rätt film dykt upp den vägen, är bara för otålig för att invänta rätt svar - har inte en susning vad det kan vara. :)
Blogg: Robotkampen

marpe

I kamerans utsnitt syns överkroppen primärt. Man blir inte generad av scenen. Det är inget ekivokt.

Stigge72

Den första duschscen jag kommer att tänka på (förutom Psycho då, som vi redan vet är fel) är när Bobby kommer tillbaka i Dallas, men det vet jag inte om man kan räkna till filmhistoria... TV-historia däremot...
Dallas som för övrigt, enligt dagens Metro, kommer till TV4 i höst...

Roger Brickjet

Vänta nu! Ferris Bueller's day off? Grym duschscen ;D (dessvärre en grön dusch)

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.