Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperallen

Citat från: Tie Fighter skrivet 26 mars 2012 kl. 05:53
Oj en under isen vigg...hmmm det kan vara många filmer så jag får väl prova med någon.
Cliffhanger?

Nej.

marpe

Citat från: stigge72 skrivet 25 mars 2012 kl. 23:22
nåja, 21 minuter enligt forumklockan. ;)
Rekordet tror jag är samma minuttal, och då kan möjligen admin/moderator agera skiljedommare.
Inget tidsrekord givetvis. Det jag menade var något helt annat. Jag är imponerad av han var uppe kl 02.28  och ändå gissar rätt kl 06.47. Strongt. En riktig Shogun.  :)

Gissning:
Demolition man

AndersI

Fel ansikte, men jag gissar i alla fall: "The Virgin in the Ice" av Ellis Peters (om detektivmunken Cadfael)

Stigge72


Jesperallen

Citat från: stigge72 skrivet 26 mars 2012 kl. 11:40
Omen 3

Omen är rätt, tror det är 2:an jag tänker på men inte helt säker. Nära nog i vilket fall  :)

Varsågod din tur!

Stigge72

Citat från: Jesperallen skrivet 26 mars 2012 kl. 21:04
Citat från: stigge72 skrivet 26 mars 2012 kl. 11:40
Omen 3

Omen är rätt, tror det är 2:an jag tänker på men inte helt säker. Nära nog i vilket fall  :)

Varsågod din tur!
Anledning till att jag gissade på 3:an var att jag sett 1:an och 3:an, men inte 2:an... det betyder ju inte att det finns liknande scener i flera filmer i den serien. (finns det fler än 3, förresten?)

Nästa vig kommer här!


shiftaltcmd


Stigge72

Citat från: Rikard skrivet 26 mars 2012 kl. 23:23
Robin Hood!?  :)
Visst är det Robin Hood!

Jag funderade en stund på om jag skulle skriva att det var lite fel säsong... ;)

"Hon är säker gamla Bettan..."

Rikard

Ok, nice :D Det var min favoritfilm när jag var liten, hade alltid pil och båge redo!

Här kommer min vigg, skapad i september, haha. Har inte lyckats gissa rätt förren nu. Här kommer den:

Etzel



Etzel

Då kommer nästa här:

Tie Fighter


Etzel


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.