Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe Arnesson

Citat från: Tie Fighter skrivet 30 november 2011 kl. 09:44
Jo det ska det vara. Gissa och överlåt åt Shutter, det låter som om han är sugen.  :)

Missade den här kommentaren. Ska fundera om jag kan göra någon vig av LEGOt jag har på jobbet (!) annars svarar jag och ger det till shutter.

Såg att filmen finns på YouTube och vi har båda rätt, det är en mörkgrå panel bakom som ser lite ut som ett igenmålat fönster. Jag kollade bara slutscenen, kan hända det är annorlunda i den första.
Blogg: Robotkampen

Tie Fighter


Tobbe Arnesson

Nu har jag byggt en vig, så jag säger Copycat från 1995. Orkar inte leta upp första scenen så här är andra: http://www.youtube.com/watch?v=1s5caBucAlU#t=2m37s
Blogg: Robotkampen

Tie Fighter

Stämmer bra det!

Här är den första "hängningen" ser att det är andra fönster i den.


Tobbe Arnesson

Kul att de brytt sig om att låta åren gå inne på toan!

Bra byggd vig också!

Sorry shutter, hoppas du kan ta denna. Jag är inte poängkåt utan har bara samarbetsproblem. ;)

Nu kommer en sorgligt byggd men jag har inte så mycket LEGO på jobbet.

Plattan är förvisso större än 8 x 8 men jag har "byggt" inom begränsningen så förlåt mig.

Googlade mig fram till en passande film från mina förutsättningar så det är väl helt OK att Googla sig fram till ett svar också. Har inte själv sett filmen utan snodde scenen från en trailer.
Blogg: Robotkampen

shutter

Ja copycat hade jag inte spikat.

Gissar vilt på nästa; Apollo 13.

Tobbe Arnesson

Det är inte så tokig gissning som man kan tro, även om den är fel:

Apollo 13 var den tredje rymdfärden i Apolloprogrammet med syfte att landa på månen. 55 timmar och 55 minuter in i uppdraget exploderade syretank nummer 2 i servicemodulen. Planerna på en månlandning avbröts och det primära målet blev i stället att få besättningen levande tillbaka till jorden, något man också lyckades med.
Blogg: Robotkampen

shutter

#2812
Apollo 18?

mechamike

Jag får mest tankarna till Armageddon.. Apollo 18? (finns det någon /film/bok/Tv-Serie eller teaterpjäs som heter så?)
?

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen

shutter

CitatBra Googlat shutter!
Ja nu har jag kämpat hårt så det känns bra att ha spikat denna.
Fina ryggsäckar förresten. var kommer de ifrån?

Min vig byggde jag häromdagen som en hyllning till en film jag tycker väldigt bra om. Insåg sen att filmen saknar uppenbara vinjett-motiv, eller har alldeles för många.

Scenen är från slutuppgörelsen och innehåller en del ledtrådar som hjälp.



Med denna publicerad ska jag ägna mig åt det som varit tanken hela dagen, nämligen att städa och tvätta. ;)

Jesperallen



Tobbe Arnesson

#2818
Citat från: shutter skrivet 30 november 2011 kl. 14:48Fina ryggsäckar förresten. var kommer de ifrån?

Det LEGO jag har på jobbet är en Lunar Lander, en grön basplatta och en handfull vanliga klossar.

Jag trodde f.ö. Jesperallen hade rätt, måste se om den filmen någon dag snart.


Edit: Hoppsan, de gubbarna kanske förtjänar lite bättre öde än att stå på en dammig hylla på jobbet. http://www.bricklink.com/catalogPG.asp?M=sp060
Blogg: Robotkampen

shutter

CitatDet LEGO jag har på jobbet är en 10029-1 Lunar Lander

Ahha. trevlig modell det där.

CitatJag trodde f.ö. Jesperallen hade rätt, måste se om den filmen någon dag snart.

Man får så mycket filmtips på den här sidan ;D

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.