Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperallen


sandpeople

Jag tror tyvärr jag måste ge upp försöken att få in min LDD-vinjett. Datorn vill bara inte öppna bilden.

Någon annan kanske kan ta över stafettpinnen denna gång?

Stigge72

Då plockar jag upp pinnen med den här som jag byggde (och fotade) för ett tag sedan. Ser den allt för illa ut, så tar jag ett nytt foto under dagen.

mechamike

?

Stigge72


mechamike

?

shutter

#2076
Haah. Det här pratade vi precis om på jobb.

Det är natuligtvis gripandet av Rodney King 1991, som blev så uppmärksammat när polisen friades för övervåld i domstol året efter och kravallerna i Los Angeles 1992 var ett faktum...

Stigge72

Jag tycker han ser ut som reportern i Die Hard... minns inte vad han heter, men i scenen jag tänker på har han precis träffat fru McLaine... Han träffade henne i tvåan också, förresten...

mechamike

Citat från: shutter skrivet 08 augusti 2011 kl. 13:11
Haah. Det här pratade vi precis om på jobb.

Det är natuligtvis gripandet av Rodney King 1991, som blev så uppmärksammat när polisen friades för övervåld i domstol året efter och kravallerna i Los Angeles 1992 var ett faktum...


Jepp, det var faktiskt den scenen jag tänkte på.
Filmsnutten har ju varit med i ett flertal spelfilmer och även inspirerat till en hel del musik..
?

shutter

Det är ju underbart...

Jag passade på att förbereda en vigg för några dagar sedan så här kommer den.



Min förhoppning nu är att det skall vara lite svårt (för en gångs skull) så kom igen och gissa.
Ledtrådar vid behov ;)

AndersI



Jesperallen


shutter

Citat från: Jesperallen skrivet 08 augusti 2011 kl. 23:45
Den vita stenen?
Rätt!

Den vita stenen är en barnbok av Gunnel Linde från 1964. År 1973 blev boken en TV-serie i 13 delar.

Fia och Hampus bildar ett eget brödraskap, som kretsar kring en märklig, vit sten; de ger varandra svåra uppdrag, som t.ex. att måla ett ansikte på kyrkklockan - klarar den ene uppdraget, får han eller hon stenen, men måste samtidigt hitta på ett svårt uppdrag åt den andre...

Bra jobbat Jesperallen. :)

AndersI


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.