Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

shiftaltcmd

Lite mer hjälp

Färgerna stämmer ju inte helt som synes. Vattnet är brunt och det ska vara en vit skjorta.

shiftaltcmd

Chris Isaak sjunger ledmotivet. (Som har samma namn som filmen, men på svenska heter det nåt helt annat)
Både Frank Sinatra och Elvis verkar ha sjungit låtar med samma namn.

Tie Fighter

Jag har Googlat och letat och slitit mitt hår....hittade en Låt som heter Blue Moon som alla ser ut att ha spelat in...men jag har ingen aning om det är filmen du söker??

shiftaltcmd

Nej, inte Blue moon.

Var visst svårare än jag trodde.

Lite mera googling då:

Hon har spelat in en film med svenska regissörer, den ena har regisserat några avsnitt av Kenny Starfighter

Tie Fighter

puuuhhh!!! Google har aldrig fått jobbat hårdare....Fools rush in ( Kärlek vid första ögonkastet)

shiftaltcmd

Citat från: Tie Fighter skrivet 06 juni 2011 kl. 17:46
puuuhhh!!! Google har aldrig fått jobbat hårdare....Fools rush in ( Kärlek vid första ögonkastet)

Och det är rätt!  :) Bra kämpat!
(Ska i och för sig vara vid andra ögonkastet, men jag gillar originaltiteln mer)

Tie Fighter

Den var inte lätt!
Här kommer en som inte är en chick flick  ;D




eiffelben

Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...


eiffelben

Yeay! Äntligen kom jag in i matchen!  8)

Den här har jag haft liggande ett tag för detta tillfälle:
Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

AndersI

Bara *lite* större än 8x8, men OK då :-)

Och jag har inte en aaaning  om någon film där en kopieringsmaskin(?) spelar roll, så jag kan inte ens gissa...

eiffelben

#1826
Citat från: AndersI skrivet 06 juni 2011 kl. 20:06
Bara *lite* större än 8x8, men OK då :-)
Ah, den detaljen har jag missat.  Pinsamt... :-[ Lovar bättring till nästa gång...  ;)
Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

Stigge72

Jaq har en liten aning om en film som det skulle kunna vara, men jag kommer inte på vad den heter just nu...

shutter

Nu "rasslade det till" i tävlingsforumet. mina komplimanger till  eiffelben för snygg vig.

jag gissar på Frostbiten.

eiffelben

Citat från: shutter skrivet 06 juni 2011 kl. 20:48
Nu "rasslade det till" i tävlingsforumet. mina komplimanger till  eiffelben för snygg vig.

jag gissar på Frostbiten.
Tackar (även om jag missade att en vinjett skulle vara 8x8). Det är dock inte frostbiten.
Många blandar ihop LEGO med leksaker. En del ger det till och med till sina barn...

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.