Vinjetter - Gissa vilken film/bok/TV-serie/Teaterpjäs/Serie/TV-Spel

Startat av AndersI, 01 november 2010 kl. 19:08

Föregående ämne - Nästa ämne

SvanteOlof

Citat från: Byggare M skrivet 14 juni 2016 kl. 20:24
Är det möjligen Moonstone?
ett för övrigt helt fantastiskt spel till Amiga

JA. ja det är moonstone. din tur.

Citat från: Manne skrivet 14 juni 2016 kl. 20:35
Chansar som gammal Amiga fan.. Defender of the crown..

Med vänlig hälsning, Manne

Det var det inte men Defender of the crown är riktigt bra. Jag kommer ihåg första gången jag såg skuggorna från fäktningen inne i borgen och blev superimponerad av grafiken. Otroligt snyggt spel. Men som sagt föreställer min vinjett moonstone. som kanske inte är lika snyggt som defender of the crown, it came from the desert och Dune 2 men det är nog det bästa spelet i alla fall särskilt 2 player eller visst kan man vara upp till 4?




ordvits: studsmatta = 4186

Byggare M

Är inte så haj på det här med bildhantering än men hoppas det går att se ändå.

Stigge72

Citat från: Byggare M skrivet 15 juni 2016 kl. 19:09
Är inte så haj på det här med bildhantering än men hoppas det går att se ändå.
Min gissning blir "Det".

Är det rätt, så är det en klockren skildring. ;)

SvanteOlof

Ja just ja nu ser jag. Jag trodde det var det men trodde jag såg ett clownhuvud i en ugn och blev osäker. Men det är dagvattenbrunnen.
ordvits: studsmatta = 4186

Byggare M


Stigge72


Stigge72

Det är en scen ur en amerikansk film, men flickan/kvinnan är från England.

Stigge72

Jag har inte kollat om den omnämnts där än, men den här filmen passar bra i tråden om bra, men mindre vanliga filmer
http://www.swebrick.se/index.php?topic=9929.0

Stigge72

Bilden är från köket i huvudpersonens lägenhet, som är belägen ovanför en bowlinghall.

MartinAberg

Gaaah, har filmen på tungan men kommer inte på det 😆

Stigge72

Citat från: MartinAberg skrivet 25 juni 2016 kl. 23:28
Gaaah, har filmen på tungan men kommer inte på det 😆
Härifrån ser det ut som att du är närmast hittills. ;)

Fler ledtrådar på lager, men nästa kommer inte förrän senare ikväll...

Stigge72

Tidesn sprang iväg lite igår, men här kommer iallafall nästa ledtråd:
Både tjejen och katten tycker att hon borde få en kompis. (Hunden, som inte fick vara med i min scen, är mer skeptisk.)

Stigge72

En ny ledtråd:
Det vita med tjejen i är ett kylskåp (och ska egentligen vara större i förhållande till henne), och hon hamnade där av misstag.
Eller, om man skall vara petig, så började det som skulle leda fram till att hon hamnade där, som ett misstag... 

andreaseldh

Hon kanske skulle försöka svara på den eviga frågan om det är tänt eller släckt i kylskåpet när man stänger dörren? I en kortlivad svensk komediserie, som jag har glömt namnet på, stängde man in en man i kylskåpet för att han skulle se efter. Men han kunde inte svara heller. "Tror du man tänker på sånt när man håller på att frysa ihjäl?"

Stigge72

Citat från: andreaseldh skrivet 29 juni 2016 kl. 23:21
Hon kanske skulle försöka svara på den eviga frågan om det är tänt eller släckt i kylskåpet när man stänger dörren? I en kortlivad svensk komediserie, som jag har glömt namnet på, stängde man in en man i kylskåpet för att han skulle se efter. Men han kunde inte svara heller. "Tror du man tänker på sånt när man håller på att frysa ihjäl?"
Haha. Nä, det är inte den. Och hon är inte där för att svara på sådana frågor.
Som sagt (skrivet) är det en amerikansk film jag är ute efter.

Anledningen till att man bara ser huvudet i kylskåpet är för att bara huvudet är i kylskåpet.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.