Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

micke

Citat från: insurrection skrivet 29 juni 2011 kl. 21:35
Citat från: micke skrivet 29 juni 2011 kl. 19:43
Var inne och köpte 10 st, det är bara att klicka på lägg till artikel
Du är medlem där då alltså? Du skulle inte kunna tänka dig att "köpa ut"?  ;D
Skall se vad jag kan göra
Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

micke

Mvh
Micke

Finns på Cuusoo som Micke

mordatre

Hade gärna varit intresserad av någon påse också om det går.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Sirre

Citat från: mordatre skrivet 29 juni 2011 kl. 23:42
Hade gärna varit intresserad av någon påse också om det går.
Samma här. :D

Skrytsson

Citat från: micke skrivet 29 juni 2011 kl. 23:34
Citat från: insurrection skrivet 29 juni 2011 kl. 21:35
Citat från: micke skrivet 29 juni 2011 kl. 19:43
Var inne och köpte 10 st, det är bara att klicka på lägg till artikel
Du är medlem där då alltså? Du skulle inte kunna tänka dig att "köpa ut"?  ;D
Skall se vad jag kan göra

Vore jätteschysst :)

Filbunken

Såg att många var intresserade av .
Glädjande nog har amazon sänkt priset till 44.81 pund omräknat till svensk moms.
Detta motsvarar ca 450 kr och fri frakt :)

Erik

Citat från: Filbunken skrivet 02 juli 2011 kl. 09:08
Såg att många var intresserade av .
Glädjande nog har amazon sänkt priset till 44.81 pund omräknat till svensk moms.
Detta motsvarar ca 450 kr och fri frakt :)

Oj, vilket bra pris! De har även satt ner King's Carriage Ambush, nu 24.10 pund.

pacc

Hmm,
ingen som kan skrapa amazon och sortera efter nedsatt i procent.
Det är så svårt att hitta fynden och alla på topplistan är de som reades ut i förrgår.

Förutom Kingdoms är nya hamnen 36% ner och polisbåten 44%,
men också gamla bondgården och grisgården är ner 36% och har legat där ett tag så det är nog exakt skillanden mellan riktpris och vad folk vill betala :P

Eftersom jag är på öland så skulle det sitta fint med en väderkvarn :)

Skrytsson

Citat från: pacc skrivet 03 juli 2011 kl. 15:52
Hmm,
ingen som kan skrapa amazon och sortera efter nedsatt i procent.
Det är så svårt att hitta fynden och alla på topplistan är de som reades ut i förrgår.

Skulle också önska en sådan funktion.

Vad som däremot går att göra är att sortera varor efter hur pass mycket de säljer (varor som är mycket nedsatta tenderar att sälja bra). Sök på lego i kategorin Toys & Games och välj sedan sort by Bestselling.

pacc

Lite OT
Det roliga är ju att det inte finns länkar till alla sådana katergorier (även om det går att konstruera)
Tyvärr är det inte uppdaterat förrän folk köper eller sålt slut, Mill finns inte inom 100.
Däremot kan man ju hitta roliga effekter, Atlantis templet hade ett väldigt bra pris när den inte var med i lego-kategorin (£35) och nu kan man hitta  Ewok attack:http://www.amazon.co.uk/LEGO-Star-Wars-7956-Attack/dp/B004OT6NTK och andra på omvägen du beskrev, men de går inte att söka fram.

Jag släpper det här nu tills jag hittar på något...

Swe_mckvack

Jag anväder ett bra men lite Omständigt system. Har lagt till alla lego produkter i min wishlist och varje gång man besöker sin kundkorg får man reda på alla prisändringar sen man kollade sist. Har hittat många bra fynd på det sättet.
Annars finns det nån site som heter camelcamel (eller nått sånt) som scannar av alla produkter på amazon och sen kan man söka efter prisändringar och annat.

Olsson

Lekia i Norrköping, och kanske annorstädes, har halva priset på en del lego. Bland annat Power Miners, Toy Story, Star Wars (Slave 1 för 550) och Pharaos Quest.

// Olsson

Pekblom

Citat från: Olsson skrivet 10 juli 2011 kl. 13:02
Lekia i Norrköping, och kanske annorstädes, har halva priset på en del lego. Bland annat Power Miners, Toy Story, Star Wars (Slave 1 för 550) och Pharaos Quest.

// Olsson

men va f-n vi paserade ju Norrköping i ***km/h för ett antal timmar sedan.
Jag antar att jag har ett par hundra kronor mer på kontot nu än om jag vetat det då..

tonni219

Leklust i Mora har en REA-butik, precis vid Vasaloppstarten, där är det havla priset eller billigare på Diverse Atlantis, Power Miners, Space Police, Star Wars (V-19 Torrent, , 350 kr), Pirat-lego och diverse Lego-prylar (främst LED-lampor).

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.