Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Teabox

De stora leverantörerna som LEGO tar kanske tillbaka sina produkter iom att BR nog har stora skulder till dem. Vad som är sen kvar kan hamna på olika auktionshus, vilket är vanligt vid konkurser. Så att de öppnar dörrarna igen kan man inte ta för givet.

kalle

Citat från: Teabox skrivet 29 december 2018 kl. 09:01
De stora leverantörerna som LEGO tar kanske tillbaka sina produkter iom att BR nog har stora skulder till dem. Vad som är sen kvar kan hamna på olika auktionshus, vilket är vanligt vid konkurser. Så att de öppnar dörrarna igen kan man inte ta för givet.

skulle tro att dom blivit svartlistade med krav på förskott. har tittat på brs webshop under en tid och slagits av dom inte har något i lager trots att dom är den största kedjan.
antar att enstaka affärer som gått bra har haft kassaflöde nog att hålla ett lager men på slutspurten går förtjänsten från dom som går bra till att täcka skulder i dom som går sämre. resultatet brukar bli att man styckar av dom som går bra och säljer, använder pengarna till skatter i dom som går dåligt och slår skiten o konkurs.


Peter S

Dom här trånga gångarna som man måste gå runt butikerna i för att komma fram till det man vill ha, är det verkligen en lönsam affärsidé? TGR, IKEA och de nya Ö&B mfl. Själv undviker jag dem och undrar om inte det bidrar till olönsamheten?

Eigenbrötler

Citat från: Peter S skrivet 30 december 2018 kl. 10:05
Dom här trånga gångarna som man måste gå runt butikerna i för att komma fram till det man vill ha, är det verkligen en lönsam affärsidé? TGR, IKEA och de nya Ö&B mfl. Själv undviker jag dem och undrar om inte det bidrar till olönsamheten?

Jag personligen älskar ju de trånga gångarna som gör att man måste se allt. Jag hatar vanliga affärer där man missar hälften av hyllorna för att man inte orkar gå på avstickare...
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

Magnusengstrom

Citat från: Peter S skrivet 30 december 2018 kl. 10:05
Dom här trånga gångarna som man måste gå runt butikerna i för att komma fram till det man vill ha, är det verkligen en lönsam affärsidé? TGR, IKEA och de nya Ö&B mfl. Själv undviker jag dem och undrar om inte det bidrar till olönsamheten?

IKEA har väl inte trånga gångar? Plus att dom har många genvägar.

Peter S

Ber om ursäkt! Denna tråd ska handla om tips på billigt lego.

David-Swe

#5421
Många butiker såsom stora Coop och Ica Maxi säljer ut lego billigt nu, köpte BrickHeadz för 39kr, men där var flera större sett som var ca 20% under billigast på prisjakt.

Gefle1970

#5422
Citat från: David-Swe skrivet 31 december 2018 kl. 20:31
Många butiker såsom stora Coop och Ica Maxi säljer ut lego billigt nu, köpte BrickHeadz för 39kr, men där var flera större sett som var ca 20% under billigast på prisjakt.
I vilket område/stad befinner du dig i? Var på stora Coop Bäckebol Gbg och där var det som vanligt högt pris på grejerna.

Magnusengstrom

Citat från: Gefle1970 skrivet 01 januari 2019 kl. 00:42
Citat från: David-Swe skrivet 31 december 2018 kl. 20:31
Många butiker såsom stora Coop och Ica Maxi säljer ut lego billigt nu, köpte BrickHeadz för 39kr, men där var flera större sett som var ca 20% under billigast på prisjakt.
I vilket område/stad befinner du dig i? Var på stora Coop Bäckebol Gbg och där var det som vanligt högt pris på grejerna.

Det är butikschefen som bestämmer oftast hur priser och rabatter ska sättas.

Kwagge

Citat från: Magnusengstrom skrivet 01 januari 2019 kl. 01:04
Citat från: Gefle1970 skrivet 01 januari 2019 kl. 00:42
Citat från: David-Swe skrivet 31 december 2018 kl. 20:31
Många butiker såsom stora Coop och Ica Maxi säljer ut lego billigt nu, köpte BrickHeadz för 39kr, men där var flera större sett som var ca 20% under billigast på prisjakt.
I vilket område/stad befinner du dig i? Var på stora Coop Bäckebol Gbg och där var det som vanligt högt pris på grejerna.

Det är butikschefen som bestämmer oftast hur priser och rabatter ska sättas.

Nja... priser o så kommer oftast uppeifrån när man ska sälja ut delar av sitt sortiment..

Chicke

Ica Maxi i Erikslund (Västerås) hade också en del lego för 50%. Brickheadz, några creator och några starwars bl.a.
Själv köpte jag de 2 sista för 149kr/st. Kap!

Bulken

Ptja, det har väl knappast undgått någon att TrU och BR har 50 procent på allt.

David-Swe

#5427
Citat från: Bulken skrivet 16 januari 2019 kl. 18:08
Ptja, det har väl knappast undgått någon att TrU och BR har 50 procent på allt.

Jo! Tack för tipset :)

David-Swe

Kan meddela att BR - Malmö inte är värt ett besök, nästan helt tomt på Lego hyllan, och på grund av höga utgångspriset så var 50% bara marginellt under prisjakt på det lilla som fanns kvar.

David-Swe

Kan även meddela att Toys R Us Helsingborg, är helt tomt. Verkligen, tomt så när på några 20kr påsar

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.