Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Tips om prisvärt LEGO (inga auktioner)

Startat av shiftaltcmd, 04 mars 2009 kl. 18:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Frestr

#3090
Lego för 499 på Rusta.

kisspaus

Ny medlem som passar på att skicka kort uppdatering av mängder hos Rusta Stockholm Upplandsväsby/Infracity.

Ca 20 eller mer Hobbit och Minitaurus. Ett vinterset, som jag köpte. Enligt personal sista exemplaret.

lindyhep

Citat från: x_inteduplo_x skrivet 04 november 2014 kl. 09:56
Citat från: pazappa skrivet 03 november 2014 kl. 18:56
Är det vanligt att Rusta har Lego? Jag såg inget igår (Barkarby).
Om du läser mitt inlägg några sidor bak så har du en rapport från Sthlm.

Rusta BrommaBlocks: Har lego
Rusta Alby: Har inte Lego
Rusta Kungens Kurva: Har lego

Om Rusta Alby = Eriksberg Botkyrka stämmer inte detta. Jag har själv handlat hobbitspel där. Minotaurus fanns också. O ninjagomechen. O säkert nåt mer.

Peter S

Citat från: lindyhep skrivet 06 november 2014 kl. 17:28
Citat från: x_inteduplo_x skrivet 04 november 2014 kl. 09:56
Citat från: pazappa skrivet 03 november 2014 kl. 18:56
Är det vanligt att Rusta har Lego? Jag såg inget igår (Barkarby).
Om du läser mitt inlägg några sidor bak så har du en rapport från Sthlm.

Rusta BrommaBlocks: Har lego
Rusta Alby: Har inte Lego
Rusta Kungens Kurva: Har lego
Om Rusta Alby = Eriksberg Botkyrka stämmer inte detta. Jag har själv handlat hobbitspel där. Minotaurus fanns också. O ninjagomechen. O säkert nåt mer.
Kan vara samma fenomen som Uppsala Boländerna. När den här Rusta-vågen startade såg jag med egna ögon att det inte fanns något Lego (eller leksaker överhuvudtaget) men efter det har det kommit upp på hyllorna. Igår köpte jag Ninjago-draken där.

humlan

Leklust har Polisstation för 599:- Friends för 299:- i nya bladet.

De har även ISD för 999:- B-vinge för  479:- plus lite till, inte alltid så yber-priser, men litte.
För övrigt anser jag att Norrbottniabanan skall byggas...

x_inteduplo_x

Citat från: lindyhep skrivet 06 november 2014 kl. 17:28
Citat från: x_inteduplo_x skrivet 04 november 2014 kl. 09:56
Citat från: pazappa skrivet 03 november 2014 kl. 18:56
Är det vanligt att Rusta har Lego? Jag såg inget igår (Barkarby).
Om du läser mitt inlägg några sidor bak så har du en rapport från Sthlm.

Rusta BrommaBlocks: Har lego
Rusta Alby: Har inte Lego
Rusta Kungens Kurva: Har lego

Om Rusta Alby = Eriksberg Botkyrka stämmer inte detta. Jag har själv handlat hobbitspel där. Minotaurus fanns också. O ninjagomechen. O säkert nåt mer.
När jag var där fanns inte ens en leksakshylla.

BeardedNerd

Rusta Västberga i Stockholm hade Hobbit, minotaur, nåt ninjagofordon, samurajmechen, fyrhövdade draken, GS-setet och så (apropå ingenting) det stora Mega Bloks WoW-setet med Deathwing.

jennie

Rusta i Gävle har många ninjagoset och minotaur spel kvar.

pazappa

Nu är jag inne på det här med Ikano-kortet igen. Nu i november får man 30% hos alla bokhandlare, så frågan är - finns det någon sådan med okej pris på Lego som gör att 30% blir riktigt bra?

Det enda jag har hittat är Bokextra.se - det har väldans varierade priser på sina set, bland annat Sveriges bästa pris (enl Prisjakt) på Technic Mobilkran MK II, med 1581:-, efter Ikanorabatten skulle detta bli 1106 kr för 2606 bitar och Power Functions. Svårslaget?

Går även att få LEGO Technic Grävmaskin för 298 kr efter rabatten, jämfört med 585 kr på exempelvis Webbhallen, eller Sopwith Camel för 776 kr efter rabatten, Technic Fraktflygplan för 768 efter rabatt.

Men allt är inte guld och gröna skogar, modulhusen är uppåt 100% dyrare än billigaste konkurrenten, och Super Star Destroyer går lös på 5600 kr (före kortrabatten). Mindstorms 4155 kr.

Men innan någon av er springer iväg och handlar för glatta livet, kolla med Ikano om Bokextra har den så kallade MCC-koden för "bokhandel", vilket krävs för att rabatten ska gälla. Observera även: Rabatten gäller för köp upp till 10.000 kr. Maxrabatten 5000 kr per år.

Mitt kort kom igår enligt avin, men när jag skulle hämta ut det har det fastnat i logistiken så det blir inget kort i helgen.

MartinAberg

ICA Maxi 421 (Sisjön Göteborg) hade 30% på några Movie och Ninjago-set, priserna blev strax under billigaste på Prisjakt.

Netto har även ett Artic-set (minns ej vilket just nu) för 99:-

JohanW

Citat från: MartinAberg skrivet 07 november 2014 kl. 14:02
Netto har även ett Artic-set (minns ej vilket just nu) för 99:-

Det är . Vet då jag köpte ett i förrgår. Dom hade även för 75:-

Tunguska

Rusta i Växjö har följande set på hyllorna:

Mina LEGO-byggen på flickr.

darthmortar

Citat från: Tunguska skrivet 07 november 2014 kl. 14:40
Rusta i Växjö har följande set på hyllorna:


Finns på Rusta i Borås. Någon hade gömt Hobbitspelen bakom Ninjago och pillrat bort hyllappen. Personalen skulle sätta ny hyllapp. Fanns ca 10 hobbitspel kvar. Många pirat- och minitaurusspel kvar.
Sex små legobitar kan kombineras på 915 miljoner olika sätt. Själv kan jag kombineras på 12 olika sätt.

Man_utan_namn

Rusta Bromma Blocks hade minst 10 Hobbit-spel kvar vid 14-tiden idag.

Eigenbrötler

Citat från: Tunguska skrivet 07 november 2014 kl. 14:40
Rusta i Växjö har följande set på hyllorna:


9450 kostar 699 på rusta i Skövde
Ta en titt i min butik, jag kanske har bitarna du behöver?
 ▶▶▶𝕰𝖎𝖌𝖊𝖓𝖇𝖗𝖔𝖙𝖑𝖊𝖗𝖘◀◀◀

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.