Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

[MOC] Rosa Pantern

Startat av byStfn, 13 december 2023 kl. 13:37

Föregående ämne - Nästa ämne

byStfn

Ett projekt jag haft på listan att göra efter att kvartscirkel-tiles först dök upp, men inte förmådde eller kunde göra förrän igår (med inspiration av samtal med besökare på FoP som påminde mig om bygget). Intentionen är att få den byggd snarast i riktig plast, men problemet är alla bitar i den relativt ovanliga färgen Dark Pink som resulterar i runt 15 olika butiker på BL :'(

Inte helt såld på händerna, men dessa såg bäst ut bland de 4-5 varianterna jag gjorde, så de får stanna tills senare. Ska också försöka hitta en liten vinjett till figuren, kanske baserat på någon av omslagen till serietidningen som jag växte upp med.



andreaseldh

Mycket vackert! Risken är överhängande att jag råkar bygga Cluoseauoå (eller hur han nu stavas) som KlozzHuvud ;)

MrUzagi

Citat från: andreaseldh skrivet 13 december 2023 kl. 14:23Mycket vackert! Risken är överhängande att jag råkar bygga Cluoseauoå (eller hur han nu stavas) som KlozzHuvud ;)
Jag tycker den stavningen känns väldigt tillämpligt. ;D

Godtfred

Bygga något i Dark Pink är en utmaning - tell me... Han blev riktigt bra!

(Klozzåh)

Myko

Najs! Jag såg de filmerna mycket som barn, men har inte så stor connection till den tecknade figuren.

Att händer ser ut hur som helst är bara trendigt! (AI)

Emma


Record

Fantastiskt! Har sett många timmar tecknat med Pink Panther, många är jätteroliga, han har många originela lösningar på akuta problem :), sen självaste Rosa pantern med Peter Sellers är ju hysteriskt roliga.
Friskt satsat, hälften vunnet..

mrlind

Mycket läckert.
Have a great build day!
Instagram Flickr

byStfn

Citat från: Myko skrivet 13 december 2023 kl. 15:13Najs! Jag såg de filmerna mycket som barn, men har inte så stor connection till den tecknade figuren.

Att händer ser ut hur som helst är bara trendigt! (AI)
Haha, det har du ju rätt i! Så sällan jag trendar!

Citat från: Emma skrivet 13 december 2023 kl. 16:20Du briljerar!
Tack snälla!

Citat från: Record skrivet 13 december 2023 kl. 17:16Fantastiskt! Har sett många timmar tecknat med Pink Panther, många är jätteroliga, han har många originela lösningar på akuta problem :), sen självaste Rosa pantern med Peter Sellers är ju hysteriskt roliga.
Jag plöjde en dvd-box med Sellers-filmerna och sen en box med de animerade för... typ 20 år sedan! :O Så det kanske är dags igen för lite inspo, haha!

swemixon

Väldigt tjusig må jag säga!

Daylight


ArfMan

Citat från: byStfn skrivet 13 december 2023 kl. 17:22Jag plöjde en dvd-box med Sellers-filmerna och sen en box med de animerade för... typ 20 år sedan! :O Så det kanske är dags igen för lite inspo, haha!

säg bara till om du vill ha sällskap... kommer med chips och allt!  ;D

Larry Lars

Verkligen ett snyggt och roligt bygge!

Med tanke på hur väl du lyckats med resten av figuren, tycker jag händerna sticker ut som lite för stora och onödigt detaljerade för den valda skalan. Istället för fingrar tycker jag du ska testa lite mer tumvante, och få rätt form istället för de detaljer vi vet att en hand borde ha.
Kolla gärna in mina byggen på Flickr!

byStfn

Citat från: Larry Lars skrivet 14 december 2023 kl. 13:24Verkligen ett snyggt och roligt bygge!

Med tanke på hur väl du lyckats med resten av figuren, tycker jag händerna sticker ut som lite för stora och onödigt detaljerade för den valda skalan. Istället för fingrar tycker jag du ska testa lite mer tumvante, och få rätt form istället för de detaljer vi vet att en hand borde ha.
Jag hade några dåliga förslag sedan tidigare men du har ju rätt - det blev en vante som jag blev nöjd med till slut (tillsammans med ett gäng uppdateringar i och med att jag testbyggde modellen)!

hands_v2.jpg

Claude76

Snyggt jobbat!

Älskar Rosa Pantern. Både den tecknade och filmerna med Sellers.
"It´s a bömb"

Den här passar in tycker jag  ;D

Lego is my drug of choice

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.