Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Nya set 2024

Startat av o0ger, 24 oktober 2023 kl. 22:25

Föregående ämne - Nästa ämne

dalle

Citat från: Skafte skrivet 07 november 2023 kl. 14:00Den verkar lovande som realistisk tegelfärg! Frågan är vad BL kommer kalla den då typ alla vanliga namnkombinationer på orange redan finns. Medium Dark Orange kanske?
Brick Orange eller New Sand Red :P

MrUzagi

Reddish Orange? Reddish Yellow?

Teabox

Rise of new Orange?
Furious Orange: Megapolis Drift?
Iron Orange: The Monkey kid saga?
Orange Royale?

Gideon

Citat från: Skafte skrivet 07 november 2023 kl. 14:00Den verkar lovande som realistisk tegelfärg! Frågan är vad BL kommer kalla den då typ alla vanliga namnkombinationer på orange redan finns. Medium Dark Orange kanske?
Medium Dark Orange låter som en väldigt BL-mässig färg!
Lego själva kommer säkert kalla den typ "Brick Orange", "Sand Orange" eller nåt sånt dock?

Eriol

Jag röstar för Reddish Orange! När kommer den som 1x2 plate?

Skafte

Citat från: Eriol skrivet 07 november 2023 kl. 14:42Jag röstar för Reddish Orange! När kommer den som 1x2 plate?
BRICK 2X4!

Med tanke på "Trans-Blackgate" kanske den får heta Medium Orange (2023) till att börja med...

Godtfred

Jag tror färgen är "Mx Terracotta"...

Magnus den store

Citat från: o0ger skrivet 07 november 2023 kl. 06:40På en av produktbilderna ser du den nya färgen bredvid vanlig orange.

Jo, det finns bilder som visar tydlig nyansskillnad och andra med mindre. Snart har vi facit.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

andreaseldh

Varför gissar ingen på att BrickLink kommer använda samma namn som Lego? Är det mot nån naturlag?

BeardedNerd

Det är redan många intressanta 2024-set att hålla utkik efter, särskilt om man inkluderar *host* läckor. Ornithoptern lär bli ett måste, jag kanske rentav förbokar den.

Däremot är jag för första gången på länge inte särskilt sugen på modulhuset. Det är för brett och inte särskilt snyggt. Jag tror också att jag står över Avengers-tornet, eftersom jag redan har Daily Bugle i min stad för att placera figurer på, och det fanns inte direkt några intressanta i det setet. Kanske är det ett tecken på att jag bör rensa bort en del hus jag inte bryr mig om längre, så det finns plats att bygga nytt.


Stigge72

Citat från: andreaseldh skrivet 11 november 2023 kl. 02:52Varför gissar ingen på att BrickLink kommer använda samma namn som Lego? Är det mot nån naturlag?
Japp!  ;)
Eller:
Det har ju "aldrig" hänt förr, så varför skulle det hända nu? Typ.

Visst är det väl så att färger som Lego har ett visst adjektiv på, har Bricklink ett visst annat adjektiv, så att om en färg heter något visst på Bricklink, så kan man räkna ut vad den heter hos Lego?

andreaseldh

Själv hoppas jag på att alla nya färger ska få samma namn på BrickLink som hos LEGO. Ett visst ägandeskap borde kunna inverka. Men tyvärr är jag cynisk också :P

Magnus den store

Citat från: o0ger skrivet 06 november 2023 kl. 20:41och... det verkar komma en ny färg?

... och nu är det bekräftat av designern:

CitatThe pagoda roof piece is a new colour [the new-for-2024 colour, 402 Reddish Orange] and there's a space helmet in green.
Pluppsala finns även på Flickr. Välkommen!

o0ger

#43
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Godtfred

Alla Technic-set som inte är fordon får betyget guld-3001 av mig... Även om planetariet kanske inte är det snyggaste jag sett.

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.