Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

de Gothia

oj, har två såna (dock inga kartonger.. :() den ena fick jag i present när jag fyllde år för herrans massa år. den andra köpte jag för 120 kr på tradera för några år sedan! :)

gjorde alla mina borgfynd innan tradera blev för poppis så nu har jag nästan dubletter på alla favoritborgar! :)

Pekblom

Citat från: Tobbe Arnesson skrivet 19 mars 2010 kl. 16:18
Om man sätter ett Life On Mars-huvud för $1 på en $1 battle droid går det tydligen att sälja för 50,-: http://www.tradera.com/Lego-Fig-Star-Wars-Nr-Droid-auktion_340799_108964801

:o
Mmm.. men samme köpare köpte även en batman för 250:- så pengar förefaller inte vara någon trång sektor..

martin_p

Citat från: de Gothia skrivet 30 mars 2010 kl. 00:38
oj, har två såna (dock inga kartonger.. :() den ena fick jag i present när jag fyllde år för herrans massa år. den andra köpte jag för 120 kr på tradera för några år sedan! :)

gjorde alla mina borgfynd innan tradera blev för poppis så nu har jag nästan dubletter på alla favoritborgar! :)

Somliga har det bra ;) Säg till om du känner att du vill bli av med några dubletter!

Tobbe Arnesson

Blogg: Robotkampen


insurrection

Citat från: martin_p skrivet 29 mars 2010 kl. 14:54
Dagens fynd! :)

http://www.tradera.com/Rovarfastning-auktion_180401_109415883#pic
Fan att man inte loggade in här igår, hade nästan kunnat ge det priset för bara kartongen :D
Men allvarligt talat, vad är "rövarfästning" för jävla rubrik? :P Har sökt på både "lego robin*" och "lego borg*" under tiden den varit ute...

Jaja, man får glädja sig åt att det är hälsosamt för plånboken att man missar endel grejer iaf...

martin_p

Citat från: insurrection skrivet 30 mars 2010 kl. 16:06
Fan att man inte loggade in här igår, hade nästan kunnat ge det priset för bara kartongen :D
Men allvarligt talat, vad är "rövarfästning" för jävla rubrik? :P Har sökt på både "lego robin*" och "lego borg*" under tiden den varit ute...

Jaja, man får glädja sig åt att det är hälsosamt för plånboken att man missar endel grejer iaf...

Jag kan inte annat än hålla med dig. Tror inte folk inser hur viktig rubriken är. Inte många som orkar sitta och bläddra igenom allt auktioner som finns under "Lego". Istället är man utelämnad till sök-funktionen.

de Gothia

Citat från: martin_p skrivet 01 april 2010 kl. 20:36
Citat från: insurrection skrivet 30 mars 2010 kl. 16:06
Fan att man inte loggade in här igår, hade nästan kunnat ge det priset för bara kartongen :D
Men allvarligt talat, vad är "rövarfästning" för jävla rubrik? :P Har sökt på både "lego robin*" och "lego borg*" under tiden den varit ute...

Jaja, man får glädja sig åt att det är hälsosamt för plånboken att man missar endel grejer iaf...

Jag kan inte annat än hålla med dig. Tror inte folk inser hur viktig rubriken är. Inte många som orkar sitta och bläddra igenom allt auktioner som finns under "Lego". Istället är man utelämnad till sök-funktionen.

jag är en av dem som bläddrar igenom allt!! :) kan ju missa nåt! ;)

tellblom

Instämmer med föregående talare, jag bläddrar igenom allt

/M

Kekkegul

Brukar också bläddra igenom allt. Söker på "Lego" och sorterar resultaten "kortast tid kvar". Sedan bläddrar jag igenom tills jag har kollat de auktioner som avslutas inom ~8 timmar.

Annars kan man ju söka på billigaste objekten, bjuda ett par kronor och hoppas att ingen annan hittar auktionen:)

martin_p

Citat från: tellblom skrivet 02 april 2010 kl. 07:28
Instämmer med föregående talare, jag bläddrar igenom allt

/M

Det var därför jag garderade mig genom att skriva "inte många som..". Jag tror majoriteten av dom som faktiskt gör det är folk som håller till här på forumet :)

Jag själv är en av dom som brukar leta igenom allt med jämna mellanrum. Är man besatt så är man ;)

dinskugga

någon här som i sista stund bjöd över mig på

Lego 6983 Ice Station Odyssey

???


Superkalle

@dinskugga: länken till auktionen? Vad landade den på?

I övrigt: tycker det är synnerligen svårt att göra fynd på Tradera nuförtiden. Har handlat en del på tyska E-bay, och där kan man ibland göra klipp (men även där allt mer sällan).

dinskugga

Citat från: superkalle10 skrivet 04 april 2010 kl. 19:39
@dinskugga: länken till auktionen? Vad landade den på?

I övrigt: tycker det är synnerligen svårt att göra fynd på Tradera nuförtiden. Har handlat en del på tyska E-bay, och där kan man ibland göra klipp (men även där allt mer sällan).

den gick för 275kr komplett med ritning och typ "oanvänd"

jo det är jätte svårt att göra fynd men ibland har man tur att göra en del men oftast går dem för dyrt tycker jag om man jämnför med bricklink och andra ställen

Kekkegul

Denna säljaren några intressanta auktioner just nu. Bla 6276 Eldorado fortress och 6085 Black monarch's castle. I skrivande stund är priserna helt okej.

http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=528080&listtype=0

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.