Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO på auktionssajter (Tradera, Blocket, Ebay m.fl.)

Startat av de Gothia, 08 januari 2010 kl. 10:34

Föregående ämne - Nästa ämne

Tobbe

http://www.tradera.com/lego-starwars-auktion_340799_197168976

I mina ögon en helt komplett Jango Fett av äldre model.. + en utan hjälm..

Å en grievous mm

mordatre

Citat från: Tobbe skrivet 01 december 2013 kl. 19:58
http://www.tradera.com/lego-starwars-auktion_340799_197168976

I mina ögon en helt komplett Jango Fett av äldre model.. + en utan hjälm..

Å en grievous mm

Det är 2st Jango Fett av äldre modell. Misstänker de kommer från en sådan där penna eller nåt.
Dock är det en LUL-Windu med också.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.

Tobbe

Hur skilde de sig från de vanliga? Som nyckelring eller magnet så att de sitter ihop?

mordatre

Citat från: Tobbe skrivet 02 december 2013 kl. 10:27
Hur skilde de sig från de vanliga? Som nyckelring eller magnet så att de sitter ihop?

Pennfiguren hade inga riktiga ben såg jag nu när jag kollade upp den, så de kommer nog inte därifrån trots allt.
Vad som händer på en Legoträff stannar på en Legoträff.


shiftaltcmd

Kanske ha en separat tråd "Kom och köp av mig på Tradera / Ebay".
Ibland bra att veta att det är en annan Swebrickare som står bakom auktionen.
Och ha den här tråden för att tipsa/varna "vanliga" auktioner eller fast pris (Blocket).

Nylund

Citat från: shiftaltcmd skrivet 12 december 2013 kl. 11:00
Kanske ha en separat tråd "Kom och köp av mig på Tradera / Ebay".
Ibland bra att veta att det är en annan Swebrickare som står bakom auktionen.
Och ha den här tråden för att tipsa/varna "vanliga" auktioner eller fast pris (Blocket).

Gillar idén, då behöver man heller inte vara orolig för att göra reklam på ett felaktigt eller olämpligt sätt. Dessutom en tydlig avgränsning.

Record

Citat från: Nylund skrivet 14 december 2013 kl. 01:20
Citat från: shiftaltcmd skrivet 12 december 2013 kl. 11:00
Kanske ha en separat tråd "Kom och köp av mig på Tradera / Ebay".
Ibland bra att veta att det är en annan Swebrickare som står bakom auktionen.
Och ha den här tråden för att tipsa/varna "vanliga" auktioner eller fast pris (Blocket).

Gillar idén, då behöver man heller inte vara orolig för att göra reklam på ett felaktigt eller olämpligt sätt. Dessutom en tydlig avgränsning.


Jag gillar inte den iden, vi har redan en "köp och sälj tråd" i forumet, där man kan lägga upp det man vill sälja efter att man gjort minst 10 inlägg. risken för missbruk av en sådan tråd är överhängande.
Friskt satsat, hälften vunnet..

AndersI

I första posten i den här tråden står det: "I den här tråden samlar vi numera både Blocket och Tradera tips" (min markering).

Kan en "Köp av mig på Tradera"-post anses vara ett tips, eller är det en ren annons som i stället borde ligga i "Köp&Sälj"-tråden?

Helt bortsett från den delen av diskussionen tycker jag det är lämpligt att skriva att det är man själv som säljer, inte någon annons man hittat och vill dela med sig av till andra.

mechamike

Som jag ser det förstår jag inte varför man skapar poster om vad man säljer via andra kanaler. Vill man som Swebrickmedlem sälja till andra Swebrickmedlemmar skriver man en annons i köp o sälj. Vill man som Swebrickmedlem sälja till vem som helst så väljer man istället Blocket, Tradera, eller en lapp på anslagstavlan i närmsta matbutik. . Hela köp o sälj kommer få en översyn. Det var tänkt som en service mellan enskilda medlemmar inte som en annonskanal för verksamheter. Swebrick är en mötesplats för Legobyggare...
?


AndersI

Vilket bara illustrerar den aktuella diskussionen...

Vi har en Köp&Sälj-tråd för egenannonsering.



Majkel

Ett sätt att komma ifrån problematiken skulle vara att att flytta hela köp & sälj-delen till vip-avdelningen. Då får vi ett annat urval av annonsörer, mer AFOL-AFOL och mindre "jag hittade set på vinden de är säkert värda massa pengar så nu registrerar jag mig på swebrick-inlägg".

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.