Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

LEGO MASTERS Sweden

Startat av THSH83, 23 september 2019 kl. 10:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Anders67

#45
Helene jobbar på LEGO Billund och vissa av oss träffade henne under Skaerbaek Fan Weekend
Ta chansen och ansök om att vara med och man kommer nog inte hem tomhänt!
Citat
Helene Teichert
Started conversation: yesterday at 01:16 PM
Hej Anders

Hoppas allt väl. Nu er LEGO Master officielt sparkad igång och jag hoppas du vil posta teksten nedanför i ert Swebrick forum. Ser fram imot at se hur det bliver tagit imot hos fansene och Sverige som helhet.

Ha en trevlig dag

Helene



Roliga nyheter! Nu är det klart att vi på METER, i samarbete med LEGO Group, kommer producera LEGO Masters Sverige för TV4. En varm och härlig familjeshow med fantastiska LEGO skapelser med 2,5 miljoner klossar att jobba med! Under fyra veckor i vår, måndag-fredag, spelar vi in i Stockholm. Ta chansen att vara med om detta äventyr, kommer bli hur roligt som helst! 

Jag har ju pratat med en del av er, jag ringer er igen och berättar mer,  men ni andra,  gå in och anmäl ert intresse på denna länken; https://www.shortaudition.com/Lego-master-2020

så ringer eller mailar jag er. Vi hoppas och tror på många sökande, jag kommer höra av mig till alla som söker, det kan dock ta upp till tre veckor.

De bilder och videos ni bifogar vid er intresseanmälan, kommer inte visas eller användas i något annat syfte än i castingprocessen.



Ni kan också maila mig på bea.lindell@meter.tv om ni har några frågor.

Varmt välkomna med er intresseanmälan!

andli

Citat från: Anders67 skrivet 03 december 2019 kl. 19:29
man kommer nog inte hem tomhänt!
Nä det får man väl hoppas efter 4 veckors heltid, något säger mig att man inte pratar 40h veckor...
Men det får ju LW 5 dar att framstå som en long weekend :D
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Hedling

Måndag till fredag verkar inte vara helt optimalt att belägga inspelningstiden på.
Jag antar att majoriteten av Swebrickare (och andra människor) jobbar eller studerar.
Låt säga att man får reda på i slutet av januari att man ska vara med. Det blir praktiskt taget omöjligt (iaf i mitt fall) för min arbetsgivare att på en månad hitta en ersättare/vikarie och lära upp personen.
Kan tänka mig att de flesta får ett nej till tjänstledigt med så kort varsel.

Men låt säga att man får veta idag att man ska vara med... då kanske det finns en chans att kunna lösa privatlivet.
Det är ju mer än så som spelar roll, de flesta har familjer, barn, husdjur...

Ponera nu att jag tar för givet att jag kommer få vara med, får beviljat tjänstledigt, sen kommer jag inte vidare efter slutcastingen.
Då har arbetsgivaren ifråga fixat ersättare och jag står där utan ersättning i mars och får inte vara med i Lego-masters.

Jag respekterar att allt går fort i tv-världen.... men verkligheten för de som ska vara med ser lite annorlunda ut. Det är inte bara att släppa allt. Det krävs längre framförhållning än det här.

mechamike

#48
"Men men , det är ju TV! Du har ju chansen att vara med i TV?"  som jag fick höra i luren när jag tackade nej till en helt annan TV grej..

Jag tror säkert att det kan vara ett minne för livet om man kommer med (om man dessutom kan tänka sig att bli uttittad och identifierad som "den som var med i det där Legobyggarproggramet" i kassan på snabbköpet och klarar av det ekonomiska avbräcket).

Det verkar ju som om produktionen faktiskt inte vill göra nån förnedring´s TV vilket var trevligt (åtminstone framstår det ju så)  fast andra sidan så lär det ju inte ha hänt att ett bolag säger..

"Jo men vi klipper ihop det på slutet så det ser ut som du är helt mupp och så tänkte vi  kasta in lite grejer som du definitvt kommer tycka är pinsamt och under din värdighet, det blir bra TV! 


TV produktioner jobbar med en tight budget och har sällan full förståelse för livet som vanlig Svensson.. De brinner ju för de de gör på samma sätt som vi brinner för Lego,  Vi tvekar ju inte på att slänga ut tusentals med kronor på att få visa upp byggen på event och kanske få lite bitar i "ersättning"..   TV bolagen lever lite på att det finns folk som "bränner" samma summor för att få visa upp sig i TV..

Att det inte går att få ihop, att det blir ett eknomiskt avbräck, eller blir något av är en del av dealen..   

Ska bli kul att följa detta hur som helst..
?

TeamHansson

Citat från: mechamike skrivet 04 december 2019 kl. 08:26
Det verkar ju som om produktionen faktiskt inte vill göra nån förnedring´s TV vilket var trevligt (åtminstone framstår det ju så)  fast andra sidan så lär det ju inte ha hänt att ett bolag säger..

"Jo men vi klipper ihop det på slutet så det ser ut som du är helt mupp och så tänkte vi  kasta in lite grejer som du definitvt kommer tycka är pinsamt och under din värdighet, det blir bra TV! 

När jag pratade med dom så sa dom till mig också att man vill visa upp att det är helt vanliga människor som är duktiga byggare och inte att det är kufar som ska förlöjligas. Och när jag pratade med dom så var det ju i produktionssyfte då dom behövde min hjälp med ett par saker och jag jobbade på Meter då, samt att jag kanske ska jobba med det. Så jag har ju haft en annan kontakt än som potentiell deltagare.
Så min känsla är också att det ska bli ett spännande tävlingsprogram och inte nåt förlöjligande.

mortil

Oh my..  ja det där schemat är svårt få ihop :P

Mitt när säsongen börjar krypa igång.

och få hundvakt till 3 hundar :P  och hålla sambolivet intakt.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

Skafte

Vilka veckor i vår är det frågan om? Kan ju vara rätt avgörande för att ställa upp.

BlueBuilder

Citat från: Skafte skrivet 04 december 2019 kl. 14:32
Vilka veckor i vår är det frågan om? Kan ju vara rätt avgörande för att ställa upp.

Veckorna i mars så det blir intensivt för de som vill vara med på utställningen i Hässleholm.

CopMike

Mer och djupare info :D:
CitatMeter Television kommer att, i samarbete med LEGO Group, producera LEGO® Masters Sverige för en stor svensk Tv-kanal.
En varm och härlig familjeshow med fantastiska LEGO-skapelser med 2,5 miljoner klossar att jobba med!

Den 25 januari har vi en slutcastingsdag i Stockholm. Då kommer man få bygga LEGO och träffa andra entusiaster, det kommer bli en mysig dag med fika, lunch och middag och såklart massor av Lego® byggande! Vi kommer inte vara jättemånga människor men det finns bara 16 platser till programmet så man kan se det som en sorts uttagning. Det är alltså steg 1 och det innebär inte att man måste vara med i programmet bara för att man kommer den 25 januari.
Veckan efter kommer besked om man kommit med i programmet, alltså senast den 31 januari.

Inspelning
Under fyra veckor i vår, måndag-fredag, spelar vi in i en studio i Frihamnen i Stockholm. Vi spelar in dagtid, antagligen startar vi 16 mars och avslutar med final cirka en månad senare. Exakta datum kommer bli klara innan jul.
Man är ledig den 20, 21, och 22 mars då Swebrick har sin utställning i Hässleholm.
Vi står för resor och hotellboende, https://www.scandichotels.se/hotell/sverige/stockholm/scandic-ariadne?utm_campaign=gmb&utm_source=google&utm_medium=organic&utm_content=ariadne  om man inte bor i Stockholm.
Det utgår ersättning för förlorad arbetsinkomst för att täcka räkningar etc.
Det kommer finnas ett åtråvärt pris i tävlingen.

På denna länken kan man anmäla sitt intresse,  https://www.shortaudition.com/Lego-master-2020 ,gör det senast den 15 januari så kommer vi ringa upp er.
De bilder och videos ni bifogar vid er intresseanmälan, kommer inte visas eller användas i något annat syfte än i castingprocessen.
Bara maila mig på bea.lindell@meter.tv om du har några frågor.

Här är ett par länkar med lite klipp från LEGO Masters Australia som ger en bra bild om vad programmet är.

https://www.youtube.com/watch?v=FKC7ERWXIeg

https://www.youtube.com/watch?v=FkX7zictXdA

Varma hälsningar
Bea

byStfn

Intressant med ersättning för förlorad inkomst. Antar att jag som frilansare har exakt noll kronor att inkassera där :)

mortil

Citat från: byStfn skrivet 14 december 2019 kl. 10:12
Intressant med ersättning för förlorad inkomst. Antar att jag som frilansare har exakt noll kronor att inkassera där :)

Jag har ju dock gått från frilansande till anställd. 

Dom gallrar ju ut rätt många av sveriges bästa legobyggare genom att köra en sån inspelningsperiod. 
Och då räknar jag absolut inte mig själv till den skaran.
Lego är avkoppling.

Technic är livet.

dalle

Vill dom ha den mixen som är i tidigare versioner.
I de är det barn, ungdomar, föräldrar och mor/farföräldrar förutom rena afols.
De ska väl ha fram 8 par?

andreaseldh

Citat från: byStfn skrivet 14 december 2019 kl. 10:12
Intressant med ersättning för förlorad inkomst. Antar att jag som frilansare har exakt noll kronor att inkassera där :)

Kan du inte räkna ut hur mycket du förlorar på att inte kunna boka 40 st en-timmes trolleriföreställningar per vecka?

THSH83

https://www.shortaudition.com/Lego-master-2020

Lego och Meter Film har beslutat att starta Lego Masters Sverige. Det är officiellt nu.
Dedikerad AFOL. Lego entuseast
Har pysslat med Lego till och från sen jag var liten.
Bygger själv lite. Är ganska aktiv bland Sociala Media och har god vetskap om Lego, Nyheter, osv. och Lego Community.

CopMike

Citat från: THSH83 skrivet 17 december 2019 kl. 09:54
Lego och Meter Film har beslutat att starta Lego Masters Sverige. Det är officiellt nu.
Kul! Jag startade en ny tråd där all info kommer att finnas updaterat i den första posten!
https://www.swebrick.se/index.php?topic=14642.0

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.