Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Egna ambulansen

Startat av Jesperrydhog, 07 januari 2016 kl. 16:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Jesperrydhog

#60
Nu har jag även byggt om en annan Ambulans också var sägs om den hära då?

mrlind

Läkaren ser bister ut. Är det ett svårt fall de fick på utryckningen?  :D
Fin ambulans.
Have a great build day!
Instagram Flickr

Jesperrydhog

Citat från: mrlind skrivet 20 oktober 2022 kl. 11:08Läkaren ser bister ut. Är det ett svårt fall de fick på utryckningen?  :D
Fin ambulans.
En Covid pasient kanske.😢 Nej så var det inte. Den fick ett annat svårt fall vid en en annan olycka.🤔

Jesperrydhog

#63
Hej på er alla nu.  Nu har jag försökt göra en vit gammal klassisk Volvo Lappland valp militära Ambulans från för i tiden.
Här kommer då några bilder på den som jag har gjort med Legomodell av. Den ska också liknar en röda korset ambulance. Var tyx om det.  :) :D ;) 👍.

Jesperrydhog

Nu har den också varit ute lite med.

Jesperrydhog

Just den här börjarde jag bygga upp. Lego city set ..

Jesperrydhog

Hoppas att nästan all Ambulans personal får fyra sin Midsommarafton att behöva rycka ut för mycket.DSC_5799.JPGDSC_6034.JPG

Jesperrydhog

Bilden på den med riktiga ambulansen. Den är tagen från Skottorp. Det är en Australienska gamla ambulans och Nya Zeeland.

Jesperrydhog

#68
Jag har nu byggt upp  båda Lego city Sjukhusen set & . Så här blev  dom  tillsammans.  Det blir nästan ett helt eget Sjukhus. ;) Eller  tycker ni då? Men den är inte helt färdig än. Det behövs lite justeringar kanske.?

Jesperrydhog

Så här långt har jag kommit med mitt sjukhus byggnad. 20230720_140011.jpg

Jesperrydhog

Jag är nu försökt göra om den lite Ambulansen med rutorna åt sidorna. Också ha jag gjort om minifigurena med. Gjort om min egen lilla Ambulansen. .jpgByta fönsterna på  Ambulansen. .jpgGjort om Ambulansen lite. .jpg

Jesperrydhog

Hej på er nu.  Här kommer då en av mina egna byggen av blåljusfamiljen.  Denna gång är det en Ambulans-Bandvagn som jag har byggt upp nu en egen variant av en svensk klassisk Bandvagn fast i Ambulans format med en egen vagn bår. Hoppas att att ni kommer nog att gilla den kanske. Här kommer då lite bilder på den. Det finns några Bandvagn Ambulanser i Sverige.  Oftast brukar dom kommer från försvaren går till de kommunala brandstationer m.m. mvh från Jesper. Ambulans- Bandvagnen i lego modell. .jpgDär patienten  ligger. .jpgMin egen nya Lego city Ambulans bandvagn. .jpg

Jesperrydhog

#72
Lite annorlunda och lite nya bilder på min egna lilla Lego city variant av en svensk klassisk Bandvagn Ambulans.Ambulans- Bandvagnen i lego modell..jpgLego variant av en Ambulans bandvagn. .jpgAmbulans- Bandvagnen i lego modell..jpgMin egen nya Lego city Ambulans bandvagn. .jpg20240205_135856.jpg

Jesperrydhog

Nu har jag gjort den lite grann. 
Ha även tagit den lite uppifrån med. Bandvagn Ambulansen  i Lego city variant .jpgBandvagn Ambulansen uppifrån. .jpg

Jesperrydhog

#74
Lite med naturbilder med. När Bandvagns/Ambulansen fick vara ute lite med.Bandvagns Ambulansen fick vara ute (1).JPGBandvagns Ambulansen fick vara ute (11).JPGBandvagns Ambulansen fick vara ute (7).jpgBandvagns Ambulansen fick vara ute (6).jpgBandvagns Ambulansen fick vara ute (8).jpgBandvagns Ambulansen fick vara ute (12).JPG

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.