Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Bluebrixx Store

Startat av Jemanuelson, 31 mars 2024 kl. 09:51

Föregående ämne - Nästa ämne

Jemanuelson

Är i Lübeck och kunde inte låta bli att besöka den stora Bluebrixx-butiken som ligger nära rådhuset.

Enormt stort utbud av modeller. Även lösa bitar. Jag var särskilt nyfiken på deras version av Akropolis, eftersom den är misstänkt lik min modell. Men kunde konstatera att den var i en helt annan skala. Och ful 😂

Många modeller var uppbyggda i butiken och familjen var helt överens om att det var klart sämre kvalitet än Lego. Plastigare, blankare och sämre passform. Osnygga färger.

Summasumarum: alla AFOLs kan lugnt sova vidare. Glad Påsk!

(Glömde i mitt chocktillstånd att fotografera i butiken - bifogad bild snodd på nätet)

IMG_0802.jpeg

Gideon

En mer positiv recension hade tagits som ett aprilskämt :D

Jemanuelson

Citat från: Gideon skrivet 01 april 2024 kl. 14:55En mer positiv recension hade tagits som ett aprilskämt :D
Haha, tänkte inte så långt. Hade ju kunnat skruvas till en rolig artikel idag 😂

Gideon

Citat från: Jemanuelson skrivet 01 april 2024 kl. 15:00Haha, tänkte inte så långt. Hade ju kunnat skruvas till en rolig artikel idag 😂
Dagen är inte slut än och det finns fler sociala medier än Swebrick (för alla utom för CopMike) ;)

ColA

Citat från: Gideon skrivet 01 april 2024 kl. 15:00Dagen är inte slut än och det finns fler sociala medier än Swebrick (för alla utom för CopMike) ;)
Haha he is not alone 😉

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.