Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Lego Braille Bricks

Startat av Anders67, 27 april 2019 kl. 21:36

Föregående ämne - Nästa ämne

o0ger

Citat från: andli skrivet 24 augusti 2023 kl. 12:33Nu händer det! 3 år senare släpps setet på den publika marknaden!

https://www.lego.com/en-us/product/play-with-braille-english-40656

Engelska och Franska versioner först!
Äntligen! Men hur gör jag om jag vill beställa från Sverige? Kan jag göra det?
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Eller är det bättre att vänta och hoppas på en svensk version?

o0ger

Citat från: andreaseldh skrivet 24 augusti 2023 kl. 13:15Eller är det bättre att vänta och hoppas på en svensk version?

Jag gissar att du skämtar, men om du inte skämtar så, nej, jag vill inte vänta för jag tror att de kommer ta slut.

Mitt intresse i detta är endast att jag vill ha bitarna. Jag känner ingen med synnedsättning.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

Godtfred


ColA

Citat från: o0ger skrivet 24 augusti 2023 kl. 13:59Jag gissar att du skämtar, men om du inte skämtar så, nej, jag vill inte vänta för jag tror att de kommer ta slut.

Mitt intresse i detta är endast att jag vill ha bitarna. Jag känner ingen med synnedsättning.
Hittar du hur man kan köpa så säg till 😊

o0ger

Citat från: andreaseldh skrivet 24 augusti 2023 kl. 13:15Eller är det bättre att vänta och hoppas på en svensk version?

Nu ser jag att New Elementary säger att det ska komma på fler språk under 2024. Så jag antar att det inte finns nån större risk att de ska ta slut.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

o0ger

Citat från: ColA skrivet 24 augusti 2023 kl. 15:45Hittar du hur man kan köpa så säg till 😊
Det verkar inte funka. Man måste vara i rätt land.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Citat från: o0ger skrivet 24 augusti 2023 kl. 15:53Nu ser jag att New Elementary säger att det ska komma på fler språk under 2024. Så jag antar att det inte finns nån större risk att de ska ta slut.

Före detta inlägg hade jag egentligen inga större förhoppningar om en svensk version mer än att jag kände det onödigt att jäkta för att skaffa en engelsk redan nu. Om det blir en populär produkt litar jag på att TLG kommer att utöka upplagan.

Jag har inte hittat artikeln på New Elementary, men väl en äldre som talar om tester gjorda i Brasilien, Danmark, Norge och Storbritannien. Så om det inte blir någon svensk version, tror jag vi åtminstone kan räkna med norska och danska. Eller kanske att de bakas ihop till en samnordisk?

CopMike

Citat från: andreaseldh skrivet 24 augusti 2023 kl. 13:15Eller är det bättre att vänta och hoppas på en svensk version?
Men är inte punkterna samma lika för respektive bokstav i det latinska alfabetet (med extra för ex Å, Ä och Ö osv) oavsett språk ;)?

andreaseldh

Jo så är det säkert, men man vill ju gärna ha de där tre sista bokstäverna också!

o0ger

Nu finns tillgänglig i Sverige. Så jag slog till.

Tänker göra ett omfattande SNOT-test med detta set.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

andreaseldh

Vet vi om LEGO planerar att ge ut något kompletterande set med å, ä och ö?

o0ger

Citat från: andreaseldh skrivet 08 april 2024 kl. 09:43Vet vi om LEGO planerar att ge ut något kompletterande set med å, ä och ö?
Vet inget, men kommer nog aldrig hända.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

shiftaltcmd

Kör på det tyska alfabetet, du borde få med Ä och Ö men Ü istället för Å.
Jag tror, jag har inte sett inventarielistorna.

andreaseldh

Citat från: shiftaltcmd skrivet 08 april 2024 kl. 16:09Kör på det tyska alfabetet, du borde få med Ä och Ö men Ü istället för Å.
Jag tror, jag har inte sett inventarielistorna.

Det tyska setet har inte inventerats på Bricklink ännu, men jag har hittat två franska bokstäver som liknar svenska.

Å 60305pb01


Ö 65548pb01

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.