[MOC] "den Kvadratiska Colosseum” - Palazzo della Civiltà Italiana - Roma

Startat av ArfMan, 14 januari 2024 kl. 10:11

Föregående ämne - Nästa ämne

ArfMan

För att försätta med min egen tema "Made in Italy" - av förklarliga skäl  :D - inspirerat av dem nya bitarna på PaB, började jag att skissa på en av mina favorit byggnad i "modern" arkitektur under "rationalism" stil.


ArfMan


ArfMan


Eriol

Kul! Men verkar svårt att få det lika "luftigt" som originalet,

ArfMan

efter 2-3 avsnitt av BIT FÖR BIT...

ArfMan

 efter ytterligare 1,5 timme när man hade sagt att det var dags att gå och lägga sig...

CopMike


ArfMan

Så... nu känns det som färdig

(Upptäckte att vit bakgrund fungerade väldigt väldigt dåligt... så jag fick improvisera lite)

Godtfred



CopMike

Ja, verkligen snyggt och "rent"! Men det ser så mörkt ut inne i byggnaden - kom igen och lek Gud nu ;D!

ArfMan

Citat från: CopMike skrivet 31 januari 2024 kl. 10:48Ja, verkligen snyggt och "rent"! Men det ser så mörkt ut inne i byggnaden - kom igen och lek Gud nu ;D!

man ska vänta till kvällen :-P

ArfMan

Citat från: CopMike skrivet 31 januari 2024 kl. 10:48Ja, verkligen snyggt och "rent"! Men det ser så mörkt ut inne i byggnaden - kom igen och lek Gud nu ;D!

Och med rätt vinkel... kan det hända nåt...

ArfMan

Citat från: CopMike skrivet 31 januari 2024 kl. 10:48Ja, verkligen snyggt och "rent"! Men det ser så mörkt ut inne i byggnaden - kom igen och lek Gud nu ;D!

... citerar en tv-reklam 😅

LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.