Swebrick

För dig som hittat tillbaka till LEGO®. En mötesplats för vuxna entusiaster.
Huvudmeny

Vad byggde du med LEGO idag? (ej officiella set)

Startat av sweMezza, 19 augusti 2010 kl. 01:28

Föregående ämne - Nästa ämne

Kwagge

Blev två träd. Vänstra av min dotter o det andra av mig..


Godtfred

Hade syskonbarn på besök, visade hur man byggde ett Lowell klot för att göra julgransprydnader. Blev ett träd och nånting som någon tyckte liknade en mina istället...

ByggareDan

Byggde ihop 3 våningar till miljonprogrammet (Dark tan, Dark orange och Bright light orange) av Bulkbitarna, så nu har jag 5 våningar (vit och rosa sedan tidigare) blir nog en DBG eller LBG bottenvåning sedan.

/ByggareDan

swestar

Citat från: ByggareDan skrivet 23 november 2014 kl. 19:55
Byggde ihop 3 våningar till miljonprogrammet (Dark tan, Dark orange och Bright light orange) av Bulkbitarna, så nu har jag 5 våningar (vit och rosa sedan tidigare) blir nog en DBG eller LBG bottenvåning sedan.

/ByggareDan
...åsså lite bilder på det :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

andreaseldh

#2554
Paketet kom från Pick a Brick i morse, så nu bygger jag Julgranskulor!

SvanteOlof

mycktet fint. mycket fint.

Idag byggde jag principen för en valvdörr. Den är öppnings och stängbar med veven till höger. Många av bitarna jag använde var slitna så den flyter inte helt 100 men jag har indéer på hur det kan förbättras och vidare snyggas till och sättas in i ett sammanhang.

ordvits: studsmatta = 4186

ByggareDan

Citat från: Kwagge skrivet 23 november 2014 kl. 12:43
Blev två träd. Vänstra av min dotter o det andra av mig..

Gillar det som din dotter gjort, ett maffigt träd däremot ganska så många bitar men när någon annan (pappa i detta fall) betalar bitarna är det ju enkelt att bara bygga och inte se antalet bitar/kostnaden.
Själv har jag byggt en bottenvåning till mitt höghus, blev i färgen bright orange från Lugbulk:en (har även en halv röd byggd)

/ByggareDan

swestar

#2557
Citat från: ByggareDan skrivet 28 november 2014 kl. 00:53

...Själv har jag byggt en bottenvåning till mitt höghus, blev i färgen bright orange från Lugbulk:en (har även en halv röd byggd)

/ByggareDan
Härlig blandning av färger  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

EpsilonEta

Jag byggde en miniatyr av mitt guldrusch-bygge. Tänkte få ihop ett gruvrymdskepp.
Båten är en 480 m lång supertanker i samma skala.

Oj, vad skönt det är att bara knåpa ihop lite bitar utan att behöva tänka på att det ska transformera eller ens röra sig. (OK, det är tre lager med två stud-riktningar men det var ändå relativt lätt 8)).
Jag får göra fler markscener i Bortom Sol. Kanske testar jag till och med att göra hus någon gång :o.
Min karaktär i Bortom Sol är: <a href="http://www.swebrick.se/wiki/index.php?title=Louise_Tellarian_%28Bortom_Sol%29">Liiz </a>

o0ger

Ja, inland är det skönt att bara bygga. Sällan jag tillåter mig att göra det. Jag måste alltid tänka igenom allt hundra gånger först.
Följ mig på Flickr eller Instagram. Jag har också en blogg. | Glöm aldrig Bortom Sol!

swestar

#2560
Kika på SW trailern och fastna för formen på "speeder bike´n" eller vad det är för något.  Klossa ihop ett "microscale cargo ship" eller nått.  :)
Mina Egna Byggen flickr
Instagram

Myko



Myko


Sollan


LEGO® is a trademark of the LEGO Group of companies which does not sponsor, authorize or endorse this site.